بازدید 2789

تجمیع بیمه‌ها استخوان لای زخم شده

نماینده مردم فسا درمجلس دهم با بیان اینکه وزارت بهداشت به دنبال دراختیار گرفتن ظرف منابع بیمه ای به طور کامل است، گفت: متاسفانه طرح تجمیع بیمه ها از همان ابتدا به صورت معیوب متولد شد.
کد خبر: ۵۹۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 06 June 2016
محمد جواد جمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت اجرای قانون تجمیع بیمه ها در برنامه ششم توسعه، گفت: مشکل اصلی در تجمیع بیمه ها مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، زیرا مسئولان این سازمان معتقد هستند که ظرف بیمه درمانی تامین اجتماعی با سایر ظروف بیمه ای به طور کامل متفاوت است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تجمیع بیمه ها از همان ابتدا معیوب متولد شد، تصریح کرد: بیمه نیروهای مسلح که از بحث تجمیع بیمه ها مستثنی است؛ ضمن آنکه طبق پیگیری های به عمل آمده مشخص شده که تامین اجتماعی هم می تواند در تجمیع بیمه ها ورود کند اما اجباری در این کار نیست؛ بنابراین در حال حاضر تفاسیر مختلفی از قانون دراین باره وجود دارد.

وی توضیح داد: نوع پولی که سازمان تامین اجتماعی از بیمه شده خود دریافت می کند، همچنین اقدامات دیگری که سازمان های حمایتی زیر مجموعه تامین اجتماعی همانند شستا انجام می دهند؛ باعث می شود که اگر بیمه تامین اجتماعی در تجمیع بیمه ها قرار گیرند به طور حتم دچار ضرر شده و حق کارگر ضایع می شود.

جمالی تاکید کرد: بسیاری معتقدند که وزارت بهداشت به عنوان ارائه دهنده خدمات درمانی نمی تواند مدیریت منابع بیمه ای را دراختیار داشته باشد، البته مسئولان وزارت بهداشت ازدوره های گذشته نیز براین نکته تاکید داشتند که اگر مدیریت منابع بیمه ای دراختیار این وزارتخانه نباشد در مواردی نظیر طرح تحول و ارائه خدمات به مردم دچار مشکل می شوند.

وی گفت: پیشنهاد می شود برای حل این مشکل از بهترین مدل ها و متدهای به کارگرفته شده در کشورهای پیشرفته استفاده شود.

وی با انتقاد از اینکه تجمیع بیمه ها در حال حاضر محل اختلاف دو وزارتخانه بهداشت و تعاون است، افزود: به رغم تلاش های صورت گرفته درجهت حل این مشکل، اما وزارت بهداشت همچنان معتقد است که پس از تجمیع بیمه ها، ظرف منابع بیمه ای تحت نظارت این وزارتخانه و به طور کلی بیمه ها تحت پوشش و زیر نظر وزارت بهداشت باشند.

جمالی گفت: به طور حتم پس از تشکیل کمیسیون های تخصصی مجلس این موضوع که همانند استخوان لای زخم است باید تعیین تکلیف شود، البته عدم مدیریت صحیح منابع در وزارت بهداشت یکی از مهم ترین مشکلاتی است که مسئولان باید با آن توجه شود.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بیمه ها باید به عنوان یک صنعت درجامعه فعالیت کنند، تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی امروز جامعه ناکارآمدی بیمه‌هاست؛ اگر بیمه ها بتوانند کارایی خود را بدست آوردند دیگر نیازی به طرح این مسائل هم نیست، اما بیمه ها در حال حاضر ناکارآمد و ورشکسته هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار