بازدید 4509

داعش با هدف گسترش جنگ منطقه به ایران پدید آمد

کد خبر: ۶۰۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 26 June 2016
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نگاه غرب تشدید خشونت در جهان اسلام است، گفت: داعش با این استدلال خلق شد تا تحرکات نظامی علیه مسلمانان را از کشورهای جنگ‌زده منطقه به ایران بکشاند.
یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
تاکید رهبری بر نقش ایران در مقابله با داعش/داعش با هدف گسترش جنگ منطقه به ایران پدید آمد

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که روز گذشته در جمع خانواده های شهدای هفتم تیر و مدافع حرم پیرامون پیدایش داعش و  نقش ایران در مقابله با آن مطرح شد، گفت: نگاه مجموعه دشمنان اسلام هدف قرار دادن مرکز تحرک اسلام و محور مقاومت بود و با همین استدلال، داعش را خلق کردند تا در منطقه شامات تحرکاتی علیه مسلمانان داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شاید در ظاهر هدف داعش تحرکاتی علیه حکومت بشار اسد و عراق باشد اما در واقع علیه ایران و مسلمانان بود، گفت: نگاه غرب این بود که جهان اسلام درگیر خشونت شود و قصد داشتند به این واسطه ایران را زمین گیر کنند.

وی افزود: به لحاظ منطقی اگر داعش در سوریه و عراق موفق می شد قدم بعدی و نهایی آن درگیر کردن ایران بود که مقام معظم رهبری هم دقیقا به نقطه مرکزی اهداف پیدایش داعش اشاره کردند که همین درگیر شدن ایران در جنگ بود لذا از آنجایی که در مفاد قانون اساسی دفاع از مردم مسلمان سوریه و یمن آمده، ما نیز متناسب با شرایط بین المللی در این راستا اقداماتی داشتیم.

رحیمی در ادامه در خصوص وضعیت بحرین و رفتار ظالمانه رژیم آل خلیفه با رهبران مذهبی این کشور، بیان داشت: تصور آل خلیفه این است که اگر روحانیت را از مردم جدا کنند شعله نهضت فروکش می کند اما حرکت های انقلابی در بحرین مردمی است که علما در رأس آن هستند لذا در صحنه واقعی نهضت بحرین فراگیر شده و محدود به قشر روحانیت نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه برداشت انحرافی آل خلیفه این بود که اگر روحانیت را محدود کند نهضت مردمی را کنترل کرده است، خاطرنشان ساخت: نگاه واقع بینانه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شب گذشته ایشان بر این اساس بود که برخلاف برداشت غلط رژیم بحرین، روحانیت صرفا نقطه کنترل هستند و اگر بخواهند آنها را حذف کنند، تحرکات مردم فراتر از حد کنونی خواهد شد و تشدید درگیری ها در نهایت منجر به انقلاب می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی