بازدید 5055

لغو تحریم گردشگری ترکیه توسط روسیه

پس از مذاکره تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، اعلام شد که وزیران خارجه دو کشور جمعه آینده دیدار می کنند و مذاکرات لازم برای لغو تحریم های مسکو علیه آنکارا نیز بزودی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱ 29 June 2016
پس از مذاکره تلفنی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، اعلام شد که وزیران خارجه دو کشور جمعه آینده دیدار می کنند و مذاکرات لازم برای لغو تحریم های مسکو علیه آنکارا نیز بزودی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کاخ کرملین پس از مذاکره تلفنی امروز (چهارشنبه) پوتین و اردوغان اعلام کرد که وزیران خارجه روسیه و ترکیه جمعه آینده در شهر سوچی در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری دریای سیاه دیدار و در باره همکاری های دوجانبه در دوران جدید مذاکره خواهند کرد.

همچنین اعلام شد، رییس جمهوری ترکیه خواسته لغو محدودیت های گردشگری را مطرح کرد که قرار شد دستور اداری لازم از سوی پوتین برای لغو آن صورت گیرد و همچنین مذاکره با طرف های ترکیه ای برای پایان یافتن تحریم های اقتصادی و بازرگانی آغاز شود.

براثر محدودیت های گردشگری مسکو علیه آنکارا، از هفت ماه پیش تقریبا برنامه اعزام مستقیم تورهای مسافرتی از روسیه به ترکیه لغو شد در حالیکه پیش از این سالانه بیش از سه میلیون روسی به شهرهای مختلف بویژه شهرهایی چون آنتالیا سفر می کردند.
پس از اقدام رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در ارسال نامه به ولادیمیر پوتین همتای روسی خود که از سوی کرملین عذرخواهی قطعی آنکارا برای ساقط کردن بمب افکن روسی توسط جنگنده ترکیه ای اعلام شد، سران دو کشور امروز نخستین مذاکره تلفنی را پس از آغاز تیرگی روابط انجام دادند.

تسلیت پوتین به اردوغان برای انفجارهای انتحاری شامگاه سه شنبه در فرودگاه آتاتورک استانبول که 41 کشته و بیش از 100زخمی برجای گذاشت، مبارزه مشترک با تروریسم، توافق دیدار سران و برنامه ریزی برای بهبود روابط به عنوان دو شریک راهبردی از دیگر محورهای این مذاکره تلفنی 40 دقیقه ای اعلام شده است.

پس از واکنش های سخت روسیه از جمله وضع تحریم های گسترده علیه ترکیه، چندین بار اقدام آنکارا برای مذاکره تلفنی اردوغان با پوتین از سوی کاخ کرملین بی پاسخ ماند و مسکو عذرخواهی رسمی در این زمینه را الزامی اعلام کرد.

از سوم آذر ماه 94 که جنگنده ترکیه ای بمب افکن روسی را بر فراز سوریه با موشک ساقط کرد و خلبان آن نیز از سوی تروریست ها کشته شد، روابط مسکو و آنکارا به تیرگی گرایید و روسیه درخواست های عادی سازی روابط را رد کرد.
مسکو اعلام کرده بود، آنکارا باید افزون بر عذرخواهی، مجازات عاملان و مقصرین این اقدام و پرداخت خسارت، تعهد بدهد دیگر چنین اقدام هایی را تکرار نکند که ترکیه حاضر به اجرای آن نشده بود.

روسیه پس از لغو دیدار سران و برنامه مذاکرات افزایش ارزش روابط اقتصادی از 30 میلیار دلار سال 2014 به 100 میلیارد دلار تا سال 2025، نظام سفر بدون روادید بین دو کشور را لغو و تحریم های گسترده محصولات غذایی، کشاورزی و باغی را علیه ترکیه اعمال کرد که در صورت تداوم می توانست سبب سقوط ارزش روابط اقتصادی دو جانبه به حدود 10 میلیارد دلار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار