بازدید 4554

وزیر کار:سفره‌های مردم تهی‌تر شده است

وزیر کار با تاکید بر اینکه در دورانی قرار نداریم که بتوانیم حتی یک ریال اشتباه کنیم، گفت: در این 3 سال تلاش کردیم مزد از تورم پیشی بگیرد، چراکه ما درک می‌کنیم که سفره‌ها تهی‌تر شده است.
کد خبر: ۶۰۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 15 July 2016
وزیر کار با تاکید بر اینکه در دورانی قرار نداریم که بتوانیم حتی یک ریال اشتباه کنیم، گفت: در این 3 سال تلاش کردیم مزد از تورم پیشی بگیرد، چراکه ما درک می‌کنیم که سفره‌ها تهی‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی کار و امور اجتماعی، علی ربیعی در گردهمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و نهادهای اجتماعی استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور را تجربه می‌کنیم، اظهار داشت: برای گذر از این بحران بدون همدلی و همکاری نمی‌توانیم کاری کنیم و باید با عقلانیت، کار کار‌شناسی و پرهیز از حیف‌ومیل اموال، برای حل بحران‌ها کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در دورانی قرار نداریم که بتوانیم حتی یک ریال اشتباه کنیم، تصریح کرد: باید کارهای عوام‌فریب و نفع رسان کوتاه‌مدت را فراموش کنیم چراکه به نفع کشور نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: من مسئول حذف یارانه‌ها هستم، برخی‌ها به‌غلط یارانه را به همه دادند، عده‌ای که نیاز نداشتند دریافت کردند و امروز که می‌خواهیم یارانه غیرمنطقی را حذف کنیم، در آستانه انتخابات به دولت یارانه حذف کن تعبیر می‌کنند.

ربیعی با تأکید بر اینکه به کار و تلاش و سخت‌کوشی در کنار عقلانیت نیاز داریم، ابراز داشت حق نداریم دیگر موفق نشویم، بچه‌های ما و سفره‌های تهی نیاز به این موفقیت دارند، ضمن اینکه ما باید با مدارا در کنار هم کارکنیم، چراکه برای حل مسائل ایران، نیاز به اجماع داریم و دولت بر این سیاق تلاش خود را تداوم می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه استراتژی ما ترمیم مزد است ولی نمی‌توان به‌یک‌باره حقوق را افزایش داد چراکه کارفرما توان آن را ندارد، تصریح کرد: در این 3 سال تلاش کردیم مزد از تورم پیشی بگیرد، چراکه ما درک می‌کنیم که سفره‌ها تهی‌تر شده است. 

وزیر کار تزلزل نیروی کار را یادآور شد و گفت: رئیس‌جمهور دستور داده‌اند تا امنیت شغلی کارگران، به‌ویژه زنان کارگر را در اولویت قرار دهیم.

وی تأکید کرد: بین دولت مفسد و فساد ستیز تفاوت وجود دارد و دولت آقای روحانی دولت فساد ستیز است. سیاست‌هایی که در دوره‌های گذشته در امر رفاهی صورت گرفت سیاست‌هایی بود که برای سرمایه‌داران صورت گرفت، نه برای بخش محرومان.

وزیر کار همچنین درباره بحث انتشار فیش‌های حقوقی هم گفت: فیش‌های نجومی در کانال‌های اجتماعی ثابت کرد تعطیلی سازمان برنامه به چه دلیلی بود. مبارزه با فیش‌های نجومی از افتخارات دولت آقای روحانی خواهد بود.

وزیر کار بابیان اینکه 100 هزار میلیارد تومان دارایی صندوق‌های کارگری و کارفرمایی و... در اختیار وزارت کار است، ادامه داد: تابه‌حال اجازه ندادم ریالی غیرقانونی جابه‌جا شود و باید بین دولت فساد زی، فسادزا و فساد ستیز فرق قائل شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حذف شورای حقوق و دستمزد در این مجموعه در سال‌های گذشته، گفت: در اولین اقدام برای احیای این شورا، سقف حقوق را و وضعیت دریافت‌های بانک‌ها و بیمه‌ها را هم مشخص کردیم.

ربیعی ادامه داد: در این دولت حقوق شفاف‌سازی شد و برای اینکه بهره‌وری را افزایش دهیم شیوه‌هایی را تدوین کرده‌ایم چون هیچ کاری به‌جز کاستن از درد و رنج مردم اولویت ما نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت آذربایجان شرقی در ابعاد مختلف، گفت: این اهمیت فقط اقتصادی نیست بلکه اهمیت فرهنگی آن غیرقابل‌انکار است و اهمیت سیاسی تبریز و شخصیت‌های زیادی که در آن پرورش‌یافته، عمق سیاسی و اجتماعی آن را نشان می‌دهد.

ربیعی گفت: امیدوارم در دولت تدبیر و امید حق آذربایجان را ادا کنیم و غفلت‌هایی که در دهه‌های گذشته شده جبران شود.

وی با اشاره به اینکه با مستمری بازنشستگی زندگی را اداره کردن سخت است، خاطرنشان کرد: یخچال خالی پدربزرگ بازنشسته، سخت است و دولت این‌ها را درک می‌کند ولی سیستم دولت توده ستایانِ و بدون برنامه‌ریزی، برای لایه‌های پایین جامعه مساعدتی ندارد و باید بخشی از حذف هدفمندی یارانه‌ها را به این حوزه بیاوریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
بازنشستگان پام را فراموش کردی............
من نمیدونم شما و امثال شما که دولت رو تحویل گرفتید نمیدونستید باید یارانه بدید؟!
سفره مردم رو بيخيال
جدی فرمودین ؟
وقتی بودجه مملکت را سرازیر می کنید به جیب پزشک باید هم منتظر همیچین رخداد هایی باشید.
چطور در 10ماه باقی مانده با فیش نجومی مبارزه کردید
لطفا راست بگویید که چون لو رفت مجبور به برخورد شدیم
وقتی فرزندان مردم فارغ التحصیل شده اند وبیکار هستند واول خرج آنان است چطور می شور رفاه و آسایش ومسافرت داشت مگر دزدان بیت المال با فیشهای نجومی
سلام و خسته نباشید.عرض کنم خدمتتون چشممون پر از اشک شده از دست آموزش و پرورش منطقه14 در قلب پایتخت درحالی که داخل محدوده هستیم
سفره‌های مردم تهی‌تر شده است
شرایط از این بهتر نمی شه.
مثلا چه کردی که مزد بیشتر از تورم شده؟؟
بخدا داريم خود سفره را مي خوريم
اين حرفهايي كه اين آقا ميزنه وظيفه بخش خبري ما است.
اگر راست می گویید حقوق های بالای 6 میلیون را کم کنید وبرای بالا بردن ارزش ریال هزینه کنید. و نتیجه را ببینید
خوب وقتی مدیران شما حقوق های انچنانی بگیرند بیشتر از این انتظار نمی رود.
چراشمااجازه نمیدین قراردادهای موقت اصلاح بشه
از ۹۵۰ مدیردولتی که حقوق نامتعارف می‌گیرند، ۷۰درصد تا ۲۰میلیون، ۲۷درصد تا ۳۰میلیون و ۳درصد از ۴۰میلیون تومان به بالا می‌گیرند.
سللم آقای لاریجانی وبعضی از نهادهای نظارتی گفتند یکسال پیش به دولت در مورد حقوقهای نجومی تذکر داده شده است
جناب ربیعی
پدر من حداقلی بگیر تامین اجتماعی است ولی رایانه ایشان قطع شده
در سال 93 حقوق کمتر از میزات تورم افزایش یافت
متاسفم برای همتون
بله جناب آقای وزیر درست متوجه شدید سفره مردم خالی از برکت گشته - آقای احمدی نژاد و همفکرانش مردم را به چنین روزی انداختند
معلوم نیست کی باید حق استان های نفت خیزی مانند خوزستان و کهکیلویه و ایلام که از فقر و فلاکت مفرط رنج میبرند را ادا خواهد کرد؟ ایران با پول این سه استان میچرخد وخود در فلاکت به سر می‌برند!!
مناسفانه شما یارانه همین قشر را قطع کردید.
یارانه غیرمنطقی دقیقا یعنی چی؟
جناب وزیر چرا من که کارمند دولت هستم و6سر عاعله دارم مدتی است در روز یک ونیم وعده غذا میخوریم ؟؟؟؟
من نویسنده 4 جلد کتاب وکار آفرین بودم دیروز یخچال خانه را نگاه کردم 2 عدد تخم مرغ یک عددربع یک لیتری خجالت کشیدم
درک میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟چیو درک میکنید؟؟؟/حقوق های خودتون رو
چرا کامنتهای خواننده هاتون رو چاپ نمیکنید؟
سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی به عمل کار براید به سخندانی نیست
یارانه غیرمنطقی دقیقا یعنی چی؟
چرا پیامهای حق ما رو سانسور میکنید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست