بازدید 11873
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

کلینتون: من ایران را پای میز مذاکره آوردم/ آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه

اظهارات هیلاری کلینتون درباره ایران و موضوع هسته ای، اظهارنظر مقامات «اوپک» درباره میزان تولید نفت ایران، تمایل شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» برای تجارت با ایران، آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه عراق و محکومیت ائتلاف ضد یمنی تحت رهبری عربستان از سوی سازمان ملل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۹۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 03 June 2016
کلینتون: من ایران را پای میز مذاکره آوردم/ آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجهاظهارات هیلاری کلینتون درباره ایران و موضوع هسته ای، اظهارنظر مقامات «اوپک» درباره میزان تولید نفت ایران، تمایل شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» برای تجارت با ایران، آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه عراق و محکومیت ائتلاف ضد یمنی تحت رهبری عربستان از سوی سازمان ملل، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

کلینتون: من ایران را پای میز مذاکره آوردم/ آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی به موضوعات مربوط به ایران اختصاص دارد. سایت نشریه «تایم» اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بازتاب داده که درباره موضوعات مختلف مربوط به امنیت ملی آمریکا موضع گیری کرده است. کلینتون ضمن بیان شرحی از دوران فعالیت خود در سمت وزیر امور خارجه آمریکا گفته، وی در آن زمان پیشنهادهای روشنی درباره موضوعات مهمی از جمله جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای داشته است. وی همچنین تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای تحت تحریم قرار دادن و نیز «آوردن ایران پای میز مذاکره» را از جمله دستاوردهای خود برشمرده است. کلینتون در بخش دیگری از اظهارات خود هشدار داده، در صورتی که دونالد ترامپ به سمت رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، خطر جنگ با ایران وجود دارد. 

کلینتون: من ایران را پای میز مذاکره آوردم/ آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه

موضع گیری ها درباره میزان تولید نفت پس از اجلاس اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری «آسوشیتدپرس» قرار گرفته است. به نوشته این خبرگزاری، دبیرکل اوپک اظهار داشته: «شما می دانید بازار بسیار پویا و فضا اکنون نسبتاً مثبت است. ایران در حال تولید و سرمایه گذاری است و حق مستقل برای سرمایه گذاری در منابع طبیعی و نفت خود دارد. ما شاهد هستیم تولید ایران در حال افزایش است و به تازگی در کنار آن شاهد هستیم قیمت نیز رو به بهبود است. تولید نفت در اوپک افزایش یافت اما به نظر می رسد بازار به این مقدار تولید نفت نیاز دارد و این به توازن دوباره بین عرضه و تقاضا در سطح جهان کمک می کند». عبدالله البدری، دبیر کل پیشین اوپک نیز گفته: «پوشیده نیست که ایران می خواهد به مقدار قبل از تحریم ها، نفت تولید کند». 

کلینتون: من ایران را پای میز مذاکره آوردم/ آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه

تمایل شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای تجارت با ایران، موضوعی است که «گالف نیوز» به آن پرداخته است. مارتی بنتروت، معاون اداره فروش خاورمیانه بوئینگ گفته که در تهران با بیش از دو شرکت هوایی برای فروش بوئینگ مذاکره شده؛ اما تاکنون اسامی شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان از میان این چند شرکت، منتشر شده است. این روزنامه درباره مشکلات بوئینگ برای تعامل با ایران می نویسد، بوئینگ هواپیماهای خود را به دلار می‌فروشد و بنا بر تحریم‌های باقی‌ مانده آمریکا علیه ایران، دسترسی ایرانیان به دلار و نظام مالی آمریکا ممنوع است. مارتی بنتروت با در نظر داشتن این مشکل گفته که معامله با ایران «سود خوبی» دارد و بر همین اساس، بوئینگ می‌خواهد، «راهی برای ایجاد توانایی تأمین مالی از سوی ایرانیان» پیدا کند تا قرارداد فروش، اجرایی شود. گالف نیوز اشاره می کند که پیش از بوئینگ، ایران برای خرید عمده هواپیمای مسافربری با ایرباس مذاکره کرده بود.

کلینتون: من ایران را پای میز مذاکره آوردم/ آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه

در میان دیگر موضوعات، عملیات نیروهای عراقی علیه داعش در فلوجه نیز همچنان مورد توجه قرار دارد. بر اساس گزارش «سومریه نیوز»، یک منبع در استان الانبار عراق روز پنجشنبه از فرار ده‌ها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از روستاهای زوبع به داخل شهر فلوجه در نتیجه پیشروی ارتش خبر داد. نیروهای امنیتی به عملیات نظامی برای آزادسازی شهر فلوجه از دست گروه تروریستی داعش ادامه می‌دهند و توانسته‌اند این شهر را از همه محورها تحت محاصره خود درآورند. همزمان، عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفته نیروهای عراقی به نامه ای از سرکرده داعش خطاب به هوادارن وعناصر این گروه در عراق دست یافته اند که طی آن وی از آنان خواسته عراق را ترک کنند. عمار الحکیم در سخنانی در آغاز همایش مبلغان در نجف با بیان این خبر اضافه کرد: «این نامه نشان می دهد روند شکست داعش در عراق آغاز شده است».

کلینتون: من ایران را پای میز مذاکره آوردم/ آخرین وضعیت عملیات آزادسازی فلوجه

در نهایت، محکومیت ائتلاف ضد یمنی تحت رهبری عربستان سعودی از سوی سازمان ملل، از جمله دیگر موضوعات مهم امروز است. به نوشته «رویترز»، دبیرکل سازمان ملل با انتقاد شدید از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در یمن، آن را مسئول کشتن کودکان دانست و اعلام کرد، این ائتلاف در لیست سیاه نیروهایی که حقوق کودکان را در جریان جنگ نادیده می‌گیرند، قرار گرفته است. بان کی مون گفته: «ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان مسئول 60 درصد از کودکان کشته و زخمی شده در یمن طی سال گذشته میلادی بوده و در جریان حملات این ائتلاف 510 کودک کشته و 667 کودک دیگر زخمی شده‌اند». بان همچنین تأکید کرده که با افزایش و گسترش درگیری‌ها در یمن، خشونت علیه کودکان به طرز وحشتناکی افزایش یافته است. دفتر نمایندگی عربستان در سازمان ملل متحد هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی