بازدید 3372

روایت ساخت مستندی به پیشنهاد فرزند امام(ره)

این مستند با عنوان «حضور»، در آن زمان به پیشنهاد مرحوم حاج احمد خمینی، فرزند امام (ره) ساخته شد.
کد خبر: ۵۹۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 03 June 2016
بهروز رضوی که حدود 26 سال قبل نویسندگی و گویندگی مستندی با موضوع ارتحال امام (ره) را عهده‌دار بوده است، یادآور شد که این مستند با عنوان «حضور»، در آن زمان به پیشنهاد مرحوم حاج احمد خمینی، فرزند امام (ره) ساخته شد.

به گزارش ایسنا، این گوینده پیشکسوت از مستند «حضور» به عنوان رپورتاژی از وقایع ارتحال امام (ره) یاد کرد.

او گفت: از نوشتن این مستند خیلی وقت گذشته است؛ نزدیک به 26 سال. این نوشته برای همان زمانی است که خود بیت امام (ره) و حاج سید احمد آقا، دست‌اندرکار تدارک این مستند بودند. ایشان پیگیر این فیلم بودند که آماده و پخش شود. حاج احمد آقا همان موقع نیز به بنده پیشنهاد کردند که ساخت این مستند را برعهده بگیرم چراکه پیش از این هم از این جنس کارها ساخته بودم و ایشان کارهای بنده را دوست داشتند و دنبال می‌کردند.

او در پاسخ به اینکه چه لحظاتی از آن ایام برایش تاثیرگذارتر بود که در نوشته‌اش هم به آن پررنگ‌تر پرداخته است؟ گفت: در آن ایام همه در اضطراب و نگرانی بودند پس برای همراهی با حال مردم باید کاری می‌کردیم که از دستمان برمی‌آمد. روزهایی که در دوران نقاهت امام(ره) گذشت، این ناراحتی و اندوه مردم خود به خود اوج گرفت، تا اینکه به جایی رسید که در تصاویر مستند می‌بینید. بنابراین در اجرا باید به این حس نزدیک می‌شدم چراکه قبل از این دوران روزهای نگران کننده‌ای در پیش روی مردم بود. یک سال از رحلت امام (ره) گذشته بود که این کار پیشنهاد شد و وزارت فرهنگ و ارشاد هم کار مونتاژ آن را برعهده گرفت.

او سپس درباره درباره مستند حضور گفت: ماجراهای این مستند را از زبان یک عکاس بیان کردم. او پرسوناژی است که همه جا حضور دارد و در واقع مونولوگی است که از طریق آن عکاس وقایع را بازگو می‌کند. 10 ماه پس از رحلت امام (ره) این کار در اختیار من قرار داده شد تا متن آن را بنویسم و گویندگی کنم.

این گوینده قدیمی در پایان یادآور شد که مستند «حضور» رپورتاژی از وقایع ارتحال امام(ره) بوده است و گفت: بخش‌هایی از این مستند به تشییع پیکر ایشان در مصلی اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، فیلمبردار مستند «حضور» علی عالمی و نویسنده و گوینده متن بهروز رضوی است و جمعه، 14 خرداد ساعت 12 از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مستند تصاویری از حضور مردم و اتفاقاتی که در زمان رحلت حضرت امام خمینی (ره) در 14 خرداد سال 1368 به وقوع پیوسته است، به نمایش درمی‌آید. وفا، پایداری، عشق و ایثار مردم نسبت به انقلاب و حضرت امام (ره) در این تصاویر عیان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی