بازدید 4962

اژه‌ای: یک بانک در ثامن‌الحجج ۱۳۰۰ میلیارد قرار داده بود/وزیر اطلاعات اعلام کرد مدیر ثامن‌الحجج همکاری نمی‌کرد

بیشترین توجه دستگاه قضا این است که مردم به حقشان برسند. برای دستگاه قضایی راحت‌ترین کار، زندانی کردن فرد است؛ اما با این کار چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا مردم بیشتر منتفع می شوند یا ضرر می‌کنند
کد خبر: ۵۹۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲ 02 June 2016
بیشترین توجه دستگاه قضا این است که مردم به حقشان برسند. برای دستگاه قضایی راحت‌ترین کار، زندانی کردن فرد است؛ اما با این کار چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا مردم بیشتر منتفع می شوند یا ضرر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم، حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده مالباختگان موسسه ثامن الحجج گفت: بیشترین توجه دستگاه قضا این است که مردم به حقشان برسند. برای دستگاه قضایی راحت‌ترین کار، زندانی کردن فرد است؛ اما با این کار چه اتفاقی می‌افتد؛ آیا مردم بیشتر منتفع می شوند یا ضرر می‌کنند این درحالیست که در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور قوه قضائیه و بانک مرکزی و وزارت اطلاعات تدبیر شد که چه اقداماتی باید انجام شود که مردم کمتر متضرر شوند و یا به جرم متخلفان رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در اینجا اولا مسئولان شرکت تعاونی اعتبار بر اساس گفته وزارت اطلاعات به هیچ وجه در رابطه با میزان سود، املاک و اموال و تعداد شعبات تا مدت‌های طولانی همکاری نمی‌کردند؛ که مدیر این تعاونی اعتباری بیان کرد که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سپرده گذار داشتیم و ۵۰۰ شعبه در کشور داریم. بنابراین احساس می‌شد اگر به تعداد این سپرده گذاران اضافه شود، مشکل جدی به وجود بیاید و بر اساس این تمهیدات تعداد قابل توجه و بیش از یک میلیون نفر از این سپرده گذاران تعیین تکلیف شدند.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: به عنوان مثال یک دسته از افراد حقوقی مثلا یک بانکی ۱۳۰۰ میلیارد تومان قرار داده بسته است و یا برخی افراد حقیقی نیز با مبالغ بالا سپرده گذاری کرده‌اند. این در حالیست که گاهی یک فردی به دلیل اینکه فلان موسسه سود بیشتری می‌دهد با دو میلیون سپرده گذاری کرده است. بنابراین سعی شد افرادی که مبلغ آن‌ها کمتر است پرداخت شود و در این زمینه از موجودی خودشان پرداخت شد و هزار میلیارد هم از منابع بانک پرداخت شده است و کسانی که دارای سپرده تا ۳۵ میلیون باشند پرداخت می‌شود؛ البته مبالغ بالاتر هم پرداخت می‌شود و تمام تلاش بانک مرکزی این است که حق مردم از بین نرود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی