بازدید 17509
۳
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

پیام داعش از انجام عملیات در مدینه/ کویت، مرکزی جدید برای فعالیت «ناتو»

تکذیب اعطای مجوز استفاده روسیه از پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه، تأکید نخست‌وزیر ترکیه بر روابط دوستانه کشورش با مسکو، پیام داعش از انجام عملیات تروریستی در مدینه، تصمیم «ناتو» برای افتتاح یک مرکز آموزشی در کویت و تداوم تنش‌ها در دریای جنوبی چین، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 05 July 2016
پیام داعش از انجام عملیات در مدینه/ کویت، مرکزی جدید برای فعالیت «ناتو»تکذیب اعطای مجوز استفاده روسیه از پایگاه هوایی «اینجرلیک» ترکیه، تأکید نخست‌وزیر ترکیه بر روابط دوستانه کشورش با مسکو، پیام داعش از انجام عملیات تروریستی در مدینه، تصمیم «ناتو» برای افتتاح یک مرکز آموزشی در کویت و تداوم تنش‌ها در دریای جنوبی چین، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

پیام داعش از انجام عملیات در مدینه/ کویت، مرکزی جدید برای فعالیت «ناتو»

به گزارش «تابناک»، بحث‌ها درباره احتمال استفاده روسیه از یک پایگاه هوایی در ترکیه برای حمله به داعش، از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. خبرگزاری «تاس» اظهارات وزیر خارجه ترکیه را بازتاب داده که درباره این موضوع اظهارنظر کرده است؛ بنابراین، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، گزارش‌های برخی رسانه‌ها را درباره امکان موافقت این کشور با روسیه برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک توسط هواپیماهای روسی را تکذیب کرد. چاووش اوغلو با تأکید بر آمادگی ترکیه برای همکاری با کشورهای دیگر از جمله روسیه در زمینه مقابله با داعش گفت که درباره امکان استفاده از این پایگاه توسط روسیه صحبتی نکرده است. وی گفت: «رسانه‌ها سخنان مرا اشتباه منعکس کردند». یک مقام وزارت دفاع روسیه نیز گفته: ««استفاده از پایگاه اینجرلیک توسط روسیه غیر ممکن است، زیرا کنترل این پایگاه عملاً در دست آمریکایی‌هاست، نه ترک‌ها».

پیام داعش از انجام عملیات در مدینه/ کویت، مرکزی جدید برای فعالیت «ناتو»

در عین حال، نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی بر روابط دوستانه کشورش با روسیه تأکید کرده است. به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، نخست وزیر ترکیه با تأکید بر اینکه تنش اخیر میان کشورش با روسیه خواسته هیچ یک از دو طرف نبوده، اعلام کرد، روسیه دوست و همسایه همیشگی ترکیه است. بینالی ییلدریم گفت: «روسیه همسایه ماست و تنش موقتی که اخیراً رخ داده، ‌ خواسته هیچ یک از ما نبوده است. هدف اولیه ما این است که دوست و همسایه‌های همیشگی برای کشورهای همسایه باشیم و به همکاری با یکدیگر بپردازیم. از فرصت‌های موجود به جای ایجاد بحران بهره ببریم و به تبادلات فرهنگی و گردشگری و تقویت سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه بپردازیم». 

پیام داعش از انجام عملیات در مدینه/ کویت، مرکزی جدید برای فعالیت «ناتو»

واکنش‌ها به حملات انتحاری شب گذشته در مدینه و قطیف، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز است. به نوشته «رای الیوم»، وقوع چهار عملیات انتحاری دیروز در شهر شیعه نشین قطیف و کنسولگری آمریکا در جده و پس از آن انفجار مهیب در حوالی حرم نبوی شریف، پیامی بود که گروه داعش پس از عملیات تروریستی فرودگاه آتاترک و حادثه خونین انفجار منطقه کراده بغداد به ائتلاف بین المللی رساند مبنی بر اینکه هنوز از تاب و توان نیفتاده است. حملات تروریستی چهارگانه در عربستان که با دقت فوق العاده‌ای از مساجد شیعه تا کنسولگری آمریکا و حتی حرم نبوی را شامل شده است، هدفی جز متزلزل کردن امنیت عربستان، آن هم چند هفته پیش از آغاز مراسم حج با حضور بیش از دو میلیون حاجی از گوشه و کنار جهان ندارد و این پیام را به همراه دارد که ممکن است هدف بعدی این نیروهای تکفیری، مراسم حج امسال باشد.

پیام داعش از انجام عملیات در مدینه/ کویت، مرکزی جدید برای فعالیت «ناتو»

تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای افتتاح یک مرکز آموزشی در کویت، موضوعی است که خبرگزاری «اسپوتنیک» به آن پرداخته است. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد، این سازمان یک مرکز آموزشی در کویت تأسیس خواهد کرد. وی همچنین گفت، ناتو در حال همکاری با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مبارزه با تروریسم و داعش است. استولتنبرگ روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری قبل از نشست ناتو در ورشو، لهستان گفت: «یکی از اصلی‌ترین پیام‌های نشست ورشو این خواهد بود که ناتو با همکاری کشورهای شریکش در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای مبارزه با تروریسم و داعش تلاش خواهد کرد». وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرگزاری رسمی کویت گفت: «ما همچنین در حال همکاری با چندین کشور در منطقه خلیج فارس هستیم و به زودی یک مرکز آموزش ناتو در کویت افتتاح خواهیم کرد».

پیام داعش از انجام عملیات در مدینه/ کویت، مرکزی جدید برای فعالیت «ناتو»

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری «شین هوا» موضوع تنش‌ها در دریای جنوبی چین را مورد توجه قرار داده است. بخش امنیت دریایی چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور هفته جاری، مانوری را با مشارکت ناو‌ها و بالگرد‌ها در حوزه آبی دریای چین جنوبی برگزار خواهد کرد. یک تحلیلگر استرالیایی با بیان اینکه مناقشات دریای چین جنوبی باید از طریق مذاکرات بین مقامات کشورهای درگیر برطرف شود، افزود توافقات درباره موضوعات حاکمیت دریایی نهایتاً با انگیزه‌های سیاسی انجام می‌شود. پس از اینکه مقامات فیلیپین با حمایت آمریکا روند داوری را در سال ۲۰۱۳ آغاز کردند، اوضاع تنش‌های دریای چین جنوبی رو به وخامت گذاشت. در حالی که آمریکا پیشتر اعلام کرده بود از هیچکدام از طرف‌های درگیر در این منطقه حمایت نمی‌کند؛ اما پس ازادعاهای چین، آمریکا به بهانه‌های آزادی عملیات گشت‌زنی دریایی، ناوهای خود را به نزدیکی مناطق مورد ادعای چین اعزام کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳
با سلام وقت آن نرسیده که سران کشورهای اسلامی وسازمان های مربوطه با دیدبازو چشم بیدار به قضایا بنگرتد وبرای مقابله با این گونه حوادث با درایت وهوشیاری به مقابله باآن برخیزند
مقامات امنیتی عربستان بهرهبرداری سیاسی از خود زنی را از 11 سپتامبر یاد گرفته اند. چرا محل ای شیعه نشین مورد حمله واقع می شود و هیچ مکان امنیتی مورد هدف قرار نمی گیرد. آن هم پس از افشای اسناد دست داشتنئ مقامات عربستان در حادثه 11 سپتامبر
حاضرم روی جان خودم شرط بندی کنم که بعضی دولت ها نمی خواهن داعش نابود شود، حتی با یکسری از کارها جلو حمله به داعش را می گیرن، این انسان های متمدن سیاسی کار؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی