بازدید 3538

مرد ژله‌ای اعدام نشد

کد خبر: ۵۹۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 05 June 2016
اجرای حکم مردی ملقب به مرد ژله‌ای که به دلیل تجاوز به عنف به مرگ محکوم شده بود، به تعویق افتاد.

به گزارش شرق، حکم اعدام مرد ژله‌ای به اتهام افساد فی‌الارض و آزار و اذیت صد زن در شیراز قرار بود صبح پنجشنبه گذشته در ملأ عام در این شهر اجرا شود. 

در دو سال گذشته، چندین بار گزارش شده بود که فردی با ورود به منازل مردم در منطقه‌ کوشک جنوب شیراز، با شیوه‌ای خاص پس از آزار و اذیت طعمه‌هایش و سرقت فرار می‌کرده است. این شخص دو سال دستگاه‌های امنیتی و پلیس‌های تخصصی استان فارس را مشغول کرده بود، اما هر بار بدون برجاگذاشتن هیچ ردی از محل حادثه متواری می‌شد. 

صالحی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز، گفت: این فرد به اتهام افساد فی‌الارض و ایجاد ناامنی به‌طور گسترده در سطح شیراز از طریق ورود به‌ عنف‌ شبانه به منازل تعداد زیادی از شهروندان و هتک‌ حرمت نوامیس و تجاوز، به اعدام محکوم شد.

 دادستان عمومی و انقلاب شیراز در ادامه افزود: شگرد کاری متهم که به مرد ژله‌ای معروف است، این‌گونه بود که از ١٢ شب تا ٥:٣٠ بامداد پنهانی وارد منازل مردم می‌شد و اعمال شوم خود را اجرا می‌کرد و به گفته وی، صد مورد ورود به منزل داشت. 

وی اضافه کرد: با اخذ فیلم دوربین مداربسته یکی از شکات متهم با تطبیق آزمایش دی‌ان‌ای و گروه خونی و دیگر آثار به‌جای‌مانده از صحنه جرم، از جمله نمونه خون‌های اخذشده در آزمایشگاه ژنتیک، این فرد شناسایی و در تاریخ هفتم شهریور سال ٩٤ دستگیر شد.  صالحی همچنین گفت: در تاریخ ٢٧ مهرماه قرار مجرمیت متهم صادر و ٢٦ دی‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب حکم اعدام صادر شد که پس از اعتراض وارده، پرونده در شعبه ١١ دیوان‌عالی کشور رسیدگی و رای تأیید شد.

 بررسی لباس نشان داد، متهم آن را به خشک‌شویی برده و نام خانوادگی او روی لباس قرار داشته است. تحقیقات روی این نام متمرکز شد که کارآگاهان دریافتند ١٥ ‌هزار نفر فامیل مورد نظر را دارند. با بررسی تک‌تک این افراد تیم جنایی به پسر ٢٠ساله‌ای به نام امین رسیدند که اوایل سال گذشته با ورود به خانه زن جوانی با تهدید، تلفن همراه او را سرقت کرده و پس از دستگیری مدتی را در زندان بوده است. هم‌زمان با آزادی او از زندان موضوع آزار و اذیت زنان آغاز شده بود.

 تیم جنایی برای تحقیقات، زن جوان را به پلیس آگاهی احضار کردند که این‌بار واقعیت ماجرا را بازگو کرد و گفت: روز حادثه پسر جوان به طرفم حمله‌ور شد و قصد تعرض به مرا داشت که توانستم از دستش فرار کنم. او هم با سرقت تلفن همراهم گریخت. برای حفظ آبرویم موضوع آزار و اذیت را مطرح نکردم. با افشای این موضوع، کارآگاهان مطمئن شدند که این فرد زنان را آزار و اذیت می‌کرده است.

 اقدامات سیاه مرد ژله‌ای ادامه داشت تا اینکه وی پای در خانه‌ای گذاشت که مجهز به دوربین مداربسته بود و به‌همین‌دلیل یک فیلم چند ثانیه‌ای از امین به دست آمد و سرانجام هر روز سرنخ‌های مأموران بیشتر شد تا اینکه تمام پازل‌ کنار هم چیده و امین وقتی در خانه‌شان بود دستگیر شد. 

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس نیز درباره نحوه دستگیری متهم گفت: طی شش ماه گذشته اقدامات انتظامی و امنیتی را در مناطقی که متهم مرتکب جرم شده بود، افزایش دادیم. با توجه به جاماندن آثاری ازجمله خون، مو و در یک مورد لباس متهم، کار شناسایی به شکل علمی پیگیری شد.

 متهم که مشکلات شخصیتی و رفتاری دارد، در جریان بازجویی‌های فنی و پلیسی اعتراف کرد در صد مورد ورود به خانه‌ها، ٢٣ مورد از طعمه‌های خود را آزار و اذیت کرده است.

پس از رسیدگی و براساس حکم اولیه دادگاه انقلاب شیراز، متهم مفسدفی‌الارض شناخته و به اعدام محکوم شد. این حکم پس از تأیید در دیوان قرار بود صبح پنجشنبه در ملأعام اجرا شود، اما اجرای حکم به تعویق افتاد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی