بازدید 5864

گزارش وزیر بهداشت درباره حقوق‌های نامتعارف

گاهی پرداخت حقوق بالایی در ظاهر غیرمتعارف است اما در عمل یک اقدام قانونی صورت گرفته و آن شخص دریافت کننده گنهکار نیست لذا باید قانون، پرداخت‌کننده و ناظران را مورد بحث و بررسی قرار داد.
کد خبر: ۶۰۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 12 July 2016
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مقادیر زیادی بودجه صرف واردات دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود که زوایای آن باید بررسی شود.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش، با بیان اینکه از قاضی‌زاده هاشمی و معاونان وی برای حضور در کمیسیون متبوع خود دعوت کرده‌ایم، گفت: قرار است با توجه به اهمیت بحث پرداخت حقوق در وزارت بهداشت و درمان، گزارش‌هایی از سوی مسئولان این وزارتخانه در کمیسیون بهداشت و درمان ارائه شود.

وی ادامه داد: براساس بررسی این گزارش‌ها صحت و سقم برخی مطالب عنوان شده پیرامون پرداخت حقوق‌های بالا از سوی وزارت بهداشت و درمان مشخص شده و می‌توان در مورد آن اظهارنظر کرد.  

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به برخی خبرها مبنی بر پرداخت حقوق‌های میلیونی در وزارت بهداشت و درمان تاکید کرد: قرار نیست دریافت حقوق میلیونی چند مسئول و مدیر را در حوزه‌ای به کل وزارتخانه مربوطه تعمیم داد.

نوبخت ادامه داد: گاهی پرداخت حقوق بالایی در ظاهر غیرمتعارف است اما در عمل یک اقدام قانونی صورت گرفته و آن شخص دریافت کننده گنهکار نیست لذا باید قانون، پرداخت‌کننده و ناظران را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش مجلس با بیان اینکه قطعا در بحث پرداخت حقوق‌ها در وزارت بهداشت و درمان تجدید نظر خواهد شد، گفت: دولت و مجلس قدم‌های خوبی در زمینه بررسی پرداخت حقوق‌های نامتعارف برداشته‌اند اما ما نیز باید در کمیسیون بهداشت و درمان کارهای بسیاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: بررسی حقوق‌ها در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به صورت تخصصی‌تر رسیدگی خواهد شد یعنی اینکه نمی‌خواهیم در مورد این که کدام پزشکان پول بیشتر گرفته‌اند یا خیر بررسی کنیم بلکه عدالت در پرداخت‌ها ارزیابی می‌شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر اظهار داشت: مقادیر زیادی پول در وزارت بهداشت و درمان صرف ورود دارو و تجهیزات پزشکی به کشور می‌شود که باید بررسی شود از آن بودجه یک شرکت چه میزان سود دریافت می‌کند یا اینکه از آن مقدار سود چه میزان مالیات پرداخته می‌شود و در نهایت آیا دستگاه‌های نظارتی به این موضوع توجهی دارند.

نوبخت خاطرنشان کرد: برخی اشخاص ده یا صد برابر دریافتی پزشکان و پرستاران از این بودجه‌ها سود می‌برند و ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر روی این مسائل تمرکز داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
من پرسنل یکی دانشگاههای علوم پزشکی هستم که بعداز 26سال سابقه کار در حکم 95یک میلیون هشتصد زده شده که 300تومان آن ما لیات می خورد .ولی کنار ما پزشکانی هستند که 500میلیون به بالا درآمد دارند..یک چیزی هم به نام عدالت هست .چرا تعرفه های پزشکی با درآمد مردم تطبیق داده نمی شود .وقتی پزشکی که نمی داند با این همه پول خود چکار کند بعد من حقوقم با فرزند دانشجو ومحصل تا سر ماه کفاف نمی دهد بدبختی کسانی تعرفه ها را وضع می کنند که خودشان ذینفع هستند تا کی این همه بی توجه ای به مردم . مدیران به فکر کسب درآمد بالا هستندوجالب خودشان برای خودشان سطح حقوق ودستمزد تعیین می کنند.مگر امام زمان (ع) به داد ما برسد
درودبراین سایت بخاطراین مقاله وتلاش درمبارزه با تخلفات پزشکان
تخلفات متنوع درمیان پزشکان ازحد گذشته است وآنها کلا خودراتافته جدابافته میدانند .
متاسفانه وزیر بهداشت( آقای هاشمی)طوری از پزشکان طرفداری میکند که انگار ایشان وزیر تمام مردم نیست بلکه وزیر پزشکان است .
یکی از آخرین موارد این است که با اینکه کارمندان وکارگران حقوق محدودی میگیرندو بسیاری ازآنها زیریک میلیون حقوق میگیرند اماافزایش حقوق آنها درسال 95 فقط 12 درصد شد اما وزارت بهداشت حقوق پزشکان راکه بسیاری ازآنها صدها میلیون درماه درآمددارند را 20 درصدافزایش داد.
یک پزشک( آقای نوبخت ) مسول بررسی پرداخت نامتعارف به پزشکان شده است.
مشکل همین جاست.
پزشک خود ظرفیت دانشگاه را مشخص می کند.
پزشک تعرفه خود را مشخص می کند.
پزشک خود مسول تخلفات پزشکان دیگر است.
پزشک مسول بررسی دریافتی های نامتعارف است.

و غم انگیزتر از همه اینکه پزشک علاوه بر تکیه زدن بر وزارت بهداشت وزارت علوم را هم تحت سلطه خود درآورده است.

مجموعه پزشکان فقط یک سوال را جواب دهند و آن اینکه
در کدام کشور دنیا این اختلاف درآمدی بسیار بالا بین پزشک متخصص و بقیه جامعه وجود دارد؟
تابناک جان خواهشان نظر بنده را انتشار بده.
این درد دل خیلی از تحصیل کرده ها ی این سرزمین است.
اول باید دید کی واردات رو انجام می ده و پشتش کیه.بعد اقایون دکتری که می رن سمینار و همایش های خارج از ایران چندتاشون حق ماموریت هم می گیرن.اینارو کی بررسی می کنه؟
سلام
لطفا در انتخاب عنوان گزارش کمي دقت نماييد. صحبت هاي يک نماينده مجلس را به جاي گزارش وزير مخابره مي کنيد.
جالب اينكه حقوق(كارانه) بالاي 100 ميليون تومان به پزشكان پرداخت ميشود و آنرا قانوني ميدانند!.در وزارت خانه بهداشت ودرمان كه تمام روسا ومديران آن پزشك هستند و خودشان براي خودشان ميبُرند و ميدوزند توقع غير از اين نميتوان داشت؟
دریافتی پرستاران؟؟؟؟خخخخ
ببینیم و تعریف کنیم
ببینیم و تعریف کنیم
پزشک انسان معمولی نیست و قطعا حقوقش هم معمولی نیس
چرا وزیر محترم بهداشت رو با طرح این سوالات به زحمت می اندازید!!!
برید نظرات ایشون را در مورد پزشکان بخونید اون وقت متوجه میشید که به این آقایون هیچ امیدی نیست.
"برخی اشخاص ده یا صد برابر دریافتی پزشکان و پرستاران از این بودجه‌ها سود می‌برند و ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر روی این مسائل تمرکز داریم" یعنی دریافتی پزشکها رو بیخیال.ضمنا" ایشون پزشک نیستن احیانا"
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست