بازدید 4297

دست‌اندرکاران اصلاحات را بپذیرند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اگرچه معتقد است عدم اکران فیلم «رستاخیز» به علت نبود اجماع‌نظر بر روی تعاریف فرهنگی و مذهبی و نحوه ارائه آنهاست؛ با این حال به دست‌اندرکاران این پروژه فاخر پیشنهاد می‌کند که اصلاحات را بپذیرند.
کد خبر: ۶۰۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 25 June 2016
سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طولانی شدن زمان مناقشات بر سر فیلم «رستاخیز» و اختلاف نظرهایی که پیرامون آن وجود دارد، گفت: اگر چه اصلاحات مورد نظر برای این فیلم از حد معمول بیشتر شده اما در حال حاضر تنها راه برای به اکران رسیدن این پروژه عظیم، انجام تمامی این اصلاحات است؛ چراکه دست‌اندرکاران این فیلم سینمایی و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بتوانند نظر علما و مراجع دینی را در این خصوص جلب کنند.

نماینده مردم مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «رستاخیز» هم قربانی دیگری  از نبود نظارت همه جانبه وزارت فرهنگ بر تولید آثار سینمایی از ابتدا تا انتها است، تاکید کرد: البته نباید از مشکل بزرگ عدم اجماع نظر بر روی تعاریف فرهنگی و مذهبی گذشت چراکه این مسئله مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را با مشکلات متعددی رو به رو کرده است.

باید قبل از اکران فیلم، مسائل حقوقی منجر به عدم اکران احتمالی مشخص شود

وی با بیان اینکه این فیلم نیازمند مشاوره‌ها و ملاحظات مذهبی دقیق‌تری بود، افزود: «رستاخیز» بر اساس یک اعتماد متقابل و با مجوزهای دولتی ساخته شده است بنابراین می‌بایست در ابتدا و قبل از جریان اکران فیلم، مسائل حقوقی منجر به عدم اکران احتمالی، مشخص می‌شد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران این فیلم به مجوزهای وزارت فرهنگ اعتماد کردند اما اکنون با این اتفاق متضرر شده‌اند که به‌یقین متوقف ماندن اکران آن تبعات زیان‌باری برای سازندگانش خواهد داشت.

قاضی‌زاده در ادامه بیان کرد: شورای پروانه ساخت در سازمان سینمایی باید به قدری قوی باشد که بتواند پای تمامی ایرادهای احتمالی به پروانه صادر شده بایستد به همین دلیل در برخی ادوار از حضور نمایندگان مجلس، نمایندگان علما و مراجع، نیرو انتظامی و نهادهای دیگر در این شورا استفاده می‎شد تا شورای پروانه ساخت و اکران از قوت بیشتری برخوردار شود.

توقیف فیلم‌ها پس از تولید، اعتماد قشر هنرمند جامعه را از بین می‌برد

وی با تاکید بر اینکه توقیف فیلم‌ها پس از تولید علاوه بر ضربه به اقتصاد سینما، اعتماد قشر هنرمند جامعه را از بین می‌برد، گفت: باید بازنگری جدی در ترکیب ساختار و افراد شورای ساخت و اکران فیلم‌های سینمای ایجاد شود تا در فرایند تولید تغییر ماهوی در فیلمنامه اولیه ایجاد نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پایبندی به قانون ضروری است اما باید استدلال‌های دیگر را نیز شنید، گفت: وزارت فرهنگ باید برای جلوگیری از اتفاقات مشابه و دفاع از مجوزها، ارکان قانونی خود را قوی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار