بازدید 10002

تضعیف کردن بودجه دفاعی یک اقدام ساده‌لوحانه است

عضو هیأت رئیسه مجلس، با بیان اینکه حذف اعتبارات کلان دفاعی در نهایت به استقلال کشور ضربه می زند، گفت: به طور حتم امنیت و استقلال کشور به مقوله تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور گره خورده است.
کد خبر: ۶۰۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 09 July 2016
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به پیشنهاد دولت در لایحه اصلاح بودجه مبنی بر حذف اعتبار  5 هزار میلیارد تومانی از بودجه سال 95، گفت: قطعا تصویب این پیشنهاد در مجلس تبعات بسیاری را برای امنیت و استقلال کشور به دنبال دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی در سطح منطقه با تهدیدات بسیاری مواجه است، به ویژه بحران های تروریستی، وضعیت امروز را بسیار حساس تر کرده و امروز شاهد فعالیت بسیار گروه های تروریستی در مرزهای کشورمان هستیم، بنابر این تضعیف کردن بودجه دفاعی یک اقدام ساده‌لوحانه و حماقت بار است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی رویکرد و نظر نمایندگان مجلس نسبت به پیشنهاد دولت مبنی بر حذف اعتبارات حوزه دفاعی کشور مخالف بوده و به احتمال بسیار زیاد این پیشنهاد در صحن علنی با رأی نمایندگان حذف می شود.

قاضی زاده هاشمی با اعلام اینکه حذف اعتبارات کلان دفاعی در نهایت به استقلال کشور ضربه می زند، گفت: به طور حتم امنیت و استقلال کشور به مقوله تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور گره خورده و در صورتی که نسبت به افزایش استحکامات دفاعی بی توجهی شود، آسیب آن به امنیت کشور زده می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مسائل مربوطه مبنی بر تأثیرگذاری مذاکرات بین المللی دولت با کشورهای غربی بر رویکردهای دفاعی و نظامی ایران، تصریح کرد: غربی ها هر روز بهانه های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی مطرح می کنند و کوتاه آمدن در برابر اظهارات و خواسته های آن هیچ فایده ای برای کشور ندارد.

5 هزار میلیارد تومان مذکور مربوط به پول حاصله از حکم دعاوی بین‌المللی به نفع ایران در یک پرونده قراردادهای تسلیحاتی قبل و بعد از انقلاب است که حدود 1.7 میلیارد دلار بوده است. علت مخالفت دولت با این مصوبه مجلس نهم، این بوده که پول مذکور را خرج کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار