بازدید 4667
گزارش

ناکامی محض تیروکمان ایران با رئیس دو شغله/المپیک با آبروداری نعمتی

باید دید مسئولان فدراسیون، کمیته المپیک و وزارت ورزش بعد از این نتایج مفتضحانه، برای این فدراسیون بحران زده در 4 سال آینده و برای المپیک 2020 چه برنامه‌ای دارند.
کد خبر: ۵۹۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸ 18 June 2016
آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک تیراندازی با کمان در حالی به پایان رسید که کمانداران ایران نتوانستند هیچ سهمیه‌ای برای المپیک ریو کسب کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، آخرین مرحله از مسابقات کسب سهمیه المپیک به میزبانی ترکیه روز جمعه به پایان رسید و مردان و بانوان ایران نتوانستند سهمیه‌ای را به تعداد نفرات اعزامی کاروان ایران به المپیک ریو اضافه کنند.

ترکیه در حالی میزبانی کاپ جهانی را برعهده داشت که در کنار این مسابقات، کشورهای مختلف دنیا برای کسب سهمیه تیمی و انفرادی ریکرو تلاش می‌کردند، اما کاروان ورزشی ایران در این مسابقات کاری از پیش نبرد تا فدراسیون تیراندازی با کمان تنها با یک سهمیه قرضی زهرا نعمتی راهی المپیک ریو شود.

ناکامی محض تیروکمان ایران با رئیس دو شغله/المپیک با آبروداری نعمتی
فدراسیون تیراندازی با کمان در یک سال اخیر یکی از پرحاشیه‌ترین فدراسیون‌های ورزشی بوده، از استعفای شجاعی از خزانه‌داری کمیته ملی المپیک گرفته تا درخواست هیات‌ها برای برگزاری انتخابات فدراسیون. از سفرهای پرحاشیه گرفته تا بازگشت از رقابت‌ها بدون مدال! تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده که این فدراسیون رقابت‌های مهمی را پیش رو داشت به نام کسب سهمیه المپیک.

6 ورزشکار زن و 6 ورزشکار مرد در حالی راهی ترکیه شدند که کادر فنی تیم ملی و همین طور محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون به کسب سهمیه تیمی مردان بسیار خوشبین بودند، در حالی که پیش‌بینی آنها درست از آب درنیامد و این تیم حتی نتوانست به مرحله حذفی راه پیدا کرد، در حالی که بانوان بر خلاف انتظار از مرحله مقدماتی صعود کردند، اما در همان رقابت نخست مقابل ایتالیا باختند و حذف شدند.


* نعمتی آبروی شجاعی را خرید!
در بخش انفرادی مردان هم خیلی‌ها روی میلاد وزیری که سابقه حضور در المپیک لندن را داشت، حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، اما وی تا مرحله یک‌هشتم بیشتر بالا نرفت و با حذف از این رقابت‌ها سهمیه المپیک را هم از دست.
 صادق اشرفی و کیوان ریاضی‌مهر هم دیگر ملی‌پوشان در ریکرو انفرادی مردان بودند که نتوانستند نتیجه لازم را کسب کنند و با حذف از این مسابقات، پرونده ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک بسته شد تا این فدراسیون تنها یک نماینده در ریو داشته باشد.

زهرا نعمتی که سهمیه پارالمپیک لندن را نیز کسب کرده، نماینده فدراسیون تیراندازی با کمان در بازی‌های المپیک است. وی سال‌ها در فدراسیون جانبازان کار کرد و از همان جا هم شکوفا شد، اما یکی از اهدافش حضور در المپیک ریو بود، به همین دلیل با رایزنی‌های صورت گرفته بین فدراسیون جانبازان و معلولین و همین طور فدراسیون تیراندازی با کمان به جمع ورزشکاران المپیکی پیوست. کسب سهمیه توسط نعمتی باعث شد تا آبروی رئیس دو شغله خریداری شود و فدراسیون تیراندازی با کمان بدون ورزشکار در المپیک نباشد. حالا به پشتوانه این سهمیه قرضی، شجاعی هم می تواند به برزیل سفر کند.

بعد از 4 سال کار فدراسیون تیراندازی با کمان برای حضور در بازی‌های المپیک ریو به پایان رسید، اما نکته قابل تامل اینجاست که فدراسیون در این 4 سال نتوانست قهرمانی را پرورش دهد تا برای ریکرو که رشته‌ای المپیکی محسوب می‌شود برای کاروان ایران افتخارآفرینی کند.

میلاد وزیری و زهرا دهقان دو ملی‌پوشی هستند که در المپیک لندن حضور داشتند، اما بعد از روی کار آمدن شجاعی کنار گذاشته شدند و سالها از میادین به دور بودند. بعد از نزدیک شدن به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک فدراسیون از این دو ورزشکار دعوت کرد، اما نتیجه سالها دوری از اردو چیزی نمی‌تواند باشد جز شکست.

این 4 سال هم گذشت و باید دید مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش برای این فدراسیون در 4 سال آینده و برای المپیک 2020 چه برنامه‌ای دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی