بازدید 3066

مشعل: توطئه‌هایی علیه فلسطین در جریان است

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد توطئه‌هایی در جریان است که تلاش می‌کند فلسطین را بر اساس قالب‌های منطقه‌ای دسته‌بندی کند.
کد خبر: ۶۰۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 23 June 2016

به گزارش فارس، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد توطئه‌هایی در منطقه علیه غزه و رام‌الله وجود دارد که تلاش می‌کند صحنه فلسطین را مطابق با فرمت‌های منطقه‌ای و نه بر اساس منافع ملت فلسطین تقسیم‌بندی کند.

وی در ادامه اشاره به عاملان این توطئه ها نکرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «الرساله»،‌ مشعل در جمع اصحاب رسانه در دوحه گفت: سخنان و برنامه‌هایی که هم‌اکنون (درباره فلسطین) وجود دارد چیزی جز طرح‌های سیاسی بین‌المللی برای پر کردن خلأ  نیست، اینها برنامه‌هایی جدی برای حل درگیری (در فلسطین) نیست.‌   

رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: حماس با ملت‌های منطقه ابراز همدردی می‌کند و به آنها احترام می‌گذارد، این مخالف با اولویت آرمان ما یا امت ما نیست.

مشعل تاکید کرد: دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند به حساب آرمان فلسطین مساله عادی سازی روابط را حل کند و از درگیری‌های منطقه‌ای استفاده می‌کند تا خود را به عنوان یک «بازیگری که مورد نیاز است یا شریک برخی طرف‌ها» معرفی کند.

مشعل به گفت وگوهای ترکیه-اسرائیل نیز پرداخت و گفت: بله درست است که مذاکراتی وجود دارد اما آنچه منتشر شده صحت ندارد، ترکیه بر لغو محاصره غزه اصرار دارد؛ حماس با تمام توان تلاش می کند محاصره غزه برداشته شود.

مشعل در ادامه به روابط حماس و مصر پرداخت و گفت: حماس از کلیه اتهامات مبنی دخالت در امور داخلی (دیگر کشورها) مبراست، سیاست ما در حماس، عدم مداخله در امور دیگران است ، در امور مصر، سوریه یا هر کشوری عربی دیگری مداخله نکرده و نمی کنیم و اگر عملی فردی در این راستا انجام شده همین جا عذرخواهی می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی