بازدید 3359

بدهی‌ها طرح تحول سلامت را دچار آسیب می‌کند

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به اینکه چنانچه منابع موردنیاز بیمه ها تامین نشود، بدهی بیمه ها به مراکز درمانی تا پایان سال ۹۵ به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد، گفت: این میزان بدهی اجرای طرح تحول سلامت را با مشکل روبه رو می کند.
کد خبر: ۵۹۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 04 June 2016
حسینعلی شهریاری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص صحبت های رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر بدهی 8 هزار میلیارد تومانی بیمه ها به مراکز درمانی، گفت: متاسفانه سازمان سلامت ایرانیان منابع لازم را برای پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی ندارد، البته دولت باید این مشکل یعنی اختصاص منابع به بیمه ها برای پرداخت بدهی ها به وزارت بهداشت و مراکز درمانی را حل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی تاحدودی بدهی خود به مراکز درمانی را پرداخت کرده است، افزود: متاسفانه اگر منابع بیمه ها از سوی دولت تامین نشود، بدهی بیمه ها تا پایان سال 95 به بیمارستان ها و دانشگاه های دولتی به حدود 16 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت این میزان بدهی به طورحتم اجرای طرح تحول سلامت را دچارمشکل می‌کند، تصریح کرد: بی توجهی به پرداخت این میزان بدهی در چرخه نقدینگی درزنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی هم تاثیرات منفی دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، درباره کمک های مجلس برای حل مشکل بدهی بیمه ها به مراکز درمانی، گفت: به دلیل اینکه منابع لازم و کافی برای حل این مشکل وجود ندارد مجلس نمی تواند بار مالی برای دولت ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، رییس سازمان غذا و دارو از مطالبات مراکز دارویی و درمانی از بیمه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان خبرداد و گفت:اگر هزینه دارو و تجهیزات پزشکی به مراکز دارویی درمانی از طرف بیمه‌ها پرداخت نشود این مراکز نمی‌توانند بدهی خود را به شرکت‌ها بپردازند در نتیجه مطالبات شرکت‌های تولیدی به تبع آن عقب می‌افتد، در نتیجه چرخه کاهش نقدینگی در زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مختل می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی