بازدید 4379
کارشناس مسائل کُردها:

احتمال تجزیه کردستان عراق وجود دارد

«رمضان عثمانف» از کارشناسان مسائل کُردها اعلام کرد در صورت ادامه اختلافات احزاب کُرد، منطقه کردستان عراق مانند فلسطین به دو بخش تجزیه شده و اتحاد آن از بین می‌رود.
کد خبر: ۵۹۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 07 June 2016

به گزارش فارس، «رمضان عثمانف» تحلیلگر مسائل کردها در روسیه به خبرگزاری ریانوستی گفت: منطقه کردستان دو راه بیشتر پیش رو ندارد: یا احزاب سیاسی در مورد آینده ریاست اقلیم، سیستم حکمرانی، نفت و گاز و رابطه با بغداد با هم به توافق می رسند و یا به سرنوشت فلسطین که به دو بخش تقسیم شده و توسط حماس و فتح اداره می شود، دچار خواهد شد.

بر اساس گزارش «کردپرس»، وی هشدار داد در صورت ادامه اختلافات، اقلیم کردستان مانند گذشته توسط دو حاکمیت یکی در اربیل و دیگری در سلیمانیه اداره خواهد شد. اگر روسیه، سازمان ملل و آمریکا در این قضیه مداخله نکنند احتمال اجرا شدن این سناریو زیاد است.

عثمانف هشدار داد با توجه به این که بخش بزرگی از کرکوک نفت خیز تحت کنترل نیروهای اتحادیه میهنی است و نیروهای وابسته به حزب دموکرات هم حضور دارند احتمال بروز یک جنگ تمام و کمال با دولت عراق و نیروهای شبه نظامی آن در منطقه وجود دارد.

کارشناس مسائل کردها علت بحران مالی اقلیم کردستان را اختلافات احزاب بر سر ریاست اقلیم کردستان و جنگ تحمیلی داعش عنوان کرد.

رمضان عثمانف درباره راه حل بحران اقلیم کردستان افزود: برگزاری رفراندوم فراگیر در اقلیم کردستان و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست اقلیم می تواند به این بحران پایان دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی