بازدید 23301
مروری بر روزنامه‌های شنبه ۱۹ تیرماه؛

خطای پزشکی کیارستمی را از ما گرفت؟/ انتظار یک اصلاح طلب از روحانی!

پس از چند روز تعطیلات عید فطر، روزنامه‌های امروز برخی اخبار چند روز گذشته را دوباره بازنشر کرده‌اند. با این حال، روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح طلب همچنان موضوع فیش‌های حقوقی را در کانون توجه قرار داده‌اند. مرگ کیارستمی و علت آن نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۰۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 09 July 2016

پس از چند روز تعطیلات عید فطر، روزنامه‌های امروز برخی اخبار چند روز گذشته را دوباره بازنشر کرده‌اند. با این حال، روزنامه‌های اصولگرا و اصلاح طلب همچنان موضوع فیش‌های حقوقی را در کانون توجه قرار داده‌اند. مرگ کیارستمی و علت آن نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»،روزنامه های اصولگرا کیهان و وطن امروز بیانات رهبر انقلاب در باب فیش های حقوقی را بازتاب داده اند.

 

اما روزنامه شرق بخش دیگری از بیانات رهبر انقلاب در این باره را بازتاب داده است. رهبر انقلاب: «دشمنان تلاش دارند از موضوع حقوقها مستمسکی ضد نظام ایجاد کنند».

خطای پزشکی کیارستمی را از ما گرفت؟/ انتظار یک اصلاح طلب از روحانی! 
 

همچنین روزنامه های اصلاح طلب گزارش ویژه معاون اول رئیس جمهور به روحانی در باب فیش های نجومی را در کانون توجه خود قرار داده اند.

روزنامه اعتماد در همین زمینه در گفت و گو با عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات با عنوان « شجاعت روحاني را تحسين مي‌كنم » به نقل از وی می نویسد: «بيانيه روحاني بسيار مهم و تاريخي بود، منتها شنيده نشد. به نظرم روحاني بايد با يك اعلام قبلي به تلويزيون بيايد و با مردم حرف بزند و صراحتا به آنها بگويد كه چه اقداماتي كرده‌اند، چه اقداماتي را مايل به انجام هستند و چه موانعي بر سر كارشان است و دليل اصلي اين اتفاقات چه بوده است و تاكيد كنند كه اگر نياز به برخورد با افراد ديگري هم باشد دولت بلااستثنا برخورد خواهد كرد. من هنوز منتظرم كه روحاني بيايد و در يك ساعت پربيننده تلويزيون با مردم حرف بزند.

اصل بيانيه كفايت مي‌كند اما بيانيه بايد به گوش مردم هم رسانده شود. به نظر من دولت بايد با توجه به تاكيدات رهبري، همه مسوولان دولتي از رييس‌جمهور گرفته تا معاون اول، رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بيايند و با مردم حرف بزنند. روحاني بايد نشست مطبوعاتي خاصي با همين موضوع را داشته باشد و به طور شفاف پاسخ همه سوالات را بدهند. به نظرم فعال بودن دولت در اين زمينه مي‌تواند كاستي يك ماه گذشته را جبران كند. حالا كه اراده مبارزه با فساد وجود دارد بايد از ابزار موجود هم استفاده شود و اگرچه در اختيار دولت نيست اما مي‌تواند آن را در دست بگيرد. اين ابزار فقط رسانه ملي نيست بايد صاحبان كانال‌ها مجازي بزرگ را دعوت مي‌كردند و با آنها صحبت كنند. همچنين با نمايندگان مجلس و احزاب نيز بايد حرف بزنند. روحاني به هر حال مورد هجمه‌اي قرار گرفتند كه ناجوانمردانه است و ايشان هيچ تقصيري نداشتند».

 

همچنین روزنامه کیهان در خبری در ستون اخبار ویژه با عنوان «کلک مرغابی رسانه‌های وابسته به مدیران اشرافی ویژه‌خوار» نوشت: « رسانه‌های وابسته به مدیران اشرافی ویژه‌خوار می‌گویند هدف از انتشار فیش‌های حقوقی، انتخاباتی و برای ضربه زدن به روحانی در سال 96 است.

طی هفته‌های اخیر برخی مدیران اشرافی و رسانه‌های وابسته به آنها تلاش کرده‌اند با انواع شگردها، موضوع انتشار فیش‌های حقوقی نجومی با ارقام چند ده و چندصد میلیون تومانی را به مسائلی نظیر تخریب دولت، رقابت‌های سیاسی و انتخابات 96 نسبت دهند و رئیس‌جمهور را هدف اصلی وانمود کنند.

اما واقعیت ماجرا چیست؟ به نظر می‌رسد آقای روحانی می‌تواند از این ماجرا یک فرصت بسازد و ضمن برخورد با مدیران اشرافی متخلف، محبوبیت خود را بالا ببرد و بر اعتبار دولت بیفزاید.

اما آنچه مدیران اشرافی و رسانه‌های وابسته به آنها از قالب‌بندی تحلیلی اخیر دنبال می‌کنند، شخصی کردن مسئله برای آقای روحانی است. طراحان این سناریو تصور می‌کنند اگر در القائات خود موفق شوند که مسئله را برای رئیس‌جمهور شخصی کنند، در آن صورت عملا برای مدیران اشرافی دارای حقوق‌های نجومی حاشیه امنیتی ایجاد خواهد شد که دولت با تخلفات آنها در زمینه حرام‌خواری و جمع‌آوری اموال نامشروع برخورد نکند و به قوه قضائیه نیز اجازه برخورد و مجازات ندهد.

بنابراین باید گفت هدف از تبلیغ انبوه این گزاره که «هدف از افشای فیش‌های حقوقی ضربه به روحانی در انتخابات است»، چیزی جز سپر بلا کردن روحانی برای مدیران متخلف و در معرض مواخذه و مجازات نیست.»

مرگ کیارستمی از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان «معمای مرگ کارگردان نامدار ایرانی » به این پرسش پاسخ می دهد که آیا خطای پزشکی کیارستمی را از ما گرفت؟ این روزنامه در بخشی از این گزارش نوشت: «واکنش‌های اجتماعی به درگذشت کیارستمی فراگیر بوده و خبر احتمال قصور پزشکی در این زمینه در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشته، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هنوز نسبت به این خبرها واکنشی نشان نداده است. از میان مقامات دولتی، حجت‌الله ایوبی معاون وزیر ارشاد، در گردهمایی سینماگران به مناسبت درگذشت این کارگردان در موزه‌ سینما در تهران گفته است: «اگر قصوری در پرونده‌ پزشکی عباس کیارستمی رخ داده باشد، وزارت بهداشت خود به این موضوع رسیدگی می‌کند و نیازی نیست ما در ارشاد پرونده را پیگیری کنیم.» البته رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران که درچند ماه اخیر از نزدیک درجریان اقدامات درمانی انجام شده، برای کیارستمی بوده هم در مصاحبه‌ای گفته است که وزیر بهداشت با سفر کیارستمی به فرانسه موافق نبوده است. او البته دلیل اصلی جراحی کیارستمی را برخلاف آنچه خانواده‌اش گفته‌اند، پیشگیری از پیشروی سرطان اعلام کرد و گفت که فروردین امسال با وخامت حال کیارستمی، وزیر بهداشت شخصا روند درمان او را پیگیری می‌کرد. به گفته پایدار پس از این‌که وزیر بهداشت نخستین‌بار از وخامت حال کیارستمی خبردار شد، تیمی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی برای این کار مأمور شدند که این تیم متشکل از متخصص جراحی عمومی، فوق‌تخصص جراحی عروق، متخصص بیهوشی و فلوشیپ ‌آی‌سی‌یو، فوق‌تخصص ریه و متخصص عفونی بود. همه اعضای تیم‌ درمانی انتخاب شده از پزشکان صاحب‌نام کشور بودند که از آن جمله می‌توان دکتر فاضل، دکتر حریرچی و دکتر ظفرقندی را نام برد. درطول مدت درمان آقای کیارستمی در بیمارستان جم، تمام مسائل درمانی با این گروه چک می‌شد و دستورات پزشکی تحت نظارت همین تیم برای بیمار انجام می‌شد.

به گفته پایدار وزیر بهداشت و پزشکان دیگری پس از مرخصی کیارستمی در منزل او را ویزیت و روند درمان را کنترل می‌کردند و وزیر بهداشت هم دوبار برای عیادت به خانه کیارستمی رفته بود: «تیم پزشکی ما در مدت بیماری و حضور آقای کیارستمی در ایران، هیچ‌گاه از وضع درمان وی غافل نبود، به‌طوری که من به‌عنوان یکی از اعضای این تیم، ٣٢بار در مقاطع مختلف وی را ویزیت کردم

پایدار همچنین درباره مخالفت وزیر بهداشت با سفر کیارستمی به فرانسه، گفته: «ما با اعزام وی به خارج کشور موافق نبودیم، چراکه تمام اقدامات لازم برای او درکشور انجام شده بود و این جابه‌جایی لزومی نداشت اما آقای کیارستمی با توجه به تمایل خود تصمیم به سفرخارج از کشور گرفتند و براساس منشور حقوق بیمار وی مختار برای رفتن بود، ما نیز به تصمیم او احترام گذاشتیم. قبل از سفر وزیر بهداشت مجددا از وی عیادت کردند و گفت‌وگویی را نیز درهمین مورد با هم انجام دادند؛ دکتر‌ هاشمی به آقای کیارستمی گفتند که شخصا با این سفر مخالفند ولی اختیار تصمیم‌گیری در این موضوع را به خود ایشان دادند. ما درخصوص انتقال آقای کیارستمی با پسر وی نیز گفت‌وگو کردیم ولی او به ما گفت که پدر برای انجام این سفر درمانی اصرار دارد. دکتر‌هاشمی برای رفاه حال آقای کیارستمی پیشنهاد کردند که با وجود اعتماد کامل به تیم درمانی کشور، به جای سفر آقای کیارستمی، امکان سفر هر پزشک مورد نظر وی به کشور وجود دارد. درهمین رابطه پسر و چند نفر از دوستان وی، یک متخصص اورولوژی برای این کار معرفی کردند. وزارت بهداشت با توجه به اختیارات و امکانات خود مشغول فراهم کردن مقدمات سفر این متخصص به ایران بود که مطلع شدیم آقای کیارستمی با یک فروند آمبولانس هوایی به فرانسه منتقل شدند

همچنین محسن تدین‌فر، مدیر بیمارستان «جم» در پاسخ به مطالبی که درباره قصور بیمارستان جم در قبال عباس کیارستمی منتشر شده، گفته است: «ما تمام اطلاعات پیرامون درمان عباس کیارستمی را در زمان حیات این کارگردان از طریق دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. تمامی اطلاعات در دفتر دکتر رضا پایدار موجود است و هرکس ابهامی دارد، می‌تواند از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی درجریان جزییات درمان ایشان قرار بگیرد

مدیرعامل بیمارستان جم در پاسخ به این پرسش که اگر شایعات افزایش یابد، بیمارستان خود را ملزم به ارایه توضیحات بیشتر نمی‌داند، گفته است که «همان زمان هم از طریق وزارت بهداشت توضیحات کامل ارایه شد و اطلاعات کامل همان است ما توضیح تازه‌ای نداریم!»»

 

پوریا عالمی نیز در ستون طنز روزنامه شرق در مطلبی با تیتر «استیفن هاوکینگ و عباس کیارستمی» نوشت: «توی خارج یک نفر می‌تواند روی ویلچر مثل آدم سالم زندگی کند و بشود استیفن هاوکینگ که کیهان‌شناس و فیزیک‌دان نظری است. بعضی‌جاها هم آدم را تا توی ویلچر یا تابوت نگذارند خیالشان راحت نمی‌شود و مثل آدم با آدم برخورد نمی‌کنند. البته شباهت همه ما با استیفن هاوکینگ این است که همه‌مان کیهان‌شناسیم. البته ما از استیفن هاوکینگ جلوتریم چون کیهان هم ما را می‌شناسد. یک‌بار تصادف کرده بودم دکتره آمد نگاه کرد و گفت چی‌ کاره‌ای، گفتم: روزنامه‌نگار. گفت عملت میشه شیش‌تومن، داری بدی؟ گفتم ببخشید خوب می‌شه؟ گفت نه فقط صاف میشه، یک میله می‌کنیم توی انگشتت که صاف شه. گفتم قفسه سینه‌ام چی؟ گفت اگه شیش‌تومن داری واسه انگشتت، قفسه سینه‌ت رو هم نگاه کنم. خوشبختانه انگشت اشاره و انگشت کوچک و انگشت حلقه دست چپم خُرد و خاک‌شیر شده بود و توانستم به‌راحتی انگشت‌های دیگرم را به دکتر نشان بدهم تا مطمئن شود انگشت‌های شست و میانی، مثل سابق به قوت خودشان باقی هستند و از بیمارستان زدم بیرون. (اسم دکتره بماند) البته بعدازظهر همان روز رفتیم پیش دکتر امامی، بالاتر از پل رومی، ساختمان۲۰۱۶، که مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه شهید بهشتی است و با یک ویزیت ١٠، ١٥هزارتومانی دوتا انگشت را قشنگ جا انداخت و گفت برو یک‌ماه دیگر بیا، باندش را عوض کنیم. الان هم ما یک عباس کیارستمی داشتیم. عباس کیارستمی متأسفانه مثل سه‌هزار میلیارد نیست که فقدانش را تاب بیاوریم. یا مثل دکل نفتی نیست که غیب شود و کک‌مان هم نگزد. دکتر بیمارستان جم هم افشاگری کرده و از خطای مسلم پزشکی حرف زده. رئیس بیمارستان جم البته سروته موضوع را جمع کرده و موضوع و موبایلش را دایورت کرده. مثل عملی که روی کیارستمی کردند و اولش دل و روده را کلا پهن کردند بیرون، بعد جمع کردند. مثل همان کاری که با حمام شیخ بهایی کردند. هی می‌گویند خطای پزشکی. توی فوتبال یکی خطا کند از بازی محرومش می‌کنند. توی پزشکی منتها یکی، یکی را مرحوم کند می‌گویند ببخشید پیش اومد. بعد یکی مثل استیفن هاوکینگ، هیچ‌جاش کار نمی‌کند اما کلی کار می‌تواند بکند. بعد ما یک سرما بخوریم، باید قبلش از خانواده حلالیت بطلبیم. حرف هم بزنیم می‌گویند عمر دست خداست. اساتید هم عجله دارند عمر ما زودتر برسد دست صاحبش. می‌بینی سوفیا. حالا تو هی بگو طعم گیلاس... عزیزم، اینها چشمشان آلبالو گیلاس می‌چیند بگو آن قلب است و کار داشته که از کار انداختیدش، سنگ نبوده که کاری نداشته باشد».

 

روزنامه آرمان نیز در گزارشی با عنوان «رونمایی «ترکان» از اختلاس ۴۰ میلیاردی» نوشت: «اين روزها دلواپسان كه از دستور مقامات و به ويژه رئيس‌جمهور و معاون اول او براي بررسي حقوق ها و مبادلات مالي نگران هستند و بيم آن را دارند كه دامنه اين پيگيري‌ها به آنها برسد موضوعاتي را مطرح مي‌كنند كه اكنون در دست پيگيري و بررسي از سوي دولت است و با چسباندن اخبار قديمي مرتبط با آن موضوع سعي در القاي كشف جديداز ناحيه خودشان دارند، مانند همين تخلف ۴۰ ميلياردي كه وزارت راه پيگير آن است و معاون اين وزارتخانه در۱۰ تيرماه از پيگيري سوءاستفاده از ۴۰ ميليارد تومان اموال سازمان نظام مهندسي خبر داد و دلواپسان اظهارات اکبرتركان كه اين تخلف را اختلاس ناميده بود را در كنار هم قرار مي‌دهند تا القاي اختلاف ميان آنها را در دستور كار بگذارند. حامد مظاهريان معاون وزير راه در آن زمان اظهار داشته بود: «در هيأت‌مديره دوره قبل ۴۰ ميليارد تومان از اموال سازمان نظام مهندسي به بانك سپرده شده كه اين مبلغ، وثيقه دريافت تسهيلات براي يك شركت خصوصي قرار گرفته است و رئيس سازمان نظام مهندسي استان تهران دقت و تمركز زيادي روي اين مساله داشته است كه هم‌اكنون اين پرونده در دست پيگيري است.» بنابراين اين موضوع پنهان نبوده كه اكنون دلواپسان در رسانه‌هايشان آن را آب و تاب مي‌دهند و مدعي مي‌شوند كشف بزرگ آنهاست! اين تخلف چنان محرز بود كه اكبر تركان مشاور رئيس‌جمهوري اين مساله را يك اختلاس خواند. چند روز پس از اين اظهارات رئيس سابق سازمان نظام مهندسي پايتخت در واكنش به طرح این موضوع گفت: چنين چيزي صحت ندارد، پولي در بانك سپرده‌گذاري شده و بانك سود آن را مي‌دهد و نه پولي گمشده و نه اينكه سوء‌استفاده‌اي صورت گرفته است. غفراني افزود: هيچ تخلفي در اين رابطه صورت نگرفته است، سال ۹۳، ۴۰ ميليارد تومان در بانك شهر سپرده‌گذاري شد كه اين بانك هم ماهانه به طور منظم حدود ۲ ميليارد تومان سود آن را پرداخت كرده است. وي با بيان اينكه تخلفي كه برخي از آن نام مي‌برند مربوط به وثيقه‌گذاري براي نوسازي بافت فرسوده تهران است، تصريح كرد: اصل پول سپرده‌گذاري شده در بانك موجود است و نه تخلف، نه تباني و نه سوءاستفاده‌اي در اين زمينه روي نداده است. اين مساله از سوي سازمان نظام مهندسي در حال پيگيري است و هيچ تخلفي در اين زمينه اتفاق نيفتاده است. اما نكته جالب توجه سپرده‌گذاري به قول رئيس سابق سازمان نظام مهندسي استان تهران و تخلف به قول معاون وزير راه و يكي از مديران ذي‌ربط اين وزارتخانه، اظهارات اكبر تركان رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان است. وي در آخرين نشست خبري خود در قامت رياست شوراي مركزي نظام مهندسي گفت: ‌«اصل بر اين است كه اين كار كه سپرده‌هاي سازمان نظام مهندسي به بانك داده شود و در مقابل آن هم سود هم بگيرند ايرادي ندارد، اما اينكه به پشتوانه آن تسهيلات براي شركتي كه به نظام مهندسي ربطي ندارد، پرداخت شود اين سوءاستفاده مالي و «اختلاس» است.» مردي كه در دولت قبل بودجه دولت را به يك «لحاف» كوتاه تشبيه كرده بود در دولت كنوني نيز همچنان با همان صراحت اظهارنظر مي‌كند.»

 

همچنین علی بیگدلی کارشناس حقوق بین الملل در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «بوئينگ دركنگره آمريكا؛ آري يا خير؟» نوشت:« مجلس نمايندگان آمريكا طي يك رأي‌گيري در هفتم ژوئيه متمم‌هايي را در لايحه بودجه با هدف متوقف كردن فروش هواپيماي بوئينگ به ايران تصويب كرد اما اين لايحه در كنگره به تصويب نهايي نرسيده است و اين در حالی است كه شركت بوئينگ به فروش هواپيماهاي خود به ايران نياز دارد، زيرا در شرايط كنوني بوئينگ با بحران اقتصادي رو به روست. از سويي فروش ۵۰ ميليارد دلار هواپيما به ايران مي‌تواند اين شركت را احيا كند اما فشار لابي‌هاي صهیونیستی تا اندازه‌اي اين مساله را با تأخير مواجه كرده است. علاوه بر فشار لابي‌ها، نگراني‌هايي از سوي مخالفان فروش هواپيما به ايران وجود دارد كه ممكن است ايران اين هواپيماها را دستكاري كرده و آنها را تبديل به هوايپماهاي جنگنده كند كه البته اين مساله يك ادعاي كاملا بيهوده است. هواداران فروش بوئينگ نيز سخت بر اين باور هستند كه فروش بوئينگ در حقيقت با احياي اقتصاد آمريكا پيوند خورده است و به همين علت، لايحه مذكور در مجلس نمايندگان بدون ترديد با مخالفت‌هاي بسياري رو به رو خواهد شد و هنوز به تصويب نرسيده كه لازم الاجرا باشد. اما در صورت لازم الاجرا شدن رئيس‌جمهور آمريكا باراك اوباما مي‌تواند اين مصوبه را وتو كند. به نظرمی رسد که اجرايي شدن آن بعيد خواهد بود. ممكن است مذاكرات درون حزبي و درون سازماني در آمريكا ميان موافقان و مخالفان فروش بوئينگ جهت فروش هواپيماي آمريكايي به ايران صورت بگيرد. اگر بنا بر اين باشد كه شركت بوئينگ فروش هواپيماي خود را به ايران قطع كند، ازدیگرسو ايرباس هم نرم افزارهاي بسيار حساس خود را از اين شركت هواپيمايي در آمريكا خريداري مي‌كند و توقف فروش هواپيما به ايران شامل حال ايرباس هم خواهد شد. با توجه به اينكه فرانسه و آلمان با بحران شديد مالي رو به رو هستند، بنابرين فروش ۱۰۰ هواپيماي ايرباس مي‌تواند رونقي در صنعت هوانوردي فرانسه نيز به وجود آورد. توقف فروش بوئينگ از سوي آمريكا به ايران با فروش ايرباس به ايران دو مسأله كاملا در هم تنيده شده‌اي هستند، چراكه ايران اعلام كرده است كه ظرف ۵ سال آينده حدود ۱۰۰ ميليارد دلار هواپيما بوئینگ و ايرباس خواهد خريد و اين رقم بسيار خيره‌كننده و هنگفتي است كه دو شركت مذكور نمي‌توانند از اين فرصت صرف نظر كنند. اگر از فشار لابي‌هاي صهیونیستی عبور كنند به طور قطع از اين فرصت به وجود آمده نخواهند گذشت. توقف فروش بوئينگ منجر به ايجاد وضعيت اقتصادي ناگواري در فراسه هم خواهد شد. به همين علت بعيد به نظر مي‌رسد كه قطع فروش بوئينگ به ايران در كنگره راي بياورد يا مورد موافقت فرانسوي‌ها هم قرار بگيرد. اما به هر روي برخلاف آنچه كه برخي‌ها تصور می کنندكه توقف فروش هواپيماي بوئينگ با روح برجام تناقض دارد بايد اذعان داشت كه توقف فروش بوئينگ ارتباط مستقیمی با مسأله برجام ندارد، چرا كه در برجام حتي اشاره‌اي كوچك هم به فروش بوئينگ به ايران نيز نشده است».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۸
به جای رسیدگی به وضعیت معیشتی پزشکان (مخصوصا پزشکان عمومی) دائم علیه این قشر هجمه و هجوم صورت می گیرد. خطای پزشکی در ایران شاید کمترین در دنیا باشد.
مگر یکی این بزرگان آمرزیده بخواست خدا بمیرند تا قدری از جریانهای تاریکخانه این مدیریتها و مسئولیتها بر ملا شوند !!!
سلام
سوال من این هست که آیا در مورد مرحوم سلحشور که اینقدر مورد رضایت رهبری بودند جناب وزیر اینقدر تلاش کردند یا نه؟ طبق اظهارات شنیده شده جناب وزیر به ملاقات ایشان هم نرفته اند.
خطای پزشکی و یا مشکلات جامعه پزشکی متاسفانه هر روز فراگیرتر می شود . اخبار منتشر حاکی از عدم توجه کافی پزشکان به اخلاق حرفه ای و توجه بیش از حد به مسائل مادی است . همانطور که بحث فیش حقوقی غیر متعارف جامعه را آزار داد ، عملکرد بخش پزشکی نیز یکی از مشکلات جدی جامعه است که در ان تبعیض و بی عدالتی و بخصوص عدم نظارت موثر کاملاً به چشم می خورد .
وقتی پزشک بالای ۵۰ برابر حداقل حقوق دریافتی داره و از یک سو وزیر بهداشت تلاشش را می کنه تا باز هم این اختلاف را بیشتر کنه و تمام قد پشت پزشکان می ایسته.
به نظرتون پزشک بازم خودش را از جامعه می دونه؟
یا توهم نخبه بودن بهش دست میده؟
متاسفانه در ایران بیشتر پزشکان مسئولیت پذیر نیستند نظام پزشکی هم دستش با پزشکان در یک کاسه است به راحتی بیمار را میکشند ولی پولشان را هم میگیرند آقای مدیر بیمارستان جم برای پذیرش بیمار شما اول پول نمیگیرید؟ بیخودی کیسه صفرای کیا رستمی را در آوردند و بعد رفتند سراغ کلیه البته پزشک اصلی میخواسته برای تفریح به خارج از کشور برود اول داده دست پسر بیسوادش بعد اونم دست انترن ایشان فقط پولیپ روده داشتند که باید دکتر فوق تخصص گوارش ایشان را عمل میکرد و تا بهبودی هم میماند نه این که بگه مگر اسفند ماه کسی باید مریض بشه؟ ما میخواهیم برویم تعطیلات بابا در هیچ کحای دنیا اینهمه تعطیلی وجود ندارد برای نوروز عملاً2 ماه مگر بیماری خبر میکند شما قسم خوردید پزشکی با جان مردم سر و کار دارد فقط فکر پول نباشید وقتی بخیه از صورت بچه ای را باز میکنید چون پول ندارد
بله عزیز بزرگوار؛یه ارایشگر به خاطر هیچ چند میلیون از شما میگیره،یه وکیل به خاطر(بازم هیچ)چند ده میلیون میگیره؛یه معمار به خاطر.....؛یه صاف کار ماشین......؛یه بنا....؛یه دلال ماشین و .....؛و خیلی از شغلهای دیگه.....؛اونوقت انتظار دارین پزشکها مفتی کار کنن!!!!چرا به مردم نمیگین به یه جراح تو سیستم دولتی چقدر و چه موقع پول میدین که اون جراح مجبور بشه از مردم اصل پولشو بگیره؟!!!!چرا به مردم همش دروغ میگید!!!!نه برادر!تا سیستم پرداخت به پزشک اینجوریه پول گرفتن هم ادامه داره-تازه عارضه کار یه ارایشگر و یه معمار ویه بنا و ... چی میتونه باشه!!!!بله-به خاطر حساسیت کار پزشکیه که پزسک حاظر نمیشه مفتی مسولیت جان ادمها رو پذیرا باشه
خدا از پزشکان بی تعهد نگذره
تابناک به حق برترین خبرگزاری نام گرفته بدون تعارف و به چند دلیل
1-پرداختن به دغدغه های اساسی و واقعی مردم ک بعضا این دغدغه ها برخلاف خواست لابیهای قدرتمند بوده
2-نظرات موافق و مخالف رو درج میکنه
3- اخبار سایت جامع و به روز هست
*پانوشت: وجود رسانه های ازاد و شجاع میتونه عدالت اجتماعی، رفاه عمومی و دموکراسی را در کشور بسط و توسعه دهد.
با سلام
احتراما به استحضارمیرساند چنین به نظر میرسد که دریافت کنندگان حقوقهای نجومی از اول لیاقت مسئولیت نداشتند.حال چطور بر سر پست مسئولیت آمده اند خود یک مسئله هست.
با این حقوق های اضافی که این افراد تا حالا گرفته اند میشد چندین نفر از جوانان تحصیلکرده را استخدام کرد و از معضلات بیکاری کشور کاست. برای گرفتن وام بیش از پنج میلون تومان بایستی حتما دونفر ضامن داشته باشی اونم اگه بتونی پیداشون کنی. حال این آقایون چطور براحتی وام های صد میلیونی گرفته اند ؟
با تشکر
خداییش اگر کیارستمی بود چکار ش می کردید؟ روسرتون می ذاشتیش ؟ با اون خارجیهای احمق وبیشعور هم هستم...
خدا شانس بده ف برای مرحوم سلحشور یک نفر از این آقایان به ملاقتش نرفتند . نه آن مرحوم و نه خانواده اش تقاضای رفتن به فرانسه یا جای دیگر هم ندادند . آخر الأمر هم کسی بار را روی وزارت بهداشت بر نگرداند که خطای پزشکی بوده است . علیرغم اینکه مرگ شهادت گونه کارگردان ارزشی جمهوری اسلامی بسیار رمزآلود و ظن قریب به یقین بیانگر دست داشتن صهیونیست ها در مرگ مرحوم سلحشور می باشد .
شکر خدا همه چیز مملکت درسته فقط مونده فیشهای نجومی و مسئولینی که حقوق نجومی دریافت میکنند شکر خدا
انشاالله از ماه دیگه هممون یارانه هامون چندین برابر میشه
تابناک جان فیش حقوقی شریعتمداری
مبلغ ماهانه صدو هشتادو هفت میلیونی را
در همه جا فاش شده چرا شما چیزی در باره اش نمی نویسید ?!!!
۴۰ ميليارد تومان در بانك شهر سپرده‌گذاري شد كه اين بانك هم ماهانه به طور منظم حدود ۲ ميليارد تومان سود آن را پرداخت كرده است !!!!!!!!!!

ماهی 2م سود یعنی 12*2م میشه سالی 24 میلیارد تومان برای 40 میلیارد سپرده یعنی بیش از 50 درصددددددد سودددددد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لااقل قبلش خبر رو بخونید و یه ماشین حساب هم بزنید یا انگشتی حساب کنید
اقا این که بحث کنیم خطای پزشکی بود یا نه چه سودی داره اخه؟
ارمان جان شما هرچی دلت می خواهد به ریس جمهور محبوبتان بگویید تلاش کند و فسادهای نجومی را پیگیری کند غصه دلواپسان را هم نخور لطفا
درست در زمان بستری بودن آقای کیارستمی در بیمارستان جم مادر من هم که یک بیمار سرطانی بود در بیمارستان بستری بود. بسیار برای من عجیب بود که در طبقه بالا عملیات بنایی با ضربات سنگین پتک در جریان بود. بنده بسیار پیگیری کردم ولی تنها موفق شدم برای نیم ساعت مانع کوبیده شدن ضربات پتک به دیوارها طبقه بالا بشم. با یکی از پزشک ها صحبت کردم و گفتم آیا این حقوق یک بیمار سرطانی است؟ این چیزی است که شما در دانشگاه فرا گرفتید؟ پول پرستی در کجا؟ مادرم از شدت ناراحتی در حالی به علت پیشرفت بیماریش بسیار نیازمند استراحت بود اما مجبور بود ضربات سنگین پتک رو تحمل کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل