بازدید 2828
۱

بیش از یک چهارم تولید علم ایران در دانشگاه آزاد

کد خبر: ۶۰۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 01 July 2016
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: بیش از یک چهارم تولید علمی ایران متعلق به این دانشگاه است.

به گزارش قانون، دکتر حسین زاده لطفی در خصوص تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، گفت: 40 واحد برتر دانشگاه آزاد اسلامی حدود 80 درصد تولید این دانشگاه را به خود اختصاص می دهند و 1 میلیون و 100 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی کاردانی و کارشناسی هستند و طبیعتا تولید علمی بسیار کمی نسبت به سایرین دارند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: تنها مجموع 20 واحد از 400 واحد دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی در صدر کل دانشگاه های کشور در سال های اخیر قرار دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه نیز در رتبه بندی بسیار بالایی قرار دارند، گفت: واحد علوم و تحقیقات به لحاظ تولید علمی رقابت سایه به سایه و تنگاتنگی با دانشگاه صنعتی شریف دارد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر واحدهای دانشگاه را در سطح استانها مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم 5 دانشگاه آزاد اسلامی استانی در صدر دانشگاه های استان به لحاظ تولید علمی قرار دارند و در 21 استان دانشگاه آزاد اسلامی استان در رتبه دوم بین دانشگاه های آن استان قرار دارد. در واقع سهم دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم در ایران غیر قابل انکار است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد در پایان افزود: در سال 2002 دانشگاه آزاد اسلامی تنها دو درصد سهم تولید علمی را داشته است که این سهم در مدت 13 سال به بالای 20 درصد رسیده است. و جالب اینکه در سال 2015 ایران رتبه 16 جهان را در تولید علمی داشته که بدون احتساب سهم دانشگاه آزاد اسلامی این رتبه به عدد 22 تقلیل پیدا می کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این مسئله نشان از ناکارآمدی کنکور دارد و قبولی افراد در کنکور سراسری دلیل بر برتری علمی نیست و دانشجویان دانشگاه آزاد علم خود را به خوبی به نمایش گذاشته اند وبا وجود بودجه عظیمی که به دانشگاههای دولتی سرازیر می شود دانشگاه آزاد سربلند بوده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار