بازدید 3420

افشای میزان واقعی دارایی‌های عربستان در آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا میزان واقعی دارایی‌های عربستان به شکل سهام و اوراق بهادار را در این کشور کمتر از 180 میلیارد دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۵۹۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 01 June 2016

وزارت خزانه‌داری آمریکا میزان واقعی دارایی‌های عربستان به شکل سهام و اوراق بهادار را در این کشور کمتر از 180 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: «عادل جبیر،» وزیر خارجه عربستان، مدتی پیش ادعا کرده بود کشورش در آمریکا حدود 750 میلیارد دلار دارایی دارد. به دنبال این ادعای مضحک، بلومبرگ بر اساس قانون آزادی اطلاعات، از وزارت خزانه‌داری آمریکا پاسخ خواست. این وزارتخانه در پاسخ، میزان دارایی‌های عربستان در آمریکا را تا پایان ژوئن سال 2015 (31 روز منتهی به 11 تیر 94) افشا کرد.

بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، میزان دارایی‌های عربستان در بورس این کشور از 52 میلیارد و 400 میلیون دلار تجاوز نمی‌کند. ارزش دارایی عربستان در اوراق بهادار با پشتوانه دارایی آمریکا نیز تنها 10 میلیارد دلار است. در مجموع ارزش اوراق بهادار، سهام و دارایی‌های اینچنینی عربستان در آمریکا از 180 میلیارد دلار تجاوز نمی‌کند که این رقم فاصله زیادی با مبلغ اعلام شده بوسیله جبیر، یعنی 750 میلیارد دلار، دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی