بازدید 7290

سلیمانیه از اقلیم کردستان عراق جدا می شود؟

به دنبال اظهارات یکی از مفتیان اهل سنت ساکن در اربیل در تایید عملکرد داعش در استان نینوا، یکی از اعضای پارلمان اقلیم کردستان عراق از حضور عناصر وابسته به تکفیری ها و بعثی ها در اقلیم انتقاد کرد را انزجار آور خواند.
کد خبر: ۶۰۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 23 June 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، انتقاد 'شوان قلعه دیزیه ایی' به دنبال نشر سخنان یکی از مفتی های اهل تسنن عراق در حمایت از گروه تروریستی و تکفیری داعش که در اربیل ساکن است، عنوان شده است.

قلعه دیزیه ایی به رسانه های خبری اقلیم کردستان عراق گفت: پر واضح است که صدها تن از کسانی که امروز در اقلیم کردستان عراق ساکن شده و آواره شده اند، بعثی بوده و کردها را قتل عام کرده اند، اما می بینیم که امروز حاکمیت برای همین افراد جا و مکان فراهم کرده است.

وی افزود: آنها در لباس های مختلف در اقلیم ساکن شده اند و کمترین همسویی با کردها در عراق ندارند .

شوان قلعه دیزیه ای اضافه می کند: اقلیم کردستان عراق بیش از 2 میلیون آواره را در خود پناه داده است اما به جای قدرشناسی این رفتار کردها، شاهد چنین سخنانی هستیم و هیچ مکانیزمی برای جلوگیری از شکل گیری شوونیسم عربی و بعثی در اقلیم وجود ندارد.

شیخ 'رافع الرفاعی' از روحانیون تندرو اهل سنت عراق، سه روز پیش در سخنانی اعلام کرده بود هم اکنون موصل در سایه داعش در وضعیت خوبی به سر می برد که سالها شاهد آن نبوده است.

نشر این سخنان موجی از نارضایتی را در مردم اقلیم کردستان عراق به راه انداخت و کاربران در شبکه های اجتماعی خواهان واکنش نسبت به این گونه سخنان از سوی کسانی شدند که در اقلیم به عنوان آواره ساکن شده اند.

چندی پیش نیز اثیل النجیفی استاندار سابق نینوا و برادر اسامه نجیفی معاون سابق رئیس جمهوری عراق نیز اظهارات مشابهی کرده بود که با اعتراض های گسترده روبه رو شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی