بازدید 4726

آیا اروپایی ها به دمشق بازمی گردند

اروپایی ها این روزها بیشتر از هر زمان دیگری از هر نوع همکاری برای مبازره با تروریسم در سوریه مشتاق اند و این شاید از عواقب بازگشت هزاران تروریست اروپایی به کشورهای خود باشد.
کد خبر: ۶۰۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 11 July 2016

به گزارش مهر به نقل از دام پرس، پس از گذشت چهار سال از گفته های «لوران فابیوس» وزیر خارجه سابق فرانسه که بر تقویت جبهه النصره تاکید داشت، به نظر می رسد که این روزها دیدگاه فرانسه و به طور کلی اروپا نسبت به بحران سوریه تغیر یافته است. شاهد این امر درخواست برای هدف قرار دادن تروریست های جبهه النصره علاوه بر نیروهای داعش است.

اروپایی ها که روزی تروریست ها را نیروهای معتدل می خواندند، این روزها آنها را در حالی می بینند، که به  سرزمین های خود بازمی گردند و دولت های اروپایی مجبور هستند با آنها مبارزه کنند. اینها همان تروریست هایی هستند که قبلا از حمایت غرب و دولت های عرب خلیج فارس بهره مند بودند.

 فرانسه که از حامیان گروه های مسلح به حساب می آمد اکنون از زبان «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه، و در حاشیه نشست ناتو از نگرانی اش نسبت به تقویت جبهه النصره به موازات با داعش خبر می دهد.  

امروز مبارزه با تروریسم به اولویت اروپایی ها تبدل شده و این نیازمند هماهنگی بیشتر با دمشق است. این مسئله نیازمند بهبود روابط دیپلماتیک و نیز برداشتن تحریم ها است، مسئله ای که بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در دیدار با هیات ها و شخصیت های اروپایی که این روزها زیاد به دمشق رفت و آمد دارند اشاره کرده است.

در همین راستا در آخرین این دیدارها «دیب زیتون» مدیر اداره اطلاعات عمومی از ایتالیا به همراه هیئتی امنیتی وارد دمشق شده و تمرکز مذاکرا ت بر روی بهبود روابط دو کشور و برداشتن تحریم ها بوده است.

روز گذشته نیز «خاویر کوسو» نائب رئیس مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بشار اسد دیدار داشت. وی در این دیدار اعلام کرد که سیاست کشورهای اروپایی در زمینه حمایت  های سیاسی از گروه های افراطی باعث ایجاد مشکل تروریسم و افراط گرایی و به موجب آن رخ دادن پدیده مهاجرت اجباری شده است. وی در ادامه اظهار داشت: طبیعی است آنچه در منطقه می گذرد بر اروپا اثر بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار