بازدید 14476

ساعت کاری ماه رمضان امسال هم تغییر نکرد

در حالی در دو سال اخیر دولت تغییری در ساعت کاری کارکنان در ماه مبارک رمضان ایجاد نکرد که شواهد حاکی از آن است امسال نیز تغییری در ساعت کاری سازمان‌ها و ادارات دولتی وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۵۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 06 June 2016
در حالی در دو سال اخیر دولت تغییری در ساعت کاری کارکنان در ماه مبارک رمضان ایجاد نکرد که شواهد حاکی از آن است امسال نیز تغییری در ساعت کاری سازمان‌ها و ادارات دولتی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، شب گذشته جلسه هیات وزیران برگزار شد ولی خبری مبنی بر تصمیم گیری برای کاهش ساعت کاری در ماه رمضان که بعد از پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیازمند تصویب هیات دولت است، منتشر نشد. این در حالی است که در فاصله یک روز مانده به شروع ماه مبارک رمضان به نظر می رسد با این اوصاف، ساعت‌های کار کارکنان در سازمان‌ها، اداره‌ها و بانک ها در سال جاری نیز تغییری نداشته باشد.

این عدم تغییر زمانی از قوت بیشتری برخوردار است که در دوسال گذشته که دولت فعلی بر خلاف روال دولت گذشته، ساعت کاری را تغییر نداد دلیل این موضوع را مغایرت های قانونی اعلام کرده بود. نوبخت-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی - در این باره گفته بود که قانون مدیریت خدمات کشوری بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال‌های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می‌شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت گذشته بدون توجه به این اعتراضات آن را اجرا می‌کرد.

وی تاکید داشت که دولت یازدهم مقید به قانون است و نمی‌تواند و به عبارتی اختیار ندارد که ساعات کار را تغییر دهد.

بر این اساس با وجود اینکه هنوز هیچ یک از مسئولان دولتی درباره تغییر ساعت کار ماه رمضان اطلاع رسانی نکرده‌اند و خبری هم از جلسه شب گذشته هیات وزیران در این رابطه اعلام نشده است، اما به استناد این گفته نوبخت که هر کاهشی در ساعت کاری خلاف قانون است، بعید به نظر می رسد که ماه رمضان امسال نیز کارکنان با کاهش ساعت کاری مواجه باشند.

این در حالی است که در دولت قبل هر ساله ساعت کاری در ماه رمضان با کاهش همراه شده و اغلب از ساعت 8:3 تا 16:30 به 9 تا 14:30 تغییر می کرد که البته در روزهای بعد از شب های قدر نیز با اندکی نوسان همراه بود.

اما در دو سال گذشته که دولت یازدهم ساعت های کاری را کاهش نداد این اختیار را به سازمانها و ادارات داده بود که کارکنان بتوانند در ابتدا و یا پایان روز از مرخصی استفاده کنند که به نظر می رسد برای سال جاری نیز اینگونه باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۷
ای کاش تمام قوانین کشور همینگونه بی عیب و نقص اجرا می شد.
وانشاا... خداوند در آن دنیا همینگونه به اعمالتان رسیدگی کند.
اداره های دولتی خیلی کار میکنند ساعتش هم کم بشه چه شود.
این قانونی که مال روزه خوران هست
فقط همین ساعت کاری در دولت قبل خوب بود
در این روز های گرم تابستان روزه داری سخت است ولی متاسفانه دولت فقط درباره این موضوع مقید به قانون شده است
هزاران بی قانونی را کاری نداره فقط کل مشکلات دولت با همین یک ساعت حل می شود متاسفانه
البته مسولان که زیر کولر و در کنار سونا و استخر هستند
سلام
خبری مبنی برتغییرساعات کاری شرکتهای تابعه وزارت نفت ازساعت 9صبح تا14:30منتشرشده است.
بابا روزها خیلی طولانی شده
لازم به ذکر است اگر همه چیز قانونی است پس برای 8 ساعت کار یک ساعت ناهار و نماز وجود دارد که 45 دقیقه آن ناهار است از طرفی برای ساعت قانونی کار باید یا غذای گرم ارائه شود و یا حق ناهار پرداخت گردد که انجام نشده است
آقای روحانی شما باخدا هم دعوا دارید؟؟؟ حتی یک ساعت هم برای رضای خدا ساعات کاری رو کم نکردید.از اینطرف ساعت ها رو یکساعت کشیدید جلو و گرمای شدید روهم در نظر بگیرید. همه ی کشورهای اسلامی ساعت کاری رو کم میکنن اونوقت شما ژست قانونمداری میگیرید؟ا مگه ایران کشور اسلامی نیست؟؟؟
یعنی واقعا دولت اینقدر بی اختیار است!!!
سلام.من کارمند نفت هستم.سال 93 با هماهنگی مدیر مربوطه هر روز یکساعت مرخصی شخصی رد می کردم. بعد از دو ماه دیدم از حقوق من مبلغ 165000 تومان بخاطر مرخصی ساعتی بالای 15 ساعت در ماه کسر کردند. لذا در عمل ابلاغیه مذکور در حد حرف و تبلیغاتی است.
با تشکر
دم دولت روحانی گرم که فکر نکنم کسی از کارمندان دولت در دوره جدید ریاست جمهوری به روحانی رای دهد .
باز خدا رو شکر تو این یه مورد در اجرای قانون مقید هستند
ناشکری محمود را کردید ؟ بچشید حالا
درايران شاهد پيشي گرقتن قانون براحكام شرعي ومذهبي هستيم كه اين با رويكرد جامعه اسلامي درتضاداست
چه بهتر ... آخه یعنی چی برای هرچیزی فوری ساعت کاری رو کم کنن یا تعطیل کنن ؟!؟!؟
ماه رمضون هم شده یه بهانه واسه تنبلی و کارنکردن یه عده مفت خور ...
لطفا بفرمائید نمایندگان مجلس در ماه رمضان چند ساعت در هفته کار می کنند؟
همه جای ممالک اسلامی به احترام رمضان قدری مراعات میکنن
می خوان ادای قانون مداری رو دربیارن
فرق كشور اسلامي با غير اسلامي چيست؟ نه به آن شوري شور، نه به اين بي نمكي!
هیچ استدلالی هم برای این عدم تغییر وجود ندارد.
احمدی نژادکجایی@@@
اي كاش مسئولان يكم به فكر كارگران روزه دار بودند. افسوس.....
با این اوصاف ما هم روزه نمی گیریم
موشک جواب موشک
واييييييييييييييي خدايا
دولتی که پایبند به اصول نباشد بهرمضان هم احترام نمی گذارد
احمدی نژاد برگرد

احمدی نژاد برگرد
بی انصافی است. بابت یک ساعت اضافه ای که ناهاری نمی خوریم و در اداره می مانیم، باید اضافه کاری بگیریم.
چندین مسئله مهم مطرح است:
۱- احتمالا دولت، نظر قانوندمبنی بر ارجحیت حکم دادگاه کارکنان دولت و دیوان عدالت ادری، بر اختلاف نظرات را ندارد, در این مورد دادگاه، تنظیم ساعت کار را به عهده دولت گذاشته
۲- احتمالا دولت عقیده پنهان دارد که حال که اکثریت روزه نمیگیرند، مهم نیست تا ساعت معمول سر کار بمانند.
۳- همینا کافین، ایراد بسیار است
لطفا به فکر مردم جنوب باشید
اینکار جرعت و جسارت احمدی نژادی می خواهد و بس
خوبه ، به همين روند كاملا قانونيشون اگر ادامه بدن يه كاري ميكنن كه ملت اگر يكم هم كه شك داشته باشه ديگه كامل برطرف بشه و حتما به آقاي دكتر احمدي نژاد راي بده!!!
كارمنداي بدبخت آدم هستن نه ماشين!
دولت محترم ، سختگيري بيش از حد هم مردم رو داغون ميكنه! اون از زمستون كه وسط وضعيت بحراني كارمندارو ميكشيدن سر كار ، اينم از ماه رمضان!
خدا به ما صبر و به دولت هم كمي رحم و عقل عطا كنه انشالا.
سلام به این مسوولین دولتی اعلام کنید در گرمای 47_48 درجه خوزستان وجنوب کرمان و هرمزگان و سایر مناطق مشابه کارمندان چگونه میتونند روزه دار باشن و به مردم هم تا اخر وقت خدمت رسانی کنند.مسوولین نباید فقط تهران و مشاغل مدیریتی رو در نظر داشته باشن با این شرایط خدا میدونه ما نمیتونیم روزه بگیریم و گناهش به گردن تقصیردار
یک کار بیخود و بیفایده که تنها باعث روند نزولی کارایی بسیارکم موجود در سیستم کاری و اداری کشور میشد و به درستی لوی اون گرفته شد
18 ساعت روزه داری و بعد آماده کردن افطار و سحری برای خانم های کارمند واقعا سخت است. ساعت ناهار و نماز در خیلی از ادارات یک ساعت است حداقل این یک ساعت را در جایی لحاظ می کردند.
واقعا با این شبهای کوتاه ماه رمضان عدم کاهش ساعت کاری ظلم هیچ کس به اندازه من با سیاستهای آقای احمدی نزاد مخالف نباشه اما کاهش وقت اداری انصافا به حق بود
یک ساعت وقت ناهاری کجا می رود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار