بازدید 2629

روسیه از لیبی در مبارزه قاطع با داعش حمایت کرد

میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور در مذاکره با احمد معیتیق معاون نخست وزیر لیبی بر حمایت کامل از این کشور در مبارزه قاطع با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 30 June 2016
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: بوگدانف و معیتیق در مذاکرات خود اوضاع لیبی، مبارزه با تروریسم و راهکارهای حل سیاسی بحران این کشور را بررسی کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه در این دیدار به لزوم دستیابی به سازش ملی برای تامین شرایط اجرای توافقنامه سیاسی صحرا که دسامبر سال 2015 مصوب شده است، تاکید کرد تا درگیری ها در لیبی پایان یابد و دوره آرامش و ثبات آغاز شود.

در این مذاکرات همچنین ادامه حرکت جمعی برای انسجام گروه های سیاسی با هدف تامین امنیت کامل و برقراری نظم در لیبی از جمله مقابله موثر با گروه تروریستی داعش مورد تاکید قرار گرفت.

در دیدار بوگدانف و معیتیق روابط روسیه و لیبی و انجام دیدارها و رایزنی های برنامه ریزی شده و منظم در باره مسائل مختلف بویژه اوضاع این کشور نیز بررسی شد.

لیبی 19 مارس 2011 بر خلاف مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در برگیرنده اعمال منطقه پرواز ممنوع بود، هدف حمله های گسترده هوایی و موشکباران ائتلاف چند کشور غربی عربی به پیشگامی آمریکا و پیمان ناتو قرار گرفت و در این حملات که تا 21 اکتبر 2011 ادامه یافت، تقریبا تمامی شهرهای این کشور بمباران و هزاران نفر قتل عام شدند.

کشورهای غربی عربی حمله کننده به لیبی همچنین گروه های مسلح و عناصر تروریستی تکفیری را تسلیح و به این کشور گسیل کردند که سقوط و کشته شدن حکومت معمر قذافی را در پی داشت و این کشور را دچار بحران درگیری های داخلی و حضور قوی گروه داعش کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار