بازدید 5336

کمک میلیاردی عربستان به رژیم صهیونیستی

کد خبر: ۶۰۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 27 June 2016
عربستان قبل از سال 2011 بیش از 15 میلیارد دلار توسط فرانسه در نهان تحت عناوین مختلف و در موارد بسیاری در مقابل خدمات ارائه داده شده از سوی تل اویو به ریاض به رژیم صهیونیستی پرداخت کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، خاندان سعودی علاوه بر پرداخت میلیاردها دلار سرویس های اطلاعاتی خود را در خدمت اسراییل قرار داده است. 

بخشی از اموال یاد شده برای امور نظامی به نفع رژیم صهیونیستی هزینه شده است . ریاض در سال 2006 دو میلیارد دلار برای حمایت از جنگ دوم لبنان علیه حزب الله در اختیار تل اویو قرار داد. بندر بن سلطان رییس دستگاه اطلاعات وقت سعودی در طی این جنگ از اسراییل دیدن به عمل آورد و در بخش غربی بیت المقدس با نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ایهود اولمرت دیدار و گفت وگو کرد که برای اولین بار این دیدار توسط شبکه تلویزیونی المنار افشا شد.

بر پایه این گزارش عربستان همچنین برای پیشگیری از امضای توافق هسته ای ایران خدمات و امتیازات و اموال هنگفتی را در اختیار اسراییل قرار داد و تل اویو به همراه ریاض و پاریس دولت آمریکا را جهت حمله نظامی به ایران تحریک و تشویق می کردند. اما این توافق به امضا رسید و هر سه طرف در تحقق بخشیدن به اهداف خود شکست خوردند اما همکاری و مشارکت آنها در هدف قرار دادن سوریه و حمایت از گروه های تروریستی ادامه یافت. این گروه ها توسط ائتلاف بیش از هشتاد کشور به رهبری آمریکا تشکیل شدند و هزینه های آنها از سوی عربستان و قطر تامین شد.

العهد افزود: رژیم سعودی مسوولیت سرپرستی شرکت های خصوصی عهده دار انجام طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری در اسراییل به ویژه در زمینه توریسم را برعهده دارد و همچنین محصولات غذایی و امنیتی اسراییل بخشی از واردات عربستان را تشکیل می دهد. 

بر پایه همین گزارش، خطرناک ترین اقدام ریاض به عنوان یک خدمت بسیار بزرگ به اسراییل آن است که سعودی ها سعی دارند کشورهای عرب را علیه ایران تحریک کرده و افکار عمومی جهان عرب را با تهران دشمن کنند و ایران نه اسراییل را به عنوان دشمن واقعی اعراب قلمداد کنند. ریاض کشورهای منطقه را به سمت برقراری روابط با اسراییل سوق داده است و این کشورها به همراه عربستان در انتظار فرصت مناسب هستند تا روابط خود را با رژیم صهیونیستی علنی کنند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار