بازدید 2275

وجود ۶ میلیون بیکار براساس آمارهای ارائه‌شده

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس آمار ۶ میلیون بیکار در کشور وجود دارد و سالانه یک میلیون نفر به خیل بیکاران اضافه می‌شود و لازمه حل این معضل رشد اقتصادی ۱۰ درصد در کشور است.
کد خبر: ۵۹۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 06 June 2016
حمید گرمابی در جلسه علنی امروز مجلس (17 خردادماه 95) گفت: در ارتباط با کاهش تورم کارهای خوبی انجام شده و جای تقدیر دارد، اما رکود همچنان پابرجاست و باید تدبیر اساسی برای آن اندیشید و برای پاسخگویی در کوتاه‌مدت نیز باید برنامه جهادی داشت.

وی افزود: مدت کمی از برجام گذشته، اما مدت کوتاهی هم باقی مانده و باید اقدامات اساسی صورت پذیرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آمارهای مختلفی از تعداد بیکاران اعلام شده، حتی برخی از آمارها تعداد بیکاران را تا 6 میلیون نفر ذکر کرده است و هر سال یک میلیون نفر به خیل بیکاران اضافه می‌شود و باید کار بزرگی برای رفع این معضل انجام شود و برای حل این مشکل نرخ رشد اقتصادی 10 درصد را برای رفع معضل بیکاری درنظر گرفت و این نرخ باید پیوسته و مداوم باشد تا سال‌های سال بتوانیم اقدام مناسب را برای رفع بیکاری در کشور انجام دهیم.

گرمابی خاطرنشان کرد: جلوگیری از خام‌فروشی و کامل کردن زنجیره تولید در داخل کشور، یکی از راه‌های رفع معضل بیکاری است و باید دید که چه سیاست‌هایی برای جلوگیری از خام‌فروشی و جلوگیری از صادرات مواد خام به خارج از کشور، در نظر گرفته شده است. ما در دنیا بالاترین نرخ بهره بانکی را داریم و جزو اولین کشورها در این حوزه هستیم و با این نرخ‌ها تولید نمی‌تواند جوابگو باشد.

وی افزود: باید محدوده مؤدیان مالیاتی بیش‌تر شود تا به قشر خاصی مثل تولیدکنندگان برای پرداخت مالیات فشار کم‌تری وارد شود و دیگر مالیات بر ارزش افزوده است که در حقیقت از مصرف‌کننده نهایی اخذ می‌شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت موانع جذب سرمایه‌گذاری در کشور باید برطرف شود تا با نرخ رشدی که پیش‌بینی شده سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی انجام شود. نرخ عوارض گمرکی برای تولید جوابگو نیست و باید با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متناسب باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار