بازدید 3215
۳

حکایت مردم از ۲۰هزار تومانی که عامل تورم شد

در حالی دولت روحانی از اسفند سال ۹۳ تاکنون با افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن کارگران به‌بهانه تورم انتظاری مخالفت کرده که مخاطبان تسنیم واکنش‌های جالبی به این موضوع داشته‌اند.
کد خبر: ۵۹۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 07 June 2016
در حالی دولت روحانی از اسفند سال ۹۳ تاکنون با افزایش ۲۰هزار تومانی حق مسکن کارگران به‌بهانه تورم انتظاری مخالفت کرده که مخاطبان تسنیم واکنش‌های جالبی به این موضوع داشته‌اند.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته خبری مبنی بر "افزایش حق مسکن کارگران منتفی شد" در خبرگزاری تسنیم منتشر شد.

آخرین آیتم بسته حقوقی 95 کارگران افزایش 20هزار تومانی حق مسکن در سال جاری بود که هنوز اجرایی نشده ولی اخبار رسیده حاکی از این است که افزایش حق مسکن کارگران به‌دلیل ترس دولت از تورم انتظاری از دستور خارج شده است و به‌نظر مسئولان دولتی فعلاً زمان مناسبی برای تصویب حق مسکن نیست.

 اما در واکنش به این خبر کاربران تسنیم نظراتی را مطرح کردند.

* هر دم از این باغ بری می‌رسد، تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد. کاش اسم خود را دولت تدبیر و امید نمی‌گذاشتند.

* واقعاً همه مردم را به‌مسخره گرفتید. آخر تا کی می‌خواهید مردم را بازی بدهید. کسی که الآن توی شرکت خودمان با پارتی از حقوق یک‌میلیونی می‌آید اینجا با حقوق 5میلیونی قرارداد می‌بندند کجا برای دولت تورم ایجاد می‌کند؟ خود مدیران با حقوق 20 و 30میلیونی دارند حقوق می‌گیرند چطور تورم ایجاد نمی‌شود؟ آخر با حداقل دستمزد 812هزار تومان یک کارگر هزینه‌های زندگی‌اش را تأمین کند یا اجاره خانه‌اش را پرداخت کند؟ واقعاً شرمساری است که آقایون با پرداخت 20هزارتومانی به کارگر مخالفت می‌کنند.

* چرا حقوق کارمندان بانک و معلم‌ها را این‌همه افزایش می‌دهند تورم انتظاری نداریم ولی برای 20 تومان حق مسکن کارگران دولت از تورم انتظاری می‌ترسد؟

* ولی به‌راستی افزایش 20هزار تومانی دریافتی کارگران چقدر در تورم انتظاری مؤثر است؟ کاملاً حق دارند نگران باشند اگر 20هزار تومان به‌عنوان حق مسکن به حقوق کارگران اضافه شود ممکن است به‌کل اقتصاد کشور را به نابودی بکشاند ولی حقوق‌های چند ده میلیونی و چندصد میلیونی مدیران دولتی، خصولتی و درآمدهای آن‌چنانی برخی هیچ ربطی به تورم و اقتصاد ندارد، چرا؟ چون آنان قشر کارگر نیستند.

* دولت و کارفرما با هم همدستند و کارگران را برده خود می‌دانند. 20هزار تومان واقعاً عددی هست که حالا دوستمون قول شرف می‌ده که سال دیگه حتماً اجرایی بشه؟

* مابقی ارگان‌ها مثل معلمین، وزارت نفتی‌ها، بانک‌ها که هرکدام با عناوینی نظیر تفاوت تطبیق و انواع وام‌های کم‌بهره، پاداش‌های متفاوت، افزایش حقوق می‌خورند هیچ تورمی ایجاد نمی‌کند ولی بیست هزار تومان به حقوق 700 هزار تومانی کارگر اضافه می‌شه تورم ایجاد می‌کنه؟

 به گزارش تسنیم، هادی ابوی، دبیرکل انجمن‌های صنفی کارگران کشور نیز به این خبر واکنش نشان داد و گفت: حق مسکن 20 هزار تومانی که برای کارگران در نظر گرفته شده به‌اندازه کمیسیون مشاوره املاک برای اجاره یک منزل هم نیست. منتفی شدن یا نشدن بن مسکن کارگران هر دو باید مصوبه هیئت وزیران را داشته و تشکل‌های کارگری برای این موضوع در حال پیگیری هستند.

مصوبه نیم‌خطی افزایش 20 هزار تومانی حق مسکن بیش از 13 میلیون کارگر که 40 میلیون ایرانی را در بر می‌گیرد، از اسفند سال 93 تا کنون منتظر تأیید و امضای دولت روحانی است و ظاهراً وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توان اخذ این مصوبه را از دولت ندارد.

با وجود افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن، امروز دیگر پرداخت حق مسکن 20 هزار تومانی حتی 40 هزار تومان از سوی کارفرمایان به‌همراه حقوق ماهیانه نوعی شوخی و طنز تلقی می‌شود و اساساً چنین ارقامی هیچ تأثیری در کمک به تأمین هزینه‌های مسکن کارگران ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
كارگر مرده ديگه
اگه ما هم مثل فرانسه سندیکای کارگری داشتیم ودر این وضعیت اقتصادی فقط 3 روز دست از کار میکشیدیم دولت امید به فکر تدبیر می افتاد
سلام
کی این دولت دست از سر این مردم بد بخت بر میداره این چیه برنامه اقتصادییه ؟ همش گرانی گرانی هرجا منابع کم میاد فشار روی مردم چرا دولت سیاست کاهش هزینه های خودشو دنبال نمیکنه ؟ چرا نمگیه من توان اداره ممکت رو ندارم پس تقوا چی میشه ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی