بازدید 9955

کاهش بودجه های دفاعی به صلاح کشور نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: با توجه به بحران های منطقه ای و فرامنطقه ای، به جای کاهش بودجه های دفاعی باید که اعتبارات ویژه ای را برای تقویت تمام محورهای حوزه دفاعی کشور اختصاص دهیم.
کد خبر: ۶۰۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 10 July 2016
جهانبخش محبی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به پیشنهاد دولت در لایحه اصلاح بودجه مبنی بر حذف اعتبار  5 هزار میلیارد تومانی از بودجه سال 95، گفت: این پیشنهاد در صورت تصویب در مجلس، مشکلات و تبعات زیادی را پیرامون حوزه امنیتی کشورمان ایجاد می کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی تهدیدات بسیاری در سطح منطقه کشورمان را نشان گرفته و دشمنان از هر ابزاری به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند، بنابراین با توجه به وضعیت فعلی، کاهش بودجه های دفاعی به صلاح کشور نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: قطعا یکی از مولفه های اصلی استقلال و قدرت هر کشوری، مقوله نظامی و بنیه دفاعی است و نمی توان از این مسائل مهم چشم پوشی کرد، البته خوشبختانه در جمهوری اسلامی این مولفه با اهمیت دارای توان درون‌زا و داخلی است و ما در هشت سال دفاع مقدس به خوبی دیدیم که با وجود فشار کشورهای غربی و عربی، ایران به خوبی از خاک خود دفاع کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران های منطقه ای و فرامنطقه ای، تمام کشورها برنامه ریزی جامع و بلندمدتی را برای تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود صورت می دهند، از این رو در وضعیت کنونی قطعا به جای کاهش بودجه های دفاعی می بایست که اعتبارات ویژه ای را برای تقویت تمام محورهای حوزه دفاعی کشور اختصاص دهیم و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه با اشراف کامل در جهت تقویت بنیه دفاعی عمل خواهند کرد.

محبی نیا ادامه داد: به طور حتم مجلس شورای اسلامی در بحث پیشنهاد حذف اعتبارات دفاعی رویکردی را تعیین نمی کند، که در نهایت به امنیت و توان دفاعی کشور آسیب وارد شود.

5 هزار میلیارد تومان مذکور مربوط به پول حاصله از حکم دعاوی بین‌المللی به نفع ایران در یک پرونده قراردادهای تسلیحاتی قبل و بعد از انقلاب است که حدود 1.7 میلیارد دلار بوده است. علت مخالفت دولت با این مصوبه مجلس نهم، این بوده که پول مذکور را خرج کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی