بازدید 8370
با گذشت پنج ماه و پس از پایان تحقیقات؛

ملوانان آمریکایی بازداشت شده در ایران، مجازات می‌شوند

با گذشت پنج ماه از ماجرای بازداشت ملوانان آمریکایی در آب های ایران و با وجود اینکه این مسأله به سرعت و با آزادی ملوانان پایان یافت، بحث و پیگیری آن در آمریکا همچنان در جریان است. در همین راستا، مقامات بلندپایه نظامی آمریکا اعلام کرده اند، قرار است ملوانان آمریکایی بر سر این موضوع با اقدامات انضباطی و تنبیهی مواجه شوند.
کد خبر: ۶۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 23 June 2016
ملوانان آمریکایی بازداشت شده در ایران، مجازات می‌شوندبا گذشت پنج ماه از ماجرای بازداشت ملوانان آمریکایی در آب های ایران و با وجود اینکه این مسأله به سرعت و با آزادی ملوانان پایان یافت، بحث و پیگیری آن در آمریکا همچنان در جریان است. در همین راستا، مقامات بلندپایه نظامی آمریکا اعلام کرده اند، قرار است ملوانان آمریکایی بر سر این موضوع با اقدامات انضباطی و تنبیهی مواجه شوند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «ان بی سی نیوز»، مقامات بلندپایه نظامی آمریکا می گویند، تحقیقات درباره ماجرای بازداشت ملوانان این کشور در ایران تکمیل شده و قرار است برای برخورد با آن ها، پیشنهاد اقدامات انضباطی داده شود.

ان بی سی نیوز اشاره کرده که ماه ژانویه ده ملوان آمریکایی، در پی ورود قایق هایشان به آب های سرزمینی ایران، یک شب را در بازداشت به سر بردند. همچنین در هنگام بازداشت و پس از آن، ویدئوهایی از این ملوانان منتشر شد که در یکی از آنها، یکی از ملوانان بابت اقدام خود و هم قطارانش عذرخواهی می کرد.

مایک کافکا، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا تأیید کرده که تحقیقات پنج ماهه درباره این موضوع پایان یافته و پرونده برای صدور دستورات لازم، به مقامات ذیربط ارجاع شده است. در همین حال، دو مقام ارشد نظامی آمریکا نیز به ان بی سی گفتند، بنا بر نتیجه تحقیقات، برخی اقدامات اشتباه از سوی ملوانان انجام گرفته و آن ها برخی تصمیمات را گرفته اند که به این «واقعه شرم آور» منجر شده است. یک مقام نظامی می گوید: «این یک مجموعه از اشتباهات بود».

نتیجه این تحقیقات و اشاره به اشتباهات ملوانان در حالی اعلام می شود که پیش از این و در هنگام بازداشت ملوانان، خطای دستگاه های جهت یابی، دلیل ورود به آب های سرزمینی ایران اعلام شده بود.

کمیته تحقیقات همچنین به «فرماندهی واحدهای اعزامی نیروی دریایی» و فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بحرین پیشنهاد کرده برای چند تن از ملوانان – برخی از ملوانان حاضر در ماجرا و همچنین برخی از فرماندهان آنان – اقدامات تنبیهی در نظر بگیرند. مقامات نگفته اند که چه تعداد از ملوان ها تنبیه می شوند، ولی گمانه زنی ها حاکی از آن است که این تدابیر شامل حال بیش از نیمی از آن ها خواهد شد.

گفتنی است، در این ماجرا، هیچ اتهامی علیه هیچ یک از ملوان ها مطرح نشده، اما تاکنون یکی از این افراد به دلیل واقعه مذکور از خدمت کنار گذاشته شده است. اریک راش که در زمان وقوع حادثه، افسر اجرایی بود، ماه گذشته از سمت خود برکنار شد؛ اقدامی که دلیل آن «از دست رفتن اعتماد به نفس» وی برای ایفای نقش فرماندهی عنوان شد.

همچنین قرار است، سی ام ژوئن، آدمیرال جان ریچاردسون، فرمانده عملیاتی نیروی دریایی آمریکا، نتیجه تحقیقات را به اعضای کنگره و رسانه ها گزارش دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار