بازدید 22567

حمله نژادپرستان به یک دانشجوی ایرانی در کانادا

در سومین حمله نژادپرستانه در هشت ماه اخیر در شهر لندن در ایالت اونتاریو در کانادا، دو جوان 24 ساله نژادپرست به یک دانشجوی ایرانی، که در دانشگاه وسترن در این شهر مشغول به تحصیل است، یورش برده و در حالی که خواستار ترک کانادا از جانب وی بودند، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
کد خبر: ۵۹۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 04 June 2016
دو جوان نژادپرست کانادایی با حمله به دانشجوی ایرانی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و در حالی که وی را «عرب» می‌خواندند، خواستار بازگشت وی به کشورش شدند.

به گزارش «تابناک»، در سومین حمله نژادپرستانه در هشت ماه اخیر در شهر لندن در ایالت اونتاریو در کانادا، دو جوان 24 ساله نژادپرست به یک دانشجوی ایرانی، که در دانشگاه وسترن در این شهر مشغول به تحصیل است یورش برده و در حالی که خواستار ترک کانادا از جانب وی بودند، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

حمله نژادپرستان به یک دانشجوی ایرانی در کانادا

این دانشجو که محمد شریفی نام دارد و در رشته زبان در دانشگاه این شهر به تحصیل مشغول است، در حالی مورد حمله قرار گرفت که با دوست خود در یکی از پارک های مرکزی شهر به استراحت مشغول بود که ناگهان خود را زیر ضربات مهاجمانی یافت که گمان می‌کردند، وی عرب است و از او می‌خواستند که به وطن خود بازگردد.

به گزارش سی‌بی‌سی، این حادثه که حوالی ساعت 19:30 با خشونت کلامی آغاز شد، به دستگیری هر دو مهاجم توسط پلیس منجر شد؛ اما پیش از آن، مهاجمان با وارد آوردن ضربات متعددی بر سر و صورت دانشجوی ایرانی، وی را آماج مشت های خود قرار داده و مجروح کرده بودند؛ اتفاقی که اثر آن در تصویر منتشر شده از صورت دانشجوی مضروب قابل مشاهده است.

محمد در این باره به خبرگزاری کانادایی گفته است: «یکی از آنها ناگهان با خشونت به سمت من آمد. او به طور مداوم داد می‌زد و مرا تهدید می‌کرد. او به من دشنام می‌داد و حرف‌های نژادپرستانه می‌زد». این در حالی است که بنا بر گزارش سی‌بی‌سی، وی بر اثر این هجمه کمی لکنت زبان گرفته و سردرد شدیدی دارد.

حمله نژادپرستان به یک دانشجوی ایرانی در کانادا

در ادامه این گزارش، به تلاش یکی از شهروندان برای تماس با پلیس اشاره شده و آمده که مهاجمان گوشی تلفن همراه این شهروند را از وی گرفته و به سویی پرتاب کرده‌اند؛ تلاشی که یکی دیگر از شهروندان برای آرام کردن مهاجمان انجام داده اما راه به جایی نبرده، تا در نهایت با تماس دیگر شاهدان ماجرا با پلیس و دستگیری ضاربان غائله پایان یافت.

بر این اساس خبر می‌رسد که پلیس در حال مذاکره با دادستان برای نسبت دادن اتهام نفرت پراکنی به مهاجمان است؛ اتهامی که در کانادا جرم محسوب می‌شود و شواهد در این حمله نژادپرستانه، حکایت از آن دارد که می‌توان مهاجمان را به چنین اتهامی محاکمه کرد، به ویژه آنکه این سومین حمله نژادپرستانه ای است که این شهر در هشت ماه اخیر پشت سر گذاشته و نگرانی از تکرار آن، خوشایند کسی نیست.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۲۰
به درک وقتی میری تو یه کشور دیگه یعنی پذیرفتی پایین تری و برده ای و مثل حیوون می تونن باهات برخورد کنن.
کانادا هم لندن داره
وقتی کشور خودت جات نباشه اینجور میشه
معمولا فقط مساله نژاد پرستی نیست خود طرف ممکنه به شکلی اونا رو تحریک کرده باشه یا خودش حتی نژاد پرست بوده.
آزمون حقوق بشر
کانادایی های وحشی.
خاک بر سر این به اصطلاح متمدنین
در حالی که خواستار ترک کانادا از جانب وی بودند، ؟؟؟؟؟
جنبه ی باخت ندارن این کاناداییا!
سلام واقعا برای این جوان مورد حمله قرار گرفته ناراحتم
اما یه لحظه فکر کن ایا این از هجوم۳۰۰۰ دانشجوی بورسیه ای با هزینه دولت به کشورهای غربی نیست
ما غربی ها را دشمن می دانیم چرا .........
مگه نژاد کانادایی داریم که بپرستنش ؟
تا حدودی حق با کانادایهاست زحمت کشیده اند و کشور آباد کررهلنر
بله متاسفانه با اینکه اینها خودشان حداکثر صد سال و اندی بیشتر نیست این کشور رو از سرخپوستان گرفته اند ولی اخیرا نن هم این رفتارها رو در غرب کانادا میبینم البته تعداد بسیار زیاد مهاجرین جدید و گران شدن وحشتناک قیمت خانه هم اینها رو عصبانی کرده و از چشم ما میبینند
پلیس کانادا هیچ کاری برای دستگیری آنها نمی کند و شکایت بی فایده است طرف زده و رفته پی کار خودش. هر موقع خاوری را تحویل دادند دنبال ضاربین این دانشجو که برای آنها ارزشی ندارد می روند !
ببین کارمون به کجا رسیده !!! به نژاد پرستی هم باشه ما نژاد برتریم نژاد آریایی نژاد هیتلر !!! نه این کانادایی های مخلوط .
اولن چمی خواست نره کانادا. نامه فدایت شوم برایش فرستاده بودند؟ ثانین مهاجمان را هم که گرفته اند. اگر کاری به کارشان نداشتند قضیه قابل پیگیری بود.
حالا هی برید کانادا
مامور فرودگاه ونکوور به بنده که ایرانی کانادایی هستم گفت شما ایرانیها همتون دروغگو هستید.
گفت اگه دست من بود همینجا برت میگردوندم! !!

باور کردنش برای منهم که 18 سال در کانادا زندگی کردم سخت بود.
اگر کسی یک بار پاشو تو کانادا گذاشته باشه می دونه که در این کشور یکی از بزرگترین جرائم که اتفاقا از طرف پلیس و سیستم قضایی بسیار جدی پیگیری میشه نژادپرستیه. مطمئن باشید این دوتا رو هم که گرفتن چنان چپقشونو چاق میکنن که ازین به بعد دیگه حتی فکر همچین کارایی به مغزشون خطور نکنه!
یکی از بزرگترین ارزشها در کانادا، احترام به تفاوتهاست. ضمنا اینجا مثل اروپا نیست که بگیم کسی که موهاش بوره کانادایی هستش. ما مردم کانادا هممون کانادایی هستیم و به کانادایی بودنمون و همینطور به کشور مبدا مون یعنی ایران یا هر کشوری که ازش اومدیم افتخار می کنیم. به گفته اکثر ساکنان کانادا، جامعه ایرانیان کانادا یکی از بزرگترین، بافرهنگترین و موفق ترین جوامع این کشور زیباست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی