بازدید 2890

عبور آرام بازار نفت از کنار تحولات ترکیه

در پی رشد هفته گذشته و در حالی که معامله‌گران نسبت به اثر کودتای نافرجام در ترکیه بی‌توجه بودند، قیمت نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه آسیا افزایش یافت.
کد خبر: ۶۰۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 18 July 2016
در پی رشد هفته گذشته و در حالی که معامله‌گران نسبت به اثر کودتای نافرجام در ترکیه بی‌توجه بودند، قیمت نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه آسیا افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با رشدی 19 سنتی 47 دلار و 80 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت آمریکا با رشدی یک سنتی به 45 دلار و 96 سنت رسید. هر دو معیار قیمت‌گذاری نفت خام در هفته گذشته رشد قیمت را به ثبت رسانده بودند.

ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار CMC اعلام کرد: «‌بازار کودتا را پشت‌سر گذاشته است. هیچ اختلالی در حمل‌ونقل دریایی وجود ندارد. هیچ ریسک کوتاه‌مدتی برای عرضه نفت خام وجود ندارد.»

تنگه بسفر استانبول، که یک محل تخلیه نفتی کلیدی به شمار می‌رود در حدود 3 درصد از حمل‌ونقل جهانی را در اختیار دارد روز گذشته مجددا بازگشایی شد. این تنگه چندین ساعت در حین تلاش برای کودتای نظامی در روز جمعه تعطیل بود.

در معاملات اولیه روز دوشنبه، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای اصلی دیگر افت کرد. دلار ضعیف‌تر موجب ارزان‌تر شدن دارایی‌های قیمت‌گذاری شده توسط دلار برای دارندگان ارزهای دیگر شده و تقاضای نفت خام را تقویت می‌کند.

آمار اقتصادی قدرتمند آمریکا و چین (بزرگترین اقتصادهای دنیا) در روز جمعه باعث شد تا قیمت نفت حمایت شود.

آمار خرده‌فروشی آمریکا در ماه ژوئن فراتر از انتظارات بوده است؛ این در حالی است که آمریکایی‌ها در خرید وسایل نقلیه و اجناس دیگر ولخرجی کردند. از سوی دیگر تولید صنعتی آمریکا بیشترین رشد 11 ماه اخیر خود را در ماه ژوئن به ثبت رساند.

با وجود این آمار، با توجه به چشم‌انداز تیره تقاضای مواد پتروشیمی و سوخت‌هایی نظیر بنزین و گازوئیل، نگرانی‌های بانک مورگان استنلی در خصوص چشم‌انداز بلندمدت مصرف نفت افزایش یافت.

مورگان استنلی تاکید کرد: افزایش سریع محصولات غیرپتروشیمی در حال تقویت تقاضای محصولات کلی شده، اما این موضوع به کمک نفت خام نیامده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست