بازدید 4438

آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر کنترل شده‌است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با اقدامات شبانه روزی تیم اطفاء حریق خوشبختانه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر کنترل شده و پیش بینی می شود طی چند ساعت آینده به طور کامل خاموش شود.
کد خبر: ۶۰۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 07 July 2016
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: با اقدامات شبانه روزی تیم اطفاء حریق خوشبختانه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر کنترل شده و پیش بینی می شود طی چند ساعت آینده به طور کامل خاموش شود.

به گزارش ایرنا، هاشم بالدی روز پنجشنبه اظهار کرد: در حال حاضر آتش در تاور 8001 مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای بندر ماهشهر به طور کامل خاموش شده است.

وی گفت: به دلیل وزش باد برخی مخازن اطراف دو برج 120 متری این مجتمع دچار آتش سوزی می شوند که نیروهای امدادی در حال اطفاء حریق تمامی آن هستند.
وی گفت: تنها یک مخزن 10 هزار تنی در این مجتمع در حال حریق می باشد که نیروهای امدادی در حال سرد کردن اطراف آن بوده تا با شگردهای خاص بتوانند این آتش سوزی را به زودی مهار نمایند.

وی در خصوص شایعه تهدید شهر ماهشهر هم گفت: به هیچ عنوان تهدیدی متوجه شهر ماهشهر نیست و حتی سایر قسمتهای مجتمع پتروشیمی نیز در معرض تهدید نمی باشند.
وی گفت: از زمان حریق در این مجتمع تمامی امکانات و نیروهای امدادی برای خاموش کردن آن بسیج شده اند و شب گذشته موفق شدند قسمت اصلی حریق را خاموش نمایند.
وی گفت : نیروهای آتش نشان، آتش سوزی در تانک 2001 را نیز امروز خاموش کردند ولی آتش تانک 2001C تا کنون خاموش نشده است.

بالدی گفت: خوشبختانه تا کنون حتی یک نفر در جریان این حادثه مصدوم نشده است ولی در عین حال بیمارستانهای استان نیز برای این امر به حات آماده باش در آمدند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در عین حال هم گفت: در اثر این آتش سوزی دوده های زیادی در فضای ماهشهر پراکنده شد اما با آزمایشهای انجام شده این دوده ها هم هیچگونه مشکلی برای سلامتی شهروندان ایجاد نمی کند.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های تابعه آن همزمان با وقوع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که از دیروز (چهارشنبه، ١٦تیرماه) آغاز شده است، در محل حضور یافتند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی( شانا)، پیگیری ها از مناطق نفتخیز جنوب حاکی از آن است که این شرکت ٢٨٠ بشکه ماده خاموش کننده، دو دستگاه بزرگ آتش نشانی به همراه دو گروه آتش نشان به پتروشیمی بوعلی سینا ارسال کرد.

همچنین ٥ دستگاه تانکر آب شرکت بهره برداری آغاجاری به دلیل همجواری با مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در این پتروشیمی بصورت آماده باش است.
رئیس HSE و رئیس آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل آتش سوزی حضور دارند.

تمامی نیروها و ماشین آلات شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت ( از شرکت های تابع مناطق) و اداره ترابری شرکت بهره برداری آغاجاری نیز در حالت آماده باش قرار دارند.
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع شده است، دیروز ( چهارشنبه، ١٦ خرداد ) دچار حریق شده است که هم اکنون زبانه آتش در بلندترین برج پتروشیمی کشور که در پتروشیمی بوعلی سینا قرار دارد مهار شده اما آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح امروز (پنجشنبه، ١٧ خردادماه) مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید.
تلاش آتش نشانان برای خاموش کردن این مخزن که حاوی خوراک نفتاست ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست