بازدید 13322
۸
با مصوبه شورای پول و اعتبار؛

سود تسهیلات بانکی کاهش یافت

به دنبال کاهش نرخ سود سپرده در هفته گذشته این بار شورای پول و اعتبار به کاهش نرخ سود تسهیلات رای داد و آن را تا 18 درصد کم کرد.
کد خبر: ۶۰۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳ 28 June 2016
به دنبال کاهش نرخ سود سپرده در هفته گذشته این بار شورای پول و اعتبار به کاهش نرخ سود تسهیلات رای داد و آن را تا 18 درصد کم کرد.

به گزارش ایسنا، در نتیجه جلسه امروز عصر شورای پول و اعتبار، اعضا ضمن تایید و تصویب آنچه که اخیرا تحت عنوان توافق بانک‌ها انجام شده و طی آن سود سپرده سالانه از 18 به 15 درصد کاهش یافته بود، نرخ سود تسهیلات را مورد بررسی قرار داد.

بر این اساس شورای پول و اعتبار در زمینه تعدیل نرخ‌های سود تسهیلات تصمیم گرفت تا نرخ سود تسهیلات را از 22 درصد موجود به 18 درصد کاهش دهد.

همچنین بنابر مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری 15 درصد و برای سایر تسهیلات 18 درصد تعیین شد.

مصوبه شورای پول و اعتبار در رابطه با کاهش نرخ سود تسهیلات از 16 تیرماه از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری لازم‌الاجرا خواهد بود.

همچنین شورای پول و اعتبار حداقل سرمایه موردنیاز برای تاسیس بانک‌های برون‌مرزی را تعیین و از 25 میلیون یورو به 150 میلیون یورو افزایش داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
بنده جهت اخذ وام به بانک رفاه مراجعه کردم. سود بیست درصد جهت تسهیلات اعلام شد. بیست درصد از وام هم در حساب بلوک می شود. بعبارتی سود پولی دریافت می شود که تا پایان پرداخت اصل هشتاد درصد وام و کل سود قابل دریافت نمی باشد. حال هرچه می خواهند اعلام کاهش سود تسهیلات کنند. داستان چیز دیگری است.
اصلا بانکها یک ریال هم ازسودشون کم نمی کنند بانکها بابلوکه کردن ۵۰درصد تسهیلات به همون سود ۳۵درصدی میرسن دراین کشور بانکها به حرف هیچکس نمی کننددددددد.
اینها همش حرف ودروغی بیش نیست
ظاهرا هجده درصد ولي در عمل طوري محاسبه مي كنند بيست و پنج درصد از مردم مي گيرند
سود تسهیلات باید یک درصد بیشتر از سود سپرده باشد
نرخ سود برای تسهیلات قبلی چطور؟
نرخ کم شده ولی کی می تونه این تسهیلات رو بگیر اون مهمه
چرا 18 درصد؟ هنوز تا بانکداری آرمانی (اسلامی) خیلی راه در پیشه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار