بازدید 2522
مدیرکل محیط زیست گلستان خبرداد:

آماده‌باش برای جلوگیری از آتش‌سوزی در گلستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از آمادگی این اداره کل برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 28 June 2016
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از آمادگی این اداره کل برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.

اسماعیل مهاجر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و ورود به فصل تابستان احتمال ایجاد حریق برای مراتع و جنگل ها به خصوص در پارک ملی گلستان که گذرگاه بسیاری از مسافرانی است که برای زیارت امام هشتم (ع) از این مکان گذر می کنند وجود دارد و به همین منظور اقداماتی را انجام دادیم تا از خطرات و آسیب های احتمالی جلوگیری کنیم.

مهاجر گفت: مانور پشیگیری از حریق به مرکزیت استان گلستان و با حضور سه استان همسایه (مازندران ، سمنان و خراسان شمالی ) در نیمه دوم تیرماه سال جاری در استان گلستان برای هماهنگی نیروهای پیشگیری کننده دستگاه های اجرایی استان و جوامع محلی ، برای بالا بردن ضریب حفاظتی از مناطق اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: بارندگی‌هایی که امسال به وقوع پیوست موجب شده تا پوشش‌های گیاهی مراتع در حد مناسبی باشد و این افزایش پوشش گیاهی که در حال حاضر و با وجود افزایش دما تابستان این پوشش ها در حال خشک شدن است که وقوع بالقوه احتمال خطر آتش‌سوزی را بیش از گذشته تقویت می‌کند.

مهاجرتصریح کرد: بنابرهمین احتمالات آتش‌سوزی و حریق به‌سبب افزایش پوشش گیاهی ما نیز آمادگی خود را حفظ کرده و تمهیدات لازم از جمله استقرار چادرهای آتش بان با استفاده از نیروهای محلی و بومی و هماهنگی با سایر دستگاههای ذیربط مانند منابع طبیعی، اداره کل مدیریت بحران، هلال احمر، راه و شهرسازی، هواشناسی، فرمانداران، بخشداران، شورای اسلامی و دهیاران و ... را در دستور کار قرار داده و انجام داده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار کرد: پوشش‌های گیاهی مناسب که در صورت خشک شدن احتمال حریق را افزایش می‌‌دهند باید مورد مراقبت قرار بگیرند و احتیاط لازم، خطرات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد که امیدواریم تمهیدات اندیشیده شده ثمربخش باشد که از مردم عزیز، مسافران ارجمند و جوامع روستایی و ساکنان حاشیه جنگل ها تقاضا می شود ضمن مراقبت از انفال و حمایت از نیروها و محیط بانان در آتش زدن مزارع کشاورزی پس از برداشت محصول جدا خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی