بازدید 4532
لاریجانی:

جعل سند غربی‌ها فضاحت رسانه‌ای برای‌ آنها شد

شیطنت شبکه‌های بیگانه در جعل سند در خصوص نامه نگاری رئیس جهمور آمریکا و امام راحل نشان می‌دهد که آنها تا چه اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده‌انگاری دیپلماتیک کنند.
کد خبر: ۵۹۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 07 June 2016
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شیطنت شبکه‌های بیگانه در جعل سند در خصوص نامه نگاری رئیس جهمور آمریکا و امام راحل نشان می‌دهد که آنها تا چه اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده‌انگاری دیپلماتیک کنند.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (18 خرداد 95) با اشاره به اقدام شیطنت آمیز شبکه بی بی سی در ارائه سند جعلی از نامه نگاری کارتر با امام خمینی (ره) گفت: اخیراً اقدام شیطنت آمیزی  در رسانه‌های بیگانه انجام شد در مورد سندی جعلی از اسناد آمریکا که منتشر شده و قصد از این کار این بود که به نحوی در اصالت مبارزه با صلابت امام خمینی علیه آمریکا تردید ایجاد کنند.

وی افزود: گرچه این بازی کودکانه و دستکاری در کار انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد به طوری که (گری سیک) عضو شورای امنیت ملی آمریکا در آن زمان در مقاله‌ای روشن و در چند بند غیر واقعی بودن این اقدام بی بی سی را به صورت دقیق توضیح داد اما کسانی که از قبل از انقلاب با مشی امام آشنا بودند و همچنین در دهه نخست پس از انقلاب با صراط ایشان آشنایی داشتند این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دانستند که نیازی به توضیح نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته بعضی از صاحبنظران در داخل هم توضیحاتی در این موضوع ارائه کردند و شگرد مکارانه این جریان بدوی را افشا کردند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اما به نظر می‌رسد که باید قصد اصلی آنها را فهم کنیم شاید قصدشان از این اقدام قلابی این باشد که شوکی به افکار عمومی جامعه وارد کنند که قبح ارتباط با آمریکا ریخته شود و اینگونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت ترین شرایط با آمریکا بوده است.

وی افزود: گرچه این مکر و فسون به فضاحتی رسانه‌ای و سیاسی برای‌ آنها بدل شد اما نشان میدهد که آنها تا چه اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار ساده انگاری دیپلماتیک کنند و اینجاست که قدر و منزلت توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در داشتن روحیه انقلابی مشخص می‌شود که دقیقا موضعی سنجیده و قاطع باید نسبت به این اقدامات مکارانه داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی