بازدید 2769

جزییات فساد مالی مقامات سابق فیفا

اسناد جدید نشان می دهند مقامات سابق فیفا در 5 سال گذشته در مجموع 80 میلیون دلار در قالب پاداش به حساب خود ریخته‌اند.
کد خبر: ۵۹۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷ 04 June 2016
اسناد جدید نشان می دهند مقامات سابق فیفا در 5 سال گذشته در مجموع 80 میلیون دلار در قالب پاداش به حساب خود ریخته‌اند.

به گزارش پرس تی وی، به گفته وکلای فیفا، جوزف سپ بلاتر، رئیس پیشین فدراسیون جهانی فوتبال به همراه معاونانش -- جروم والکه و مارکوس کاتنر -- در 5 سال گذشته در مجموع 80 میلیون دلار به عنوان پاداش به حساب خود ریخته‌اند.

وکلای رسیدگی به این پرونده روز جمعه  (14 خرداد) گفتند برخی از این  پرداخت‌ها نقض قوانین سوئیس بوده است و شواهد و اسناد مربوط در این باره به دادستانان فدرال سوئیس و امریکا که سرگرم رسیدگی به این پرونده فساد هستند، ارائه خواهد شد.

بیل برک از شرکت حقوقی امریکایی «کوئین امانوئل» که وکالت رسیدگی به این پرونده را برعهده داشته است، گفت: «این شواهد از تلاش هماهنگ این سه مقام ارشد سابق فیفا برای ثروت اندوزی از طریق افزایش حقوق سالانه، پاداش و دیگر مشوق‌ها در مجموع به ارزش بیش از 79 میلیون فرانک سوئیس  تنها در مدت  5 سال اخیر فعالیت‌شان (درفیفا) حکایت دارد.»

در همین حال ماموران دفتر دادستانی کل سوئیس روز پنجشنبه برای کسب شواهد بیشتر در روند تحقیقات درباره بلاتر و جروم والکه از دفاتر فیفا در این کشور بازرسی به عمل آوردند.

    دفتر دادستان فدرال سوئیس روز جمعه یک روز پس از آخرین عملیات بازرسی از دفاتر فیفا در زوریخ اعلام  کرد: «اسناد و داده‌های الکترونیکی توقیف شده است و از آنها برای مشخص شدن ارتباطشان با روند تحقیقات جاری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»

مایکل لاوبر، دادستان کل سوئیس در اواخر سپتامبر تحقیقات جنایی را علیه بلاتر و همچنین در ماه  مارس علیه والکه آغاز کرد.

بلاتر و والکه هر دو به سوء مدیریت و فساد مالی متهم هستند و از سوی کمیته اخلاقی فیفا هرکدام به ترتیب به 12 و 6 سال محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم شده اند.

فیفا همچنین هفته گذشته مارکوس کاتنر، معاون دبیر کل فدراسیون جهانی فوتبال را به اتهام دریافت میلیون‌ها دلار پاداش غیر قانونی برکنار کرد.

کاتنر در دوره ریاست 17 ساله بلاتر در فیفا به مدت 13 سال معاون وی بود. وی همچنین از سال 2007 در سمت معاون والکه حضور داشت.

بلاتر و والکه همچنین به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی از سوی دادستانی امریکا تحت تعقیب قضایی قرار دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی