بازدید 4382

افزایش شاخص بورس فوتسی 100 لندن به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، در پایان معاملات روز جمعه، آخرین روز معاملاتی هفته، به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روندی افزایشی یافت.
کد خبر: ۵۹۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸ 04 June 2016
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، در پایان معاملات روز جمعه، آخرین روز معاملاتی هفته، به رغم کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روندی افزایشی یافت.

به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز جمعه با افزایش 0.39 درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 24 واحد افزایش، به 6 هزار 209 واحد رسید.
پوند انگلیس نیز عصر روز جمعه در برابر دلار آمریکا با 0.67 درصد کاهش، در مقابل 1.4519 دلار و همچنین با 0.86 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.2823 یورو معامله شد.

هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز جمعه در بازار لندن، با 30 سنت کاهش به 49.74دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز جمعه با 55 سنت کاهش به 48.62 دلار رسید.

به گفته تحلیل گران آمارهای جدید اقتصادی آمریکا و نیز بی نتیجه بودن نشست سران اوپک در ژنو در زمینه تعیین سقف تولید برای اعضای آن از جمله علل کاهش بهای نفت خام عنوان شده است.
بهای نفت خام در بازارهای جهانی در این هفته برای مدت کوتاهی به بالای 50 دلار رسیده بود که بالاترین حد در شش ماه گذشته شمرده می شد.

قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.

هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسیده بود تاکنون رشد قابل ملاحظه ای کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی