بازدید 8212

توضیحات مهرجویی درباره اظهارات اخیرش

داریوش مهرجویی در پی اظهارات اخیرش در مراسم یادبود عباس کیارستمی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۶۰۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 14 July 2016
داریوش مهرجویی در پی اظهارات اخیرش در مراسم یادبود عباس کیارستمی توضیحاتی داد.

این کارگردان در نوشتاری که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت: گاهی رانندگان غیر مسئول و خطاکار سبقت غیر مجاز می‌گیرند حتی در محدوده خط‌ ‌کشی به عابر پیاده حق تقدم نمی‌دهند، در اتوبانها و جاده ها ویراژ می‌دهند، زباله‌های خود را بیرون از ماشین می‌اندازند و باعث تصادفات فجیع می‌شوند. در چنین جرائم رانندگی، وقتی پلیس،‌ رانندگان خطاکار را جریمه می‌کند ،‌ آیا باید به همه رانندگان کشور بربخورد و دلخور شوند و بگویند پلیس به ما توهین کرده است ؟ آیا این منطقی است؟

در هر قشری احتمال خطاکاری هست ولی در مسئولیت‌های حساس و خلبانی هواپیما که 260 مسافر را با خود حمل می‌کند یا راهنمایی خط قطارها یا رانندگان اتوبوس یا جراحی بدن، ‌اینجا یک خطای کوچک مصیبت بزرگ به بار می‌آورد.

در مورد عباس کیارستمی  که سرمایه بزرگ ملی و فرهنگی کشور است و شاید در حد تختی  قهرمان ملی است اشاره و شکایت من فقط از پزشکانی است که در فرایند عمل جراحی او سهل‌انگاری و خطا کردند و باعث مرگ او شدند.

و گرنه من پزشکان و جراحان باوجدان و زحمتکش و کاردانی را می‌شناسم که در 8 سال جنگ دفاع مقدس با کمترین امکانات و شرایط معجزه آفریدند و جان انسان‌ها را نجات دادند، چنین پزشکانی هنوز در میان ما هستند و زحمت می‌کشند و من همواره برای آنها احترام فراوان قائل هستم .

به نظر من خود پزشکان باید در این مورد قدم پیش بگذارند و جلوی این سهل انگاری و بی مسئولیتی را بگیرند و از کاردانی و لیاقت خود و پیروزی‌هایی که در جریان جراحی داشتند، دفاع کنند .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۶
مگه شما پلیس هستی ؟
توی هنرمند چند سال در جبهه جنگیدی؟یافقط در پاریس و تهران اخبار جنگ را پیگیری میکردی؟
آقای مهرجویی شما که از قانون مایه گذاشته اید طبق کدام قانون یا دادگاه خطای پزشک محرز شده است؟؟؟؟
شما دعا کنید در ایران مریض نشوید چون پزشکان ایرانی به اندازه سینما پیشه ها حاذق و مبرز نیستند !!!
انسان عاقل و بالغ قبل از مشخص نشدن نتیجه بررسی تخصصی در مورد چیزیکه نمیداند نظر بچگانه نمیدهد
درود بر استاد فن بیان داریوش مهرجویی
مثل این است که بگوییم هنرمندان افرادی فاسد هستند که در پارتی های مختلط موازین اخلاقی را رعایت نمیکنند.اقای مهرجویی واقعا متاسفم...
،،،پو،،،،ل،،،پول،للللل،پوووووووول،پول
جناب مهر جويي از كي پليس شدن كه ما خبر نداريم!!!! بعد پليس محترمانه جريمه ميكنه يا فحش ميده!!! فحاشي !!!
برو به جای این حرفها فیلم های خوب بساز
اگرامثال این آقا هم این صحبتهای باارزش که از مصداق امرب معروف ونهی از منکراست را هم نزنه پس وای بحال مردم عادی
فاصله از "گاوِ" آن روزها تا "موج سوارِ" این روزها
جناب آقای بهمن کیارستمی
با درود

چندی پیش اظهارات اولیه جناب آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپس توضیحات بعدی ایشان و امروز هم یادداشت شما را در پاسخ اظهارات دوم آقای علی جنتی, خواندم.

در همه جای دنیا اساس بر این است که درستی یا خطای پزشکان را گروهای معتمد پزشکی بررسی و نتیجه گیری کنند و این کاملا منطقی و عقلانی است, زیرا مگر وکیل, قاضی, پلیس, مهندس و یا حتی نخبه هر رشته دیگری میتواند و یا صلاحیت ابراز عقیده را در حوزه ای چنین وسیع از نظر علمی دارد؟

نه تنها پزشکی که هر علم دیگری را, تنها متخصصان همان رشته صلاحیت ارزیابی دارند. مگر من پزشک میتوانم مطالعات علمی یک ریاضیدان یا یک شیمیدان یا یک فیلمساز را ارزیابی و ارزشگذاری کنم؟

حتی در همین زمینه هنری پدر فقیدتان, داوران جشنوارهای سینمایی مختلف, منجمله داوران کن که نخل طلایی را به حق تقدیم کیارستمی عزیز کردند, متخصصین رشته های مربوطه بوده اند.

اما در کشور هر کسی در هر جایگاهی و با هر معلوماتی, هرچند آگاه و متخصص در رشته خود, اجازه دخالت, اظهارنظر, محاکمه و حتی انشای حکم در هر زمینه ای را به خود میدهد و چون اغلب این اظهارات بر پایه شنیده های سطحی و غیرعلمی و گاهی مغرضانه دیگران است, گوینده پس از چندی پس از پی بردن به نادرستی و گاهی زشتی رفتار و گفتار خود در سدد جبران مافات برآمده, معمولاً اظهاراتی غیرمنطقی تر از قبل مینماید.

در حاشیه مرگ یکی از اسطوره های هنری این مرز و بوم, عباس کیارستمی, نیز هر کسی در هر جایی که تریبون یا میکروفنی برای عرضه خود یافت, تنها برای مطرح نمودن خود, به بدترین و زشت ترین شکل در زمینه ای که آگاهی کامل از آن نداشت, اظهار فضل نمود و هیزم بیار معرکه ای شد که به هیچ عنوان به صلاح هیچکس نیست.

بهمن عزیز, وزیر محترم بهداشت قبلا نیز به همه ثابت کرده اند که نه تنها پرده پوش هیچ خلاف یا خطای پزشکی نیستند, که برعکس, بنا به دلایل آشکار و پنهان خود بیشترین تهمت ها و بی احترامی های غیرمنصفانه و ناجوانمردانه را نثار پزشکان و جامعه پزشکی نموده اند و چه بسا اگر سخنان مشوش کننده ایشان در سالهای اخیر نبود, نه لمپن و چاقوکشی به خود اجازه میداد و جرات میکرد سینه پزشک خود را هدف تیغ سرد و تیر چاقوی خود کند, نه آن مرد به ظاهر فرهیخته و هنرمند برای اثبات دوستی و صمیمت خود با پدرتان, دهان به دشنام و زشتگویی باز میکرد تا بلکه خود را مجددا به شکلی مطرح و سرتیتر برخی رسانه ها کند.

کاش قدری تامل و تحمل داشتیم تا نظر کارشناسانه متخصصین مربوطه منتشر میشد و بعد داوری میکردیم و البته داوری از نوع منصفانه, چرا که نتیجه بررسی های پزشکی هر چه که باشد, حتی اگر خطا یا قصور پزشکی رخ داده باشد, حکم نه آن است که شما میگویید نه آن چه که داریوش مهرجویی با خشمی تصنعی به زبان آورد, و به هر حال چنین بی مهابا و مغرضانه تاختن به شان یکی از کارآمدترین و نخبه ترین گروهای جامعه نه تنها از عدالت و انصاف به دور است که بسیار زشت و سخیف نیز میباشد.

میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت
میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت
دمش گرم از دیروز تا حالا منتظر چنین نوشته ایی از جناب نهرجویی بودم
کاملا درست و منطقی بیان کردند. بسیاری از آقایان اطبا هم متوجه منظور جناب مهرجویی شدند اما....
استاد سابق
اگر همه اساتید مثل شما سخن می گفتند دیگر واژه استادی نداشتیم
جناب مهرجویی دیگه حرفی که نباید به اونصورت و روش زده می شد , زدید.
اقاي كيارستمي عزيز
شما هميشه قبل از بررسي اينجور قاطعانه حكه صادر ميكنيد!!!!
اگر حرف شما درست نبود چه!!!
حالش خوب نیست ولش کنید
نمیشه دهنت رو باز کنی هر حرف مفتی بزنی
باید بسیار متاسف بود ،فردی که به اصطلاح باید نماد فرهنگ یک کشور باشد اینقدر راحت قبل از قاضی حکم صادر میکند و با الفاظی سخیف قشری از جامعه را مورد توهین قرار می دهد.
سهل انگاری یک پزشک را آقای مهرجویی از کجا و براساس کدام علم واطلاع تشخیص داده است .?
من یه پزشک ترک اعتیاد خوب و با وجدان می‌شناسم. میخوای اقای مهرجویی معرفیتون کنم .!!!!!
آیا نباید نظام پزشکی از این آقا شکایت کند که بی پروا حکم به قتل پزشک میدهد،
راست میگه
تابناک عزیز،سعی کنید استقلال خودتون رو به عنوان یک سایت حرفه ای خبری حفظ کنید و نظرات خوانندگان رو اگر قصد توهین به کسی نداشته و در چارچوب قوانین کشور است منعکس کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست