بازدید 2073
پس‌ از 4 سال؛

بورس‌تهران‌به‌فدراسیون‌جهانی بورس‌ها بازگشت

مدیر عامل بورس تهران گفت: پس از پیگیری فراوان برای رفع تعلیق عضویت در فدراسیون جهانی بورس ها، در جلسه اخیر هیات مدیره WFE، با درخواست عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس‌ها موافقت شد.
کد خبر: ۶۰۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 03 July 2016
مدیر عامل بورس تهران گفت: پس از پیگیری فراوان برای رفع تعلیق عضویت در فدراسیون جهانی بورس ها، در جلسه اخیر هیات مدیره WFE، با درخواست عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس‌ها موافقت شد.

به گزارش فارس، حسن قالیباف اصل مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: مدیر عامل فدراسیون جهانی بورسها WFE با ارسال نامه‌ای از تایید عضویت بورس تهران خبر داده و اعلام کرد، پس از احراز عضویت کامل سازمان بورس و اوراق بهادار در سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (IOSCO) امکان عضویت کامل بورس تهران در این فدراسیون جهانی فراهم شده است.

قالیباف اصل، فدراسیون جهانی بورس ها را عالی‌ترین نهاد بازارهای اوراق بهادار دنیا عنوان کرد و افزود: فدراسیون جهانی بورس‌ها با حدود یکصد عضو، به عنوان بالاترین و معتبرترین نهاد در صنعت اوراق بهادار، تمامی جنبه‌های داد و ستد اوراق بهادار را از لحاظ  فنی، تجاری، حقوقی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌دهد. طی سال‌های فعالیت WFE، مطالعات گسترده‌ای بر روی خود انتظامی، نقد شوندگی، تنوع ابزار معاملاتی و روش داد و ستد اوراق بهادار و سایر موارد انجام داده است و نتایج این مطالعات در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

وی افزود: با این اتفاق، امکان مشاهده و تطبیق اطلاعات و شاخص های بورس تهران با سایر بورس‌های بین المللی فراهم می شود و سرمایه گذاران بین المللی، به بورس تهران به عنوان یک گزینه رقیب با سایر بورس‌های بین المللی توجه خواهند کرد. حضور در نشست های سالانه و کارگروه های مختلف و ارتقا استانداردهای بین المللی از دیگر دستاوردهای این عضویت است.

به گزارش فارس، فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار از پاییز سال 1390 به‌ دلیل اینکه سازمان جهانی (آیسکو) عضویت سازمان بورس ایران را به رسمیت نشناخت، بورس تهران را که از سال 1995 عضو این فدراسیون بود، از فهرست اعضای خود حذف و به جای آن نام بورس عربستان را اضافه کرد.

فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار که مقر آن در لندن است، شامل معتبر‌ترین بورس‌های دنیاست، یک نهاد رسمی بین‌المللی است که بورس‌های متشکل دنیا را تحت یک استاندارد و قواعد مشخص پذیرش می‌کند، اعضای این فدراسیون شامل غول‌های مالی معتبر دنیا هستند که بخش بزرگی از دارایی‌های بازار‌های مالی دنیا را در اختیار دارند، هم‌اکنون 55 بورس بزرگ دنیا با 61 هزار میلیارد دلار دارایی عضو این فدراسیون هستند که تقریبا مجموع کل دارایی بورس‌ها را در سراسر دنیا شامل می‌شود.

فدراسیون جهانی گزارش کرده که بورس تهران پنجمین بورس بزرگ خاورمیانه پس از عربستان، استانبول، قطر و ابوظبی است. هم‌اکنون بورس عربستان با ارزشی معادل 374میلیارد دلار و بورس استانبول با ارزشی معادل 191میلیارد دلار رتبه‌های اول و دوم را در خاورمیانه در اختیار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی