بازدید 3166

پیک برق ایران ۴۳ هزار مگاوات شد/ رکورد جدید مصرف برق در صنایع

پیک مصرف برق ایران در حالی به بیش از ۴۳ هزار مگاوات رسیده که یک رکورد جدید مصرف برق برای صنایع کشور در سال‌جاری به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۹۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 01 June 2016
پیک مصرف برق ایران در حالی به بیش از ۴۳ هزار مگاوات رسیده که یک رکورد جدید مصرف برق برای صنایع کشور در سال‌جاری به ثبت رسید.

به گزارش مهر، با فروکش کردن روند رو به افزایش دمای هوا در اکثر استان های کشور، جهش مصرف برق بهاری کشور هم تا حدودی متوقف شد و حتی نزدیک به یکهزار مگاوات کمتر از روزهای مشابه سال گذشته شده است.

براساس گزارش مدیریت شبکه برق ایران، روز گذشته سه شنبه ۱۱ خرداد ماه پیک مصرف برق در ساعت ۱۴:۳۵ بعد از ظهر به ۴۳ هزار و ۱۰۹ مگاوات افزایش یافته ضمن آنکه در ساعت ۲۱:۳۸ شب هم پیک مصرف به حدود ۴۱ هزار و ۶۱۴ مگاوات رسیده است.

با وجود افزایش چند هزار مگاواتی پیک مصرف برق ایران در طول هفته جاری تاکنون اما ذخیره برق نیروگاه‌های کشور کماکان در شرایط ایمنی قرار دارد به طوری‌که در ساعات پیک مصرف برق بعد از ظهر و شب گذشته ذخیره برق نیروگاه‌ها حدود سه هزار و ۴۲۰ مگاوات گزارش شده است.

از سوی دیگر با وجود جهش بهاری مصرف برق در کشور اما تراز تجارت برق و انرژی ایران مثبت بوده و از مجموع یکهزار و ۹۴۱ مگاوات برق مبادله شده با کشورهای همسایه سهم صادرات حدود یکهزار و ۳۸۸ مگاوات و واردات سهمی حدود ۵۵۳ مگاواتی را به خود اختصاص داده‌اند.

در این بین متوسط مصرف برق صنایع کشور با افزایش همراه شده است به طوری‌که روز گذشته صنایع و کارخانه‌ها حدود چهار هزار و ۴۰۹ مگاوات برق و انرژی مصرف کرده‌اند که یک رکورد جدید مصرف برق در صنایع کشور از ابتدای سال جاری تاکنون به شمار می‌رود.

به گزارش مهر، هم اکنون ظرفیت تولید برق ایران به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است که پیش بینی می‌شود تا پیش از آغاز گرمای طاقت فرسای تابستانی، این ظرفیت به حدود ۵۴ هزار مگاوات افزایش یابد.

در این بین حمید چیت چیان وزیر نیرو خط قرمز پیک مصرف برق تابستانی را تعیین کرده و یادآور شده است: پیک مصرف برق در تابستان در مرز ۵۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و در صورتی‌ که مصرف برق از این مرز عبور کند خاموشی خواهیم داشت.

در حالی پیک مصرف برق برای تابستان امسال حدود ۵۴ هزار مگاوات تعیین شده که تابستان سال گذشته با مصرف حدود ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات، رکورد جدیدی در پیک مصرف این حامل انرژی پاک به ثبت رسیده بود.

کارشناسان معتقدند در روزهای گرم سال و در دماهای بالا به ازای هر یک درجه افزایش دما بیش از ۴۰۰ مگاوات مصرف برق شبکه افزایش می‌یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی