بازدید 4933

داعش دامن حامی خود یعنی ترکیه را گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سیاست های غلط سیاستمداران ترکیه پای تروریست را به استانبول باز کرده است، تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که چاقو دسته خود را برید و اردوغان برای برون رفت از بحران تروریست چاره ای جز مبارزه جدی با داعش ندارد.
کد خبر: ۶۰۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 29 June 2016
مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به حمله تروریستی داعش در فرودگاه آتاتورک استانبول گفت: اتفاقی که شب گذشته رخ داد دقیقا همان هشداری بود که در طول دو سال گذشته به آن اشاره شده بود و از روزی که گروه‌های افراطی و تندور در سوریه فعال شدند و ترکیه از آن حمایت کرد، همیشه به  آنها یادآوری شده که یک روز داعش دامن ترکیه را خواهد گرفت.

نماینده مردم نطنز در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت شاهد بودیم که داعش برای چندمین به ترکیه صدمه زد با این حال همچنان حمایت از بحث داعش و گروهک های تروریستی هنوز برای ترکیه درس عبرتی نشده است و همچنان شاهد حمایت حکومت ترکیه از این گروه های تندرو و افراطی هستیم.

وی گفت: متاسفم هستیم که چنین  اتفاقی شب گذشته در ترکیه رخ داد و تعداد زیادی مردم بی گناه  کشته شدند، این احتمال وجود دارد که در جمع کشته شدگان و زخمی ها اتباع کشورهای دیگر نیز وجود داشته باشد.

این نماینده با بیان اینکه باید روزی سیاستمداران ترک سر عقل بیایند و سیاست خود را در قبال حمایت از تروریست تغییر دهند، تاکید کرد: واقعیت این است که در نهایت چاقو دسته خود را برید و ترکیه که حامی داعش بود امروز گرفتار این گروه تروریستی شده است.

صفاری در خصوص میزان مسئولیت اردوغان در حملات تروریستی داعش گفت: اردوغان هم به عنون رئیس جمهور و هم حزب فعال در ترکیه مسئولیت اساسی در پیش برد سیاست خارجی داشته و طبیعی است که مسئولیت های بسیاری بر دوش اردوغان در زمینه حمله تروریستی از داعش قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به راه برون رفت ترکیه از بحران تروریست اشاره کرد و اظهار داشت: اردوغان چاره ای جز این ندارد که اگر پیشرفت کشور و امنیت مردم را می خواهد باید با گروههای تروریستی مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شب گذشته فرودگاه آتاتورک در استانبول شاهد حملات تروریستی بود که گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار