بازدید 7298

داعش به دنبال مادران نسل آینده تروریست ها

دادگاه ملی‌ اسپانیا در حال بررسی سه شبکه جذب افراد در ایالت های سئوتا و کاتالونیاست که دختران نوجوان را جذب می‌ کردند تا به مادران نسل آینده تروریست های داعش تبدیل شوند.
کد خبر: ۵۹۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 06 June 2016
دادگاه ملی‌ اسپانیا در حال بررسی سه شبکه جذب افراد در ایالت های سئوتا و کاتالونیاست که دختران نوجوان را جذب می‌ کردند تا به مادران نسل آینده تروریست های داعش تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا روزنامه ال پاییس گزارشی در این باره را چنین آغاز کرد: «یوسف محمد توییلب» (Youssef Mohamed Tuileb) می‌ دانست کجا به جست و جو بپردازد. این فرد اهل سئوتا، متاهل و دارای سه فرزند، اغلب به یک مرکز فرهنگی‌ موسوم به «ایمان وارش» این شهر مراجعه می کرد که در آن نزدیک به 200 کودک پسر و دختر بین 5 و 16 سال آموزش دینی می‌ دیدند.

ال پاییس در ادامه گزارش خود نوشت: وی در آنجا به انجام نخستین تماس ها با نوجوانان می‌ پرداخت و سپس سعی‌ می‌ کرد به افراطی کردن آنها پرداخته بعد به مناطق زیر کنترل داعش در سوریه و عراق اعزام می‌ کرد .

اینها بخشی از نتایجی هستند که «الوی ولاسکو» قاضی دادسرای شعبه 6 دادگاه ملی‌ اسپانیا که در حال رسیدگی به پرونده سه شبکه اسلامگری افراطی در اسپانیاست، به آن دست یافته است. وی اشاره می‌ کند که هدف همه این فعالیت ها این بود که این دختران نوجوان با افراطی های داعش ازدواج کنند و به مادران نسل آینده تروریست های داعش تبدیل گردند .

تحقیقات انجام شده علیه چهار نفر از اعضای این گروه ها که در سئوتا (در جنوب اسپانیا) و کاتالونیا (در شمال غرب اسپانیا) اقامت دارند، نشان می‌ دهد که تروریست ها چگونه در خاک اسپانیا به دنبال جوانان مخصوصا آسیب پذیرترین افراد هستند .

این گروه ها بر روی نوجوانانی که مشکلات سازگاری خانوادگی دارند و می‌ شود براحتی‌ آنها را فریفت، یا مبتلا به بیماری های جدی هستند و یا اختلالات جدی روانی‌ دارند، متمرکز می‌ شوند .

تحقیقات مذکور حاکی از آن است که افرادی نظیر توییلب، دختران 13 یا 14 ساله با مشکلات شدید عاطفی را انتخاب و تحقیق می‌ کردند تا نقطه ضعف های آنها را بشناسند. در واقع به گفته یکی‌ از همین نوجوانان که سرطان دارد و تحت درمان بیماری است، توییلب سعی‌ داشت که وی را با سوء استفاده از وضع شکننده سلامتیش جذب کند .

قاضی اسپانیایی خاطرنشان ساخت، هر چند توییلب در جذب این نوجوان دختر سرطانی ناکام ماند ، ولی با دختر دیگری پیشرفت بیشتر داشت تا حدی که این دختر از مرز مراکش گذشت تا به سوریه فرار کند، اما قبل از پایان این سفر دستگیر شد .

در این زمینه ، توییلب به وی یک سلاح شبیه سازی شده هدیه داد تا که به تمرینات تیراندازی بپردازد، برای این دختر لباس اسلامی خریداری کرد و به او وعده داد که هزینه سفرش به منطقه کنترل شده توسط داعش را پرداخت خواهد کرد .

قاضی ولاسکو گفت: عضو گیران داعش روش های مختلفی‌ را دنبال می‌ کنند. شبکه دومی‌ که مورد بررسی قرار دارد، متشکل از «مصطفی توزانی» و «عبدالرحمان لزابن» و مقیم بارسلون است که محتوای افراطی را از طریق اینترنت پخش می‌ کردند و همچنین به افراطی کردن زنانی که با آنها روابط عاشقانه داشتند، می‌ پرداختند تا پس از آن این زنان را به سوریه اعزام کنند .

به گفته این قاضی شبکه سوم بطور کامل متشکل از زنان است و سرکرده آنها «میریام ال هیادی» 20 ساله نام دارد، که از شبکه های اجتماعی به عنوان پایگاه فعالیت های خود استفاده می‌ کرد .

این شبکه به تشکیل گروه های محدود در فیسبوک، واتس اپ یا تلگرام می‌ پرداخت و بگونه ای کار می کرد که افراد بتدریج و بسته به سطح افراطی شدن خود اجازه دسترسی به این گروه ها را داشتند .

قاضی ولاسکو گفت که عضویت این افراد در گروه های مذکور، به آنها یک "هویت جمعی"، می‌ دهد و این احساس را در آنها ایجاد می‌ کند که بخشی از یک پروژه هستند، باورهای آنها را تقویت می‌ بخشد و آنها را در مقابل افکار بیرونی غیر قابل نفوذ می‌ کند .

به گفته ولاسکو، هنگامی که زنان وارد این شبکه ها می‌ شوند، افراط گرایان بر آنها نفوذ می‌ کنند تا باور کنند داعش راه حلی‌ برای مشکلات آنهاست و یا اینکه داعش تنها راه حل برای مشکلات جهان اسلام است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار