بازدید 3220

کمبود اعتبار مشکل اصلی انتقال زندان‌ها

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس، با تاکید بر ضرورت تغییر کاربری زندان اوین به فضای آموزشی، گفت: کمبود اعتبار در سازمان زندان ها انتقال زندان ها را با مشکل روبه رو کرده است.
کد خبر: ۵۹۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 01 June 2016
فرهاد تجری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت انتقال زندان‌ها به خارج از کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: به طور قطع به لحاظ شرایط نگهداری محبوسان محکوم به حبس، همچنین رعایت حقوق شهروندان در شهرهای بزرگ، خروج و انتقال زندان‌ها به محیط‌های دارای امنیت فیزیکی ضروری است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محیط‌های درنظر گرفته شده برای انتقال زندان‌ها نباید مزاحمتی به لحاظ تردد و زندگی عمومی برای مردم ایجاد کند، افزود: به طور حتم سازمان زندان‌ها با توجه به این رویکرد و اختصاص اعتبار و منابع کافی از سوی دولت باید انتقال زندان‌ها را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری و مسئولان دولتی باید در انتقال زندان ها به محیط خارج از شهر بیشترین تعامل را با سازمان زندان ها داشته باشد، تصریح کرد: در این میان رعایت حقوق خانواده زندانیان و تسهیل در تردد و رفت و آمد افراد نیز باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، هرچند که متاسفانه سازمان زندان ها به لحاظ داشتن وظایف و رسالت سنگین اما امکانات و شرایط مالی مناسبی ندارد.

تجری با انتقاد از اینکه سازمان زندان‌ها هرساله با کمبود اعتبار و بودجه مواجه است، تصریح کرد: به طورحتم اگر منابع کافی برای سازمان زندان‌ها فراهم شود، می‌توان با انتقال زندان‌ها و تغییر کاربری‌های مناسب، شرایط تفریحی و فرهنگی مناسبی برای شهروندان آماده کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به نقش مهم شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی در ایجاد تغییرکاربرهای مناسب ناشی از انتقال زندان ها، تصریح کرد: تغییر کاربری زندان‌ها با هرمیزان، فضا و رویکردی ظرفیت جدیدی برای شهرداری به لحاظ ارزش افزوده جدید به همراه خواهد داشت؛ بنابراین اگر انتقال زندان‌ها با دقت عمل بیشتری پیگیری شود، می‌توان به افزایش فضاهای فرهنگی و آموزشی کمک کرد که این موضوع در خصوص تغییر کاربری زندان اوین به محل آموزشی صادق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی