بازدید 7564

تماسهای سری برخی کشورهای عربی با دمشق

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با یک هیأت لبنانی از حمایت های ایران و حزب الله از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.
کد خبر: ۶۰۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 18 July 2016
رئیس جمهوری سوریه در دیدار با یک هیأت لبنانی از حمایت های ایران و حزب الله از دولت و ملت سوریه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «الأخبار»، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با هیأتی از «الجبهة العربیة التقدمیة» به ریاست «نجاح واکیم» رئیس جنبش «الشعب» لبنان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان این گفتگو با اشاره به پیشروی های ارتش در نبرد با تروریست های تکفیری، اظهار داشت: این نیروهای مقاومت هستند که آینده سوریه را رقم خواهند زد نه تکفیریها و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها.

بشار اسد افزود: ما هیچ خط قرمزی در مبارزه با تروریسم برای خود قائل نیستیم و از مقابله با تکفیریها دست نخواهیم کشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتاق عملیات مشترک سوریه، ایران، عراق و حزب الله اشاره کرده و اظهار داشت: جانفشانی‌های ایران و حزب الله در ایستادن در کنار دولت و ملت ملت سوریه ستودنی است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین به آخرین تحولات میدانی استان «حلب» نیز اشاره و تصریح کرد: نیروهای امنیتی سوریه به زودی تمامی مناطق شرقی واقع در حلب را به محاصره خود درمی آورند.

بشار اسد با بیان اینکه تنها راه حل برون رفت از بحران کنونی، راه حل سیاسی است، گفت: در این میان عده با کارشکنی ها و سنگ اندازی های متعدد سعی در عدم پایان بحران سوریه را دارند.

رئیس جمهوی سوریه در سخنان خود به آخرین تحولات ترکیه نیز اشاره کرده و گفت: هنوز معلوم نیست در ترکیه چه خبر است و تمامی تحلیل‌ها بر مبنای حدس و گمان پایه ریزی شده اند. البته به این نکته باید توجه کرد که «رجب طیب اردوغان» از فضای کنونی برای سرکوب مخالفانش بهره خواهد برد.

وی ضمن انتقاد شدید از حمایت های گسترده کشورهای غربی از تروریسم در سوریه، عنوان کرد: آمریکا هم به توافق های خود با روسیه در برخی مسائل مربوط به سوریه تاکنون پایبن نبوده و این مسأله موجبات آزرده خاطری شدید روس ها را به دنبال داشته است.

بشار اسد همچنین از ارتباط مخفیانه برخی کشورهای عربی با دمشق خبر داد و تصریح کرد: در میان سران کشورهای عربی، «حیدر العبادی» همکاری تنگاتنگی با دولت دمشق دارد. از سوی دیگر، برخی کشورهای عربی به دلیل ترس از مجازات آمریکا و عربستان، از علنی شدن ارتباط خود با سوریه در هراس هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار