بازدید 43435
جواد شمقدری در گفت‌وگو با «تابناک» به برخی اتهامات پاسخ داد؛

قطعاً گم شدن صدهزار دلار دروغ است / سه تا چهار میلیون حقوق می‌گرفتم+فیش حقوقی

در شش ماه اولی که وارد سازمان سینمایی شدند، تمام همتشان این بود که اسنادی بیابند و پرونده‌هایی برای مدیران دوره گذشته بتراشند... با مدیران تابعه شرط کرده بودم، کسی دریافتی بیش از حدود پنج میلیون نداشته باشد و هیچ‌ کدام از مدیرانم چنین دریافتی نداشته... آقای ایوبی به جای اعلام عدد حقوق دریافتی‌اش، تصویر فیش حقوقی‌اش را منتشر کند... بودجه کمک به سینماپرس را وزیر داد، نه من...
کد خبر: ۶۰۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 18 July 2016
قطعاً گم شدن صدهزار دلار دروغ است / سه تا چهار میلیون حقوق می‌گرفتم + فیش حقوقی
پس از آنکه حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی ارقامی را به عنوان دریافتی کلان مدیران پیشین سینمایی کشور مطرح کرد، جواد شمقدری رئیس پیشین سازمان سینمایی این اتهامات را رد و با ارسال فیش حقوقی‌ سال آخر مدیریتش برای «تابناک»، تأکید کرد، نه خودش و نه هیچ یک از مدیران سینمایی دولت گذشته، در تمام دوران مأموریت دریافتی کلانی نداشته‌اند.

به گزارش «تابناک»، ایوبی رئیس سازمان سینمایی در یادداشتی مفصل به حواشی فیش‌های حقوقی پرداخته و آنجا که به حقوق مدیران سینمایی رسیده به کنایه افشاگری کرده و گفته است: «به این دوستان می‌گویم نگران نباشید. خیالتان راحت در سازمان سینمایی هیچ مدیری در دو سال و ده ماه (یک میلیارد و چهارصد و شصت و نه میلیون و نه صد و هشتاد وشش هزار و نه صد و چهل و هفت تومان) نمی‌گیرد (تقسیم بر هزار کنید می‌شود معادل دلاری). از پاداش‌های چند ده میلیونی خبری نیست.»

ایوبی همچنین درباره گم شدن بخشی از منابع مالی این سازمان سخن به میان آورد و گفت: «اینجا دیگر به بهانه خرید تجهیزات سینمایی از اروپا صدهزار دلار گم نمی‌شود. بدون گذر از هیچ شورا و فیلتری به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دوست و زحمتکش پول‌های بی‌حساب و کتاب چندصدمیلیونی و میلیاردی داده نمی‌شود. (به رغم همه فشار‌ها هنوز منتشر نشده ولی...)».

او همچنین بدون اشاره صریح به نام «سینماپرس» عنوان کرد: «هیچ سایت خبری با هزینه دولت برای شخصی سازی در روز مبادا تأسیس نمی‌شود. اینجا همه چیز روشن است. این چند کلمه هم اگر نبود درخواست صریح دوستان گفته نمی‌شد. ماجرای شیرین فیش‌ها ادامه دارد. قطار سیاست راه افتاده. از بخت بدِ اهالی فرهنگ، قطار سیاست که در این سرزمین چندان هم خالی نمی‌رود، ایستگاه‌های پرشماری در سرزمین فرهنگ و هنر و بویژه سینما دارد».

ایوبی در ادامه این یادداشت، مبلغ فیش حقوقی خودش را نیز منتشر کرده و می‌گوید: «حالا در این فیش بازار سیاست بگذارید، فیش حقوقی رئیس سازمان سینمایی را همه بدانند. حقوق پایه دانشیار دانشگاه تهران + ۴۸٫ ۶۲۷٫ ۲۲۴ ریال (چهارمیلیون و هشتصد و… تومان بدون کسورات) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این می‌شود فیش حقوقی رئیس سازمان سینمایی.»

قطعاً گم شدن صدهزار دلار دروغ است / سه تا چهار میلیون حقوق می‌گرفتم + فیش حقوقی

جواد شمقدری در گفت و گو با «تابناک» در پاسخ به اتهامات مطرح از سوی حجت الله ایوبی رئیس کنونی سازمان سینمایی نسبت به عملکرد او و مدیران زیرمجموعه‌اش در دوره مدیریتش بر سازمان سینمایی گفت: اظهاراتی که به تازگی مطرح شده، شبیه همان اقدام کودتاچیان ارتش ترکیه است که فقط چند ساعتی وقت لازم دارد تا بی پشتوانه بودن آن برای همگان آشکار شود. من تعجب می‌کنم که چرا آقایان شفاف حرف نمی‌زنند که کدام مدیر چنین حقوق ماهیانه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: اگر تخلفی صورت گرفته، چرا تا به حال به سازمان بازرسی منعکس نشده است؟ ما که خبر داریم، آقایان در شش ماه اولی که وارد سازمان سینمایی شدند، تمام همت‌شان این بود که اسنادی بیابند و پرونده‌هایی بر اساس این اسناد برای مدیران دوره گذشته بتراشند. اگر چنین بوده، چرا تاکنون گزارشی به نهادهای نظارتی رد نکرده‌اند. اگر چنین چیزی بود باید در این چند سال در نهادهای بازرسی و قضایی بررسی شده و حتی به اجرای حکم نیز می‌رسید.

شمقدری در مواجهه با این پرسش که آیا اساساً رقم‌های نامتعارفی که در یک دوره زمان ۳۴ ماهه مجموعاً به «یک میلیارد و چهارصد و شصت و نه میلیون و نه صد و هشتاد وشش هزار و نه صد و چهل و هفت تومان» برسد (رقم عنوان شده توسط رئیس فعلی سازمان سینمایی)، خودش یا مدیران زیرمجموعه‌اش حتی قانونی دریافت کرده‌اند، گفت: زمانی که من در سازمان سینمایی مسئولیت داشتم، هیچ یک از مدیران چنین دریافتی نداشته‌اند و من با مدیران ستادی و مؤسسات تابعه شرط کرده بودم، کسی دریافتی بیش از حدود پنج میلیون نداشته باشد. قطعاً کذب محض است و پرداخت چنین رقمی به مدیران سینمایی دوره من امکان ندارد. اینکه رقم ادعایی فوق از کجا آمده و یا اصلا رقمی موهومی است من نمی‌دانم.

رئیس پیشین سازمان سینمایی با ارائه فیش حقوقی‌اش به «تابناک» گفت: آخرین دریافتی‌ام از سازمان سینمایی برای مرداد یا شهریور ۱۳۹۲ بود و بعد از آن نیز حقوقم قطع شد که بین سه تا چهار میلیون است. اگر بر روی یکی از مدیران ما نظر دارند، می‌توانند آن مدیر را نیز مطرح کنند، تا ما ببینیم مدیران دوره ما حقوقشان بیشتر است یا مدیرانی که امروز در سازمان سینمایی جایگزین آن‌ها شده‌اند. آقایان به جای اینکه این اظهارات کذب و پر از کنایه را مطرح کنند، لطف کنند و تصویر فیش حقوقی خودشان را هم منتشر کنند، چون همه می‌دانند در فیش حقوقی به جز پایه حقوق، سایر پرداختی‌ها نیز وجود دارد که جمع آن‌ها ملاک است و گاهی چند برابر پایه حقوق است.

قطعاً گم شدن صدهزار دلار دروغ است / سه تا چهار میلیون حقوق می‌گرفتم + فیش حقوقی

وی درباره پرداخت پاداش به اعضای هیأت عامل مؤسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی گفت: طبق قانون و بر اساس مصوبه هیات مدیره این مؤسسه‌ها، حق تعیین و پرداخت پاداش را در پایان یک سال دارند اما آن پاداش نیز این اعداد نبوده و برای یک دوره یک سال بین یک تا حداکثر بیست میلیون تومان بوده است. طرح مبالغ نامتعارف دیگر قابلیت پیگیری حقوقی دارد.

جواد شمقدری در پاسخ به اینکه «آیا چنین دستمزدهایی تحت عنوان مشاور و نظایر این‌ها به اشخاص طرف قرارداد با سازمان سینمایی یا مؤسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی پرداخت شده؟» گفت: چنین قراردادهایی، ممکن است در مؤسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی منعقد شده باشد، ولی امکان ندارد که چنین مبالغ سنگینی به عنوان دستمزد و حقوق ماهانه پرداخت شده باشد.

رئیس پیشین سازمان سینمایی درباره اتهام گم شدن صد هزار دلار در دوره پیشین مدیریت سازمان سینمایی در قالب خرید تجهیزات سینمایی گفت: این موضوع را باید آقایان شفاف‌تر توضیح دهند چه بوده تا مدیر و مسئول آن قرارداد پاسخگو باشد. اکنون که همه اسناد و مدارک دست ایشان است و هیچ گونه دسترسی برای ما وجود ندارد، ولی تردید ندارم موضوع این گونه که می‌گویند نیست و قطعاً ادعای گم شدن صدهزار دلار کذب است. مگر امکان دارد در ساختارهای اداری و مالی موجود در سازمان‌ها، چیزی گم شود، البته شاید به خاطر سوء مدیریت مدیران فعلی تعهدی به سرانجام نرسیده است و حالا برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد خود می‌خواهند آن را گم کرده و به دیگران منتسب کنند.

شمقدری درباره کمک به راه اندازی سایت سینماپرس به عنوان سایت شخصی از محل بودجه سازمان سینمایی نیز گفت: سینماپرس متعلق به جامعه اسلامی هنرمندان به عنوان یک سازمان مردم نهاد با فعالیت‌های فرهنگی هنری است. اینکه جامعه اسلامی هنرمندان مانند همه مجموعه‌های کمک بگیر فرهنگی برای فعالیت‌هایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضای کمکی کرده باشد امری است طبیعی.

وی با بیان اینکه اساساً این بودجه در اختیار سازمان سینمایی نبوده و نیست که رئیس سازمان سینمایی بتواند چنین کمک های مالی داشته باشد، گفت: بودجه کمک به مجموعه‌های فرهنگی و اصطلاحا فصل پنج در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۴۰
اتفاقا در همه جا همین کارو کردند در شرکتهای صنعتی و خودروئی میگشتن دنبال یک نقطه ضعفی که همه غیر خودیها را کنار بگذارند و گذاشتند و شروع کردن به ...
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
اتفاقا این دولت به خاطر مسامحه ای که کرده پر از غیرخودیه و همین غیرخودی ها کارشکنی میکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
یکی از مهمترین پاسخ های دولت به مخالفان فیش های حقوقی این است که قبلی ها هم خورده اند، و این به اون در.
این پاسخ نوعی فریب دادن است. اگر فرضا قبلی ها فیش های نجومی داشته اند هرگز توجیه فیش های شما نخواهد شد.
لطفا این را منتشر فرمایید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
نکته خیلی مهم تو فیش اردیبهشت مبلغ وامیه که از بانک انصار گرفته اما با زرنگی آن را سیاه و سانسور کرده و ماهی 550 هزارتومن هم قسط میده!مشخص نیست این وام را با چه بهره و چه مقدار گرفته است.
بسمه تعالی
با سلام فیش ارائه شده مربوط به اردیبهشت 1392 می باشد نه فیش حقوقی 1395
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دانشمند، اینا نیمه اول سال 92 دولتشون تموم شد و دولت روحانی شروع شد. چطور فیش حقوقی 95 که دیگر در راس کار نیست رو منتشر کنه؟!
باید قانونی تو مجلس تصویب بشه که تمام سازمان هایی که بودجه عمومی دریافت می کنند رو ملزم کنه فیشهای حقوقی مدیران و کارکنان خودشون رو تو یه سایت مشخص منتشر کنن.
لیست پاداشهات هم منتشر کن.
از پروژه میلیاردی لاله چه خبر؟
بهتر است آقای ایوبی نیز فیش خود را منتشر کند. البته فیش مربوط به ماه های قبل از رو شدن دریافتی ها را
بین این دو نفر یکی دروغ می گوید. پیدا کردن دروغ هم سخت نیست. بنابراین بازرسی فرد دروغ گو را پیدا کند و از تمام رفاهیات زندگی محروم کند تا مردم بین زمین و آسمان قرار نگیرند.
یه سوال؟
چه جوری هست که حقوق ایشون از فروردین تا اردیبهشت تقریبا دو برابر شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
فروردین همیشه حقوق های پایه و حد اقلی است. اضافه کار و کارانه و مانند آن ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
فروردین اضافه کاری را حساب نکرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دقت کن اردیبهشت اضافه کاری داره و فروردین نداره احتمالا فروردین ایام عید درتعطیلات بوده
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
فروردین اضافه کاری نداشته
باسلام ،اصولا"باید حساب بانکی اشخاص روشود نه فیش بانکی.چون باعناوین مختلف واریزیهایی به حساب بانکی صورت می گیرد( دریافتی های واقعی درحساب های بانکی مشخص میشود)
بازم دمش گرم چون از معدود کسانی بوده که مستقیما فیش حقوقی خود منتشر کرده.
فیش جعلی درست کردن کاری ندارد اجازه دهید خود سازمان سینمایی فیش حقوق و مزایای دریافتی شما را منتشر کند و نیز اگر راست می گویید چرا شماره ملی و شماره حساب خودت را ماژیک گرفتی که دیده نشود تا کنترل کنیم چقدر دریافتی داشته ای.
از دولت پاک احمدی نژاد هر کاری بر می آید!!!
جواد جان پشت سرهم فیش ها رو میزاشتی فکر کنم اسفند ماه به 40 میلیون می رسید چون دراره ضریب دو میخوره ها!!
نوشی جونت به 400 میلیون نمی رسید
البته مثل گذشته مطلب انعکاس داده نمی شود .
چقدر اقای شمقدری... دارد . اول محبت کند پاداش دریافتی که تایید کرد رانشان دهد دوم میزان کمک به موسسه شخصی خود را بیان کند واینکه سینما پرس متعلق به جامعه اسلامی هنرمندان هست ..ملت را گول نزند لطفا میتوانید به بنده یک میلیارد کمک کنید چون انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه امل با مدیریت خودم درست کنم
بقول مازنی ها مارا هلی فروش گیر اوردی ( کنایه از ساده فرض کردن)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آقای مدرس محتر دانشگاه
بیچاره دانشجویان شما!
در بحث ها وحدت موضوع شرط است. بحث اینجا در مورد فیش حقوقی است، با بحث های دیگر همچون فیلم و ... قاطی نکنید.
اگر چه آنها نیز باید در جای خود بحث شود.
احتمالا در دوره جدید مدرس دانشگاه شدید.
شمقدری درباره کمک به راه اندازی سایت سینماپرس به عنوان سایت شخصی از محل بودجه سازمان سینمایی نیز گفت: سینماپرس متعلق به جامعه اسلامی هنرمندان به عنوان یک سازمان مردم نهاد با فعالیت‌های فرهنگی هنری است. اینکه جامعه اسلامی هنرمندان مانند همه مجموعه های کمک بگیر فرهنگی برای فعالیتهایش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضای کمکی کرده باشد امری است طبیعی.
"""" خیلی طبیعی است !!!!!!!!!!!!!!!!""""
فیلم لاله هم خیلی طبیعی بود !!!!
از چیزی که باید بترسیم و این روزها چه از زبان مردم و چه از زبان مسئولین گفته میشود ، "دروغ مصلحت آمیز " است.!!!!
استاد می فرمایند "مگر امکان دارد در ساختارهای اداری و مالی موجود در سازمان ها، چیزی گم شود؟". وقتی که دکل نفتی گم می شود، گم شدن چند دستگاه کوچک فیلمسازی که مشکلی ندارد.
خنده داره که فیش حقوق شما چهار میلیونه و مدیرانی مث شما .شاید دیوانه اید که با این حقوق کار میکنید ...شایدم 100 میلیون دریافتی ماهیانه شما از رانت ها و سو استفاده از قدرت هست که بدست میارید. من نگهبان ساده 2 و نیم دریافتیمه ماهیانه و در مجموع..خخخخخ. با این کاراتون ب شعور ملت توهین میکنید
فیشها جعلی است چون یکی 20 /2 /92 و دیگری 29 / 2 /92 و در فاصله نه روز حقوق آقا دوبرابر شده کاملا مشخصه که فروردین ماه باید تاریخ ماه یک 92 باشه ولی تاریخ نوشته 20/2/92 چقدر هم ناشیانه مردم را گول میزنند
مدیران این دولت هم اگر فیش حقوقیشان را نشان نمی دهند لااقل میش حقوقی خود را نشان بدهند
این مسئولین اگه بنز 2016 هم سوار بشن بازم میگن ما دو سه میلیون بیشتر حقوق نمیگرفتیم اینم سندش !!!!!!!!!!!
کو بازرس کو نظارت کی به کیه .
شمقدری. بودجه ای که برای ساخت فیلمهایی مثل لاله رالی باز دادید چه شد؟ باید پاسخگوی پولهایی باشید که اینجا و آنجا به افراد خاص دادید. فیش حقوقی برایمان منتشر نکنید.
منم حقوقم ماهی 2 تا 3 تومنه ولی چرا نمیتونم مثل اینا زندگی کنم؟چرا همیشه هشتم گروه نهمه؟ چرا نمیتونم از پس اجاره خونه خرج خونه بر بیام؟ ما رو گیر آوردن به خدا اون یکی میگه من 2 تومن حقوقمه اون یکی میگه 4 تومن حقوقمه ولی زندگیشون با ماها فرق میکنه.دو حالت داره یا ما بلد نیستیم زندگی کنیم که باید بیام از شما یاد بگیریم یا دروغ میگین.ملت خودشون میدونن که کدوم حالته بهتره خودتون رو گول نزنید
مبلغ وام را چرا مخدوش نموده ؟!؟ قسطی که از وام کارمندان کم میشه 150000 بوده! قسط ایشان 550000! وام 5 برابر کارمند گرفته و از مبلغ اقساطش برای کم جلوه دادن خالص دریافتی استفاده ابزاری کرده اما مبلغ وام دریافتی را نگذاشته رویت بشه. ضمن اینکه ..... نیازی به این ادا و اطوارهای عوام فریبانه نیست (خطابم به هر دو طرفه ماجرا است)
اردیبهشت سال 92 پنج میلیون حقوق میشه معادل 25 میلیون تومان حالا .
شیر تو شیر!
کارکرد فیش باید 31 روز باشه نه 30روز.مشکوک نیست.
حرف ایشون درست
ولی تو کدون فیش حقوقی مینوسیند آقای ....بعد اسم طرف رو بنویسن
بابا ما هم کارمندیم .فیش حقوقی دیدیم
این وام که در اردیبهشت گرفته باید مورد برسی قرار بگیره
بنده اگر کسی ازم بپرسه فرضا اینی که داری چطوری خربدی شفاف میتونم توضیح بدم. این آقایان که فیش رو می کنند و می گویند چی و ... بیایند و اموال خود را بگویند که چطوری بدست آورده اند!
چه سفره ای پهن بوده ما خبر نداشتیم . بعد تو خیابان میبنی نیازمند محتاج هست که میان دره مغازه دست دراز میکنن . ایشالا که یه روز جذایی هم باشه
با این بگیر و ببند ها مشکل فیش و رانت و اختلاس و ... حل نمیشه تو این کشور.حل نمیشه.شفافیت مالی نیست که اینطور میشه.گردش مالی افراد باید آنلاین چک بشه.مگه میشه مملکتی مث ایران نتونه اینکارو انجام بده؟سهل انگاریه یه مقدارش.باید سقف تعریف بشه برا حقوق ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی