بازدید 14912
دستور رئیس جمهوری به جهانگیری درباره حقوق و پاداش کلان مدیران؛

وجوه ناحق به بیت المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند

پس از مجموعه حواشی مطرح شده درباره میزان حقوق و دریافتی کلان مدیران ارشد کشور، حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در دستوری بی‌سابقه به اسحاق جهانگیری معاون اول دولت، شناسایی تمامی متخلفین، بازگرداندن وجوهی که به ناحق به این اشخاص پرداخت شده و همچنین عزل مدیران متخلف را خواستار شد.
کد خبر: ۵۹۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 12 June 2016
رئیس جمهوری طی دستوری، از معاون اول خود خواست تا در اسرع وقت، همه موارد تخلف و هرگونه سوءاستفاده در خصوص حقوق و پاداش های پرداختی به مدیران در دستگاه های اجرایی را شناسایی نموده، و وجوهی که به ناحق پرداخت شده به بیت المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از مجموعه حواشی مطرح شده درباره میزان حقوق و دریافتی کلان مدیران ارشد کشور، حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در دستوری بی‌سابقه به اسحاق جهانگیری معاون اول دولت، شناسایی تمامی متخلفین، بازگرداندن وجوهی که به ناحق به این اشخاص پرداخت شده و همچنین عزل مدیران متخلف را خواستار شد.

دستور روحانی در پی آن صادر شد که پس از دهه‌ها، فیش حقوق چند مدیر دولتی افشا شد و دریافتی نهایی کلان این اشخاص و مزایای آنها مورد نقد جدی قرار گرفت و در جریان همین اتفاق، خبرهایی درباره سابقه مند بودن چنین پرداخت‌های کلانی انتشار یافت؛ سوابقی که اکنون با دستور رئیس جمهور باید بررسی شود و احتمالاً پای بسیاری از مدیران گذشته و حال در میان خواهد بود.

وجوه ناحق به بیت المال مسترد و مدیران متخلف عزل شوند

متن کامل دستور رئیس جمهوری به اسحاق جهانگیری به این شرح است؛

 بسم الله الرحمن الرحیم

«جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم

پیرو دستور قبلی در مورد بررسی حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران در دستگاه‌های اجرایی، اینک گزارش‌های واصله نشان می‌دهد که مواردی از پرداخت‌های غیرمتعارف و ارقامی تحت عنوان «پاداش و وام» وجود داشته است که اگر چه ممکن است با مقررات به‌جا مانده از دوره‌های قبل توجیه‌پذیر باشد، ولی با موازین عدالت و تعهد در قبال بیت‌المال و منشور اخلاقی دولت ناسازگار و غیرقابل قبول است و حتی در برخی موارد مصداق سوء استفاده از اعتماد دولت به‌شمار می‌رود.

مقتضی است در اسرع وقت همه موارد تخلّف و سوء استفاده شناسایی گردد، وجوهی که به‌ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مسترد شود و مدیران متخلّف عزل شوند و گزارش اقدامات قاطع به اینجانب ارایه شود.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۴
انتشار یافته: ۵۰
شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری نیز مد نظر قرار گیره. حقوق کارگران بسیار پایین وحقوق مدیران بسیار بالا. اونم یه محیط کار وکارگری
مدیر و پزشکان علوم پزشکی ببینین چقد میگیرن؟ چرا به اونا حقوق دلاری میدن ولی به مهندسین نمیدن؟ یه مهندس هم در آمریکا کمتر از ماهی 7000 دلار نمیگیره،که میشه ماهی 25 میلیون،
با سلام سایتی راه اندازی شود تا از طرف کارکنان مدیران متخلف شناسایی شوند تا اینجا مدیران بانکی، پزشکان متخصص و فوق تخصص، مدیران شرکت های تابعه نفتی، تامین اجتماعی و مدیران بیمه سلامت و مدیران خودروسازی نام برده شده است در انتظار عدالت هستیم
دمت گرم
احسنت:......در اسرع وقت همه موارد تخلّف و سوء استفاده شناسایی گردد، وجوهی که به‌ناحق پرداخت شده به بیت‌المال مسترد شود و مدیران متخلّف عزل شوند و گزارش اقدامات قاطع
زمانی باور میکنیم که اسامی و مشخصات افراد اعلام گردد نه به بهانه های مختلف اعلام نشده یا با مثلا با ذکر م . الف و..... مثلا اطلاع رسانی کنند.
کار ساده ای نیست
آیا این دستور در مورد وجوه ناحق گرفته شده در سالیان گذشته می شود؟پیشنهاد می کنم که در تمام سال های پس از انقلاب بررسی دقیق صورت بگیره و از همه متخلفان ، این وجوه اخذ و به بیت المال برگرده.سخت هست اما نشدنی نیست.
چرا نگفته به مراجع قضایی معرفی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
لطفا آقای رییس جمهور مشخص کنند وجوه نا حق چیه؟؟
وقتی بنده با فوق لیسانس مهندسی ماهیانه دو نیم میلیون حقوق میگیرم و یک پزشک عمومی با احتساب کارانه ماهیانه بیست تا بیست و پنج میلیون درآمد داره (از اقوام شاغل در تامین اجتماعی) میشه لطفا معیار سنجش حق مشخص بشه.

حقیقت اینه که نظام پرداختی توی این مملکت هیچ معیار مشخص و ثابتی نداره و به هرکسی که بتونن ظلم میکنن
پس حضرت مهدی کی ظهور پیدا میکنن تا گردن متخلفان را بزنن
اینقدر زیاده از این چیزها..... بر
امیدوارم معاون اول مو به مو به سطرهای پایانی این دستور عمل بکنه. قطعا اتفاق مبارکی خواهد بود.
با سلام و خدا قوت
لطفا دانشگاه ها بخصوص دانشكاه فني و حرفه اي فراموش نشود. در اين دانشگاه هيچ اعتقادي به قوانين وجود ندارد. و پرداخت ها خارج از ضوابط و بسيار مورد دار مي باشد.
آقای رئیس جمهور دمت گرم، امیدوارم با همت شما و یاری تان با مقام معظم رهبری ریشه فساد را از این مملکت ریشه کن کنید
اینکه نامه زده و پخش شده یعنی یک نمایش دیگر!!!!!!!!!کدام کشور از این نامه های در عمرشون زدن؟ چقد مردم را عقب افتاده میبیند؟
اول از خود معاون رئیس جمهور شروع بشه بهتره
به بانک مرکزی هم سری بزنید.
انشاء الله زنده باشیم و نتیجه این دستور را ببینیم در نهایت فکر کنم نگهبان یک کارخانه در جهرم مورد مواخذه قرار گرفته و اخراج شود و ماجرا به خوبی و خوشی به پایان برسد
کدام عزل برادر؟ محیط فعلا امن و امانه واسشون
امیدوارم پیگیری لازم صورت گیرد
این شامل دکتر ها هم می شه که بودجه چند وزارتخانه کفاف درآمدهای چند صد میلیونی اونا رو هم نمی ده.
از این نامه ها و قوانین تبلیغاتی که اجرا نمیشه زیاد دیدیدم
یه نگاه به دریافتی مدیران صنعت نفت بکنید
کی زورش میرسه قانون رو برای اونها هم اجرا کنه؟
آقای رییسس جمهور محترم
لطفا این مدیران ارجمند و گرامی تبدیل کننده بیت المال به بیتولحال را به پاسداری ، نگهبانی ، تیمار و حفاظت از این موضوع بگمارید . (برای حد اقل 5 سال)

سگ‌های ولگرد تهران،خانه‌دار شدند
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از بهره‌برداری از نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب در حاشیه شهر تهران با ظرفیت ۵۰۰ قلاده سگ خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۹۷۹تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 12 June 2016
3 سال گذشته هی میگه دوره قبل چقدر میخای بگی آقای کلید دار
سلام. اگر عملی و اطلاع و قانون نسبت به متخلفین اجرا گردد این ذستور رئیس محترم جمهور دل روزه داران را شاد کرده است. فرزندان این انقلاب در جبهه های مختلف با دشمن در جنگ هستند و لی بعضی ها بی حساب و کتاب بیت المال را می بلعند.
. ایووووول رییس جمهور عزیز
از رسانه ها تقاضا می کنیم راجع به شکاف شدید درآمدی در وزارت بهداشت و تبعیض آشکار ایجاد شده در طرح تحول سلامت نیز تحلیل های کارشناسان را بازتاب داده و نظرات منتقدان را به گوش رییس جمهور و معاون اول ایشان و روسای مجلس و دستگاه قضا برساند.
تبعیض و شکاف درآمدی و واریز پول های کلان کارانه ماهیانه خدمات پزشکی به جیب پزشکان و متخصصان بیمارستان های دولتی با وجود خدمات نامناسب از ابداعات وزیر بهداشت فعلی است.
با شخصیت ایشان کاری نداریم که چه بسا فرد محترمی هستند اما مدیریت کار مدیران با تجربه است نه پزشکان که قاعدتا فقط برای منافع صنف خودشان تلاش دارند.
در سالهای آینده بازتاب اشتباهات طرح سلامت و تبعیض شدید درآمدی در آن بسیار وسیع تر خواهد بود و معضل جدی برای دولت ها درست می کند.
پول های کلان بیمه های دولتی و مالیات و نفت مردم در این طرح عمدتا به جیب پزشکان و متخصصان می رود و برای آنها به یک حق مسلم تبدیل شده است که اگر نگیرند زیرمیزی بیشتری خواهند گرفت! هر چند برخی نیز با همین دریافتی ها از زیرمیزی هم نمی گذرند.
خواهشمندیم با هشدار و تحلیل کارشناسی نسبت به تبعات افزایش بی رویه کارانه های پزشکان این تبعیض را در بخش عمومی متوقف کنید.
مگر اساتید دانشگاه با مدرک دکترای تخصصی و فوق دکترا زحمت نمی کشند مگر پرستاران و کادر بیمارستان ها زحمت نمی کشند مگر نباید تفاوت حقوق کارکنان در بخش دولتی و عمومی از پزشک و استاد و کارمند و مدیر و پرستار و ... از یک قاعده منطقی و قابل قبول برخوردار باشد؟
چرا این قدر تفاوت ها زیاد و بی قانون است؟
کجای دنیا پزشک علاوه بر حقوق و مزایای دولتی و مستمر خودش ماهیانه 50 تا 150 میلیون هم کارانه پنهانی و آنچنانی به حسابش واریز می شود؟ کجای دنیا پرداخت حقوق و مزایای بخش عمومی پنهان است؟ اگر قانونی است چرا پنهانش می کنند؟!
مگر در ممالک استکبار و بلاد کفر فیش حقوقی و نحوه محاسبه و پرداخت حقوق ها در دولت روشن و شفاف نیست؟
جناب آقای هاشمی وزیر بهداشت لطفا از سوی نمایندگان مجلس برای ادای توضیحات در پیشگاه ملت دعوت شوند و نمایندگان به وظیفه قانونی و انقلابی خود برای تحقیق و تفحص از طرح وزارت بهداشت عمل کنند که تا دیر نشده و مثل حقوق های نجومی مدیران فعلی نشده است اشتباه را از ریشه اصلاح نمایند...
والله اعلم ...
به این میگن رئیس جمهور
امیدوارم دستور رئیس جمهور عملی شود و نتایج به آگاهی مردم برسد
اين دستور ايشان مبنى بر استرداد وجوه بسيار عالى بود چون فقط در صورت تنها عزل آنها ، مشكلى حل نمى شد چون به قدرى از بيت المال برده و خورده اند كه براى چندين نسلشان هم كافى است .
فقط عزل شوند پس برداشت ناحق از بیت المال مجازات نداره
مجازات؟؟!!
حدا قل این یکی امیدوارم اجرا شود
توصیه میکنم حقوق های دریافتی شرکت های وابسته به آستان قدس رضوی و شرکت های زیز مجموعه کمیته امداد امام و بنیاد مستضعفان و شرکت های دیگر وابسته به نیرو های نظامی در دستور کار قرار گیرد
مگه خوده آقای جهانگیری کمتر از این مدیرا میگیره که الان شده مامور رسیدگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ای بابا دولت گذشته دولت گذشته پس دولت فعلی چه میکنه
احسنت.اقتدار لازمه مدیریت اجرائیه.این عمل جناب رئیس جمهور به محبوبیت شان خواهد افزود.
مقررات به‌جا مانده از دوره‌های قبل توجیه‌پذیر باشد، ولی با موازین عدالت و تعهد در قبال بیت‌المال و منشور اخلاقی دولت ناسازگار و غیرقابل قبول است!!!! یعنی فاتحه دولتی که سه سال از عمرش میگذره و خبر نداره زیر مجموعه اش چه خبره باید خوند. بازم دولتهای قبلی مقصر شدن که ای بابا!!!
جقدر خوبه که همه مسئولین حتی بالاترین مقامات نظام دستورات اینچنینی صادر کنند. این موارد را هم دستور بدهند و حل کنند. حداقل آدم خیلی به نظام بدبین نمیشه.
جناب آقای رئیس جمهور خیلی وقت است منتظر چنین اقدامی هستیم انشاالله معاون حضرتعالی گزارش اقدامات را به سمع ونظر مردم برسانند.
خیلی ممنون جناب پرزیدنت
روحانی مچکریم
دکتر روحانی ممنون
شاید این یک حرکت نخست در جهت عدالت و مبارزه با فساد باشد.
و اگر این قدم را قاطعانه بر دارید رای خیلی ها را برای سال 96 گارانتی کردید.
آقای رئیس جمهور آیا باید فیش حقوقی بعضی آقایون رو بشه تا شما دستور پیگیری بدین مگه شما نمیدونستین؟؟؟
اگه واقعا انجام بشه ود در حد حرف نباشه واقعا ایولا داره و من رو به آینده کشور امیدوارتر میکنه
انشالله
باعث تاسف است که فقط فیش حقوق این روزها مطرح میشود جناب ریس جمهور دستر بدهید برسی فرمایند برخی مدیران بجز حقوق ازچه امکانات ورانتهای دیگری استفاده کرده اند که ارقام بسیار بیشتراز حقوق های مطرح شده افشا خواهد شد چگونه یک مدیر توانسته چند پلاک زمین بگیرد ویا موارد دیگری اراین قبیل ایا زمان مبارزه بافساد رسیده است
سلام-لازم نیست بررسی شود.اگربه صورت جلسه مجامع بانک ها وشرکت هاتوجه شود،بوضوح این موضوع اشکاراست.
چرا کسی در مورد کارانه چند صد میلیونی ماهانه پزشکان متخصص در بیمارستانهای دولتی هیچ حرفی نمی زنه؟!!1
عالي بود دستشون درد نكنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست