بازدید 15759

رأی انگلیسی‌ها به خروج از اروپا؛ ابهام در آینده اروپا و بریتانیا +ویدیو

52 درصد رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد. این در حالی است که اسکاتلندی‌ها، قاطعانه به ماندن در اروپا رأی داده‌اند.
کد خبر: ۶۰۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 24 June 2016
همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا روز پنجشنبه (دیروز)‌ برگزار و شمارش آرا از ساعت 10 شب آغاز شد و تا صبح روز جمعه ادامه یافت.

به گزارش «تابناک»، در پایان شمارش آرا، مشخص شد که 52% رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. بسیاری از کارشناسان این رأی تاریخی را آغازی بر یک دومینو دانسته‌اند که می‌تواند حیات اتحادیه اروپا و حتی بریتانیای متحد را به چالش بکشد.

اشتاین‌مایر: امروز روزی تلخ برای اروپاست

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان که پیش از این کشورش تلاش زیادی کرده بود تا انگلیسی‌ها را از خروج از اتحادیه اروپا منصرف کند، از تصمیم مردم انگلستان ابراز تأسف کرد.

وی گفت: امروز «روزی تلخ برای اروپا و بریتانیاست».

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا قطعی شد

با پایان شمارش آرا، رسما اعلام شد که برتیانیایی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده‌اند. بر اساس اعلام مراکز شمارش رأی، حامیان خروج از اتحادیه با اختلاف بیش از یک میلیون رأی، پیروز شده‌اند.

وزیر اول اسکاتلند: مردم ما خواستار ماندن در اتحادیه اروپا هستند

«نیکولا استرجون»، رهبر کنونی حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این کشور با توجه به اعلام نتایج گفت، این کشور خواستار ماندن در اتحادیه اروپاست و رأی مردم، نشان از این خواسته است؛ بنابراین، فعلا منتظر اعلام نتیجه نهایی خواهند بود.

وی بارها هشدار داده بود، در صورت رأی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار خواهد شد.

«الکس سموند»، رهبر سابق حزب ملی اسکاتلند هم به صراحت اعلام کرده است که با توجه به نتایج همه‌پرسی، مشخص است که اسکات‌ها خواهان جدایی از انگلستان و ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

در نظرسنجی شب گذشته، اهالی اسکاتلند به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند، ولی با توجه به اینکه آن‌ها جزئی از بریتانیا به شمار می‌آیند، برای ماندن در اتحادیه باید از پادشاهی مستقل شوند.

احتمال برگزاری همه‌پرسی اتحاد ایرلند شمالی و ایرلند

روزنامه گاردین خبر داد، جنبش «شین فین» که قدیمى‌ترین حزب فعال ایرلندى به شمار مى‌آید، با اشاره به مخالفت ایرلندى‌ها با خروج از اتحادیه اروپا، برگزارى همه پرسى براى تشکیل ایرلند متحد و حذف مرز بین ایرلند و ایرلند شمالى را خواستار شده است.

رأی قاطع اسکاتلند و ایرلند شمالی به ماندن؛ ولز رأی به خروج داد

شمارش آرا در اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز به پایان رسیده و اعلام شده است. گاردین خبر داد، مردم ایرلند شمالی رأی به ماندن در اتحادیه اروپا دادند. به نوشته این روزنامه، مردم ایرلند شمالی با مشارکت 62 درصدی، خواستار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا شدند.

همچنین بی بی سی گزارش داد، آرای کل اسکاتلند شمارش شده و نشان از آن است که این کشور نیر رأی به ماندن در اتحادیه اروپا داده است. مشارکت مردم اسکاتلند در این همه پرسی 67 درصد بود و اما ولز رأی به خروج داد و مشارکت مردم ولز 71 درصد بود. نتایج انگلیس هنوز کامل اعلام نشده است.

همه‌پرسی دوم جدایی اسکاتلند از بریتانیا قریب الوقوع است

بعد از آنکه نتیجه شمارش بیش از 73 درصد آرا، حاکی از پیشتازی کمپین خروج است، «الکس سالموند» رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند و از سیاسیون ارشد گفت، به محض آغاز مذاکرات کامرون با اتحادیه اروپا برای خروج، همه‌پرسی دیگری برای خروج اسکاتلند از بریتانیا برگزار خواهد شد.

کامرون و کوربین موقعیتشان را از دست می‌دهند

«سایمون دانک زوک» از اعضای حزب کارگر به روزنامه تلگراف گفت: رأی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا به برکناری «دیوید کامرون» نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار و «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر منجر خواهد شد. کامرون و کوربین هر دو در کمپین ماندن در اتحادیه اروپا هستند.

همچنین برخی سیاسیون از پایان کار «جورج آزبورن» وزیر خزانه داری بریتانیا خبر دادند. آزبورن در کنار کامرون همواره بر ماندن در اتحادیه اروپا تأکید داشت و نسبت به ضررهای اقتصادی خروج هشدار داده بود.

گزارشی از رأی دهندگان به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و آینده مبهم این تغییر را در ویدیو «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 24
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
این اتحادیه خبیث نژاد پرست باید متلاشی می شد
کمترین افاق ممکن برایایران از دست رفتن اتحاد سر تحریم هاست و رقابت شدید آلمان بشدت منزوی شده با دول متفق هست الان بیشتر از مه آلمانها گیج اند می شه راحت تر تحزیم ها را دور زد و زنجیر تحریم ها را پاره کرد هر چه متحد تر باشند سران کفر به رر ماست
اين همه پرسي بيشتر به معني فروپاشي بريتانياست تا جدايي از اتحاديه اروپا
Exit means exit
آدم از مرغي كه يه روزي بايد قربونيش كنه خوشش بياد گشنه ميمونه !!!
انگلیس جایی نمی خوابه که آب زیر پاش بره
اين انگليس جايي نمي خوابه كه زيرش اب رد بشه، وقتي كه موندن تو اتحاديه به نفعش بود موند و ازش سواري گرفت و حالا كه به ضررشه و اقتصاد اروپا رو به افوله خارج ميشه تا خودش رو از سقوط حفظ كنه.
روباه پیرحتما نقشه ایداره اینها خیلی مکارند
کاش در کشور ما هم در موارد مهم اینگونه رفراندومها اجرا میشد هر چند ملت ما هنوز احتیاج به تمرین دموکراسی دارند.
به نظر من جای نگرانی ندارد
بريتانيا كه همواره به دنبال تفرقه و تفكيك اقوام در ديگر كشورها بود خدا مكر انها را به خودشان برگرداند و با حماقت سياستمدار پر ادعايي همچون كمرون اكنون خود را متفرق و گسسته ميبيند
یا خدااا
اين بلا رو مركل با باز كردن درها بروي سيل پناهنده ها بر سر اروپا آورد. اين تازه اولشه!
خوشم میاد تابی پلازخیلی قاطعانه پیش بینی کرد، که از بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج نمیشه.
البته این اتفاق خیلی دور از ذهن بود
تقلب شده.
مردم انگلیس بریزند توی خیابون ها
سطل های زباله را آتش بزنید.
طرح تجزیه اروپا کلیک خورد
خداوند رو باید هزاران بار شکر کنیم که آه ملتهای مظلومی که زیر چکمه های انگلیس تا سرحد فنا پیش رفت از جمله ملت مظلوم ایران عزیز ، که کبر و غرور توهم بقای بریتانیای کبیر ، آنچنان مردم انگلیسو دچار خریت و حماقت کرد که نه تنها گور خودشو که گور کل اروپای گنده دماغ رو کند . باید گفت این اول شاهنامه است . ببین آخرش چه شلغم شوربایی خواهد شد .... اللهم بحق شهید هذا الشهر و هذه اللیلة اجعل بأسهم بینهم و انسهم انفسهم و احصدهم باسیافهم و اجعل آل سعود و آل خلیفة اولا و عاجلا .. یا عزیز یا منتقم انک مجیب دعاء المظلومین
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی