بازدید 2993

پاکسازی و نظافت حرم امام(ره) توسط 3800 نفر

کد خبر: ۵۹۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 03 June 2016
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از آمادگی نیروهای سازمان و مناطق 22 گانه شهرداری تهران برای پاکسازی و نظافت محوطه داخلی و بیرونی حرم مطهر امام خمینی(ره) قبل، بعد و حین برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال «امام دلها» خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین جعفری با اشاره به حضور گسترده مشتاقان «امام دلها» در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: سازمان مدیریت پسماند به روال سنوات گذشته همراه سایر واحدهای معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، پاکیزه سازی محوطه داخلی و بیرونی حرم مطهر و جمع آوری پسماند را بر عهده خواهد داشت.

جعفری افزود:در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائرین حرم مطهر بیش از 45 هزار نفر ساعت کارگر به کار گرفته شده اند تا نظافت و رفت و روب معابر اصلی و جمع آوری پسماند و نخاله های ساختمانی در مجموعه بهشت زهرا و اطراف مرقد حضرت امام خمینی (ره) انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات سازمان مدیریت پسماند در دو بخش جمع آوری پسماندهای تر و خشک و نظافت و پاکسازی انجام گرفته است خاطرنشان کرد: این سازمان با برگزاری جلسات مستمر با حضور معاونین ، مدیران و ناظرین سازمان، ادارات بازیافت و خدمات شهری مناطق، نسبت به تبیین و تقسیم وظایف بخشهای مختلف و هماهنگی های لازم در خصوص ارائه خدمات مطلوب به زائرین اقدام نمود .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به استقرار نیروی انسانی در محوطه داخلی و بیرونی حرم مطهر و بکارگیری بیش از 940 دستگاه انواع ماشین آلات مکانیزه شامل جاروب بزرگراهی ،جدول شوی ،کامیون و کامیونت های جمع آوری زباله، لودر، جرثقیل و تانکر آب افزود: نیروهای این سازمان از شب قبل از شروع مراسم در حرم مطهر امام (ره) حضور یافتند و به صورت مستمر به پاکسازی ، نظافت و شستشوی معابر و مسیرهای حرم مطهر و جمع آوری پسماند قبل و بعد از برگزاری مراسم مشغول بوده و خواهند بود.

وی تاکید کرد: در مجموع 3800 نیروی انسانی نظافت و رفت و روب حرم مطهر و محوطه اطراف آن را بر عهده دارند.

جعفری ضمن اشاره به توزیع هفت تن کیسه مخصوص پسماند خشک در مبادی ورودی جهت اتوبوسهای حامل کاروان زائرین شرکت کننده در مراسم افزود: بیش از دو هزار مخزن با حجم های متفاوت در سطح بهشت زهرا(س) و مرقد مطهر امام راحل جانمایی شده است که امیدواریم با مشارکت شهروندان و اطلاع رسانی که از طریق بروشورها و تبلیغاتی که در محوطه پارکینگ ها و هنگام ورود اتوبوس های حامل زائرین خواهد شد شاهد پاکیزگی و نظافت حرم مطهر و اطراف آن باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بزرگداشت مراسم ارتحال امام(ره) نیز سمن های زیست محیطی با حضور گسترده خود در اماکن فرهنگی مناطق، واقع در پهنه های مشخص شده و همچنین اماکن توزیع بسته های پذیرای به شهروندان کیسه های مخصوص پسماند تقدیم می کنند.

بر اساس گزارش ستاد بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شهرداری تهران، جعفری با اشاره به آمار سال گذشته در خصوص میزان جمع آوری پسماند در مراسم سالگرد امام راحل گفت: پیش بینی می کنیم نزدیک به 150 تن پسماند خشک داشته باشیم که عمده آنها شامل ظروف پلاستیکی، قوطی های فلزی، کاغذ، مقوا و روزنامه باشد که حتما پس از جمع آوری به مسیر بازیافت منتقل خواهند شد تا به چرخه اقتصادی مجدد برگردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی