بازدید 4335

رفع ابهام از مفهوم التزام عملی به اسلام انجام شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا قانون انتخابات باید تغییرات اساسی در آن ایجاد و رفع ابهام از موضوعات کلی مانند التزام عملی به اسلام نیز انجام شود.
کد خبر: ۶۰۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 26 June 2016
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص ابهام زدایی هایی که باید از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شود، اظهار داشت: قطعا قانون انتخابات باید تغییرات اساسی در آن ایجاد شود و رفع ابهام از موضوعات کلی مانند التزام عملی به اسلام باید انجام شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلی گویی و عدم مشخص بودن مصادیق در بررسی صلاحیت کاندیداها مشکلاتی را به وجود می آورد، بیان کرد: نقض جزئی از مقررات اسلام را نمی توان تعمیم داد و بگوییم که آن شخص به طور کامل التزام به اسلام ندارد.

دبیر اول کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوعات باید در کمیسیون شوراها مورد بررسی قرار بگیرد و ویژگی های اصلی کاندیداها را مورد داوری و قضاوت قرار دهیم تا به این صورت تایید صلاحیت ها به درستی انجام شود.

سلیمی با بیان اینکه باید مصادیق به طور کامل روشن شود، متذکر شد: با توجه به در پیش بودن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری لازم است که این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعاتی مانند انتخابات الکترونیکی و شرایط انتخاب شوندگان باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: ابهامات قانون تبلیغات انتخابات نیز باید رفع شود زیرا در مواردی عدم رعایت آن مشاهده شده است.

وی افزود: منتسب کردن افراد به عدم التزام به قانون اساسی و اسلام یک وصف کلی است که به کار بردن آن در مورد افرادی که رزمنده بوده اند و دارای ویژگی های مناسبی هستند، اقدام مناسبی نیست. زیرا فرد را تحت عنون کلی آن قرار می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی