بازدید 2171

رویترز: 25 سوپرتانکر بین‌المللی محموله‌های نفتی ایران را حمل و نقل می‌کنند

رویترز گزارش کرد در حالیکه با لغو تحریم‌های ایران، صادرات نفتی این کشور رو به افزایش است، بیش از 25 سوپرتانکر بین‌المللی به حمل و نقل این محموله‌های نفتی ایران کمک می‌کنند.
کد خبر: ۵۹۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 06 June 2016
رویترز گزارش کرد در حالیکه با لغو تحریم‌های ایران، صادرات نفتی این کشور رو به افزایش است، بیش از 25 سوپرتانکر بین‌المللی به حمل و نقل این محموله‌های نفتی ایران کمک می‌کنند.

به گزارش فارس،خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت در حالیکه صادرات نفت ایران رو به افزایش است، بیش از 25 سوپرتانکر اروپایی و آسیایی نفت ایران را حمل می‌کنند و به تهران اجازه می‌دهد تا صادرات نفتی خود را بسیار سریعتر از انتظار تحلیلگران تسریع بخشد.

طبق این گزارش، با لغو تحریم‌های هسته‌ای در ماه ژانویه، ایران در ماههای اخیر تا همین آوریل به دنبال یافتن شرکایی برای حمل و نقل نفت خود بود اما بعد از توافق در خصوص بیمه موقت، بیش از یک سوم محموله نفت خام ایران در حال حاضر توسط کشتی‌های خارجی مدیریت می‌شود.

«اودیسه والاتساس» یکی از مدیران بخش مدیریت تانکرهای «دایناکوم» اعلام کرد که کشورهای واسطه محموله‌ها را از ایران خریداری می‌کنند و بقیه جهان نیز با این قضیه مشکلی ندارند.

طبق این گزارش، برخی از صاحبان کشتی تمایلی به پذیرفتن نفت ایران ندارند و عمده دلیل آن به واسطه محدودیت‌های آمریکا علیه ایران است که طبق آن هرگونه تجارت با دلار یا مشارکت شرکت‌های آمریکایی از جمله بانک‌ها و بیمه‌گران اتکایی را ممنوع است.

رویترز گزارش کرد که آمار و ارقام نشان می‌دهد که دستکم 26 تانکر خارجی با ظرفیت حمل بیش از 25 میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین و همچنین نفت سیاه در دو هفته گذشته یا نفت خام یا نفت سیاه را در جزیره خارگ و ترمینال‌های بندر ماهشهر بار زده‌اند یا اینکه قرار است، بار بزنند.

بنا به گفته تاجران، با حمایت کشتی‌های بین‌المللی از ناوگان نفت‌کش ایران، صادرات نفت ایران هم‌اکنون به سطح قبل از تحریم‌ها که حدود 2.5 میلیون بشکه در روز بود، نزدیک شده است.

تحلیلگران «سیتی» می‌گویند: «ایران جدی‌تر و سریعتر از انتظار، (صادرات نفت را) تسریع بخشیده است».

طبق این گزارش، صادرات نفت ایران در ماه آوریل و مه بین 2.1 و 2.3 میلیون بشکه در روز بود که از 1.3 میلیون بشکه در روز یک سال قبل بیشتر است.

آسیا، مقصد اصلی نفت خامی است که توسط کشتی‌های خارجی حمل می‌شود و هند و چین و ژاپن بزرگترین تانکرها را دارند اما دستکم چهار تانکر بین‌المللی نیز عازم اروپا می‌شود.

هند به ویژه، نقش برجسته‌ای در این زمینه دارد زیرا تقاضا به شدت در این کشور در حال افزایش است و پالایشگاههایی چون نفت «اسار»، « Reliance Energy» و شرکت نفت «هندوستان» و شرکت نفت «بهارات» از روابط خوب با ایران برخوردار هستند.

رویترز ادامه داد، شرکت‌های غیرایرانی که در حال حاضر برای حمل نفت خود به کار گرفته شده‌اند شامل کشتی‌رانی دولتی چین به نام «توسعه کشتیرانی چین»، «پتروویتنام» و شرکت نفتی «ایدمیتسو کوزان» ژاپن می‌شود.

طبق این گزارش، یونان، ترکیه و تانکرهای «سیشل» نیز نفت خام ایران را حمل و نقل می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی