بازدید 5822

رییسی: فعالیت‌‌های آستان قدس باید بازنگری شود

کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ این مجموعه‌ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟
کد خبر: ۵۹۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 31 May 2016
تولیت آستان قدس رضوی گفت: کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ امروز باید این سؤال را مطرح کنیم که این مجموعه‌ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تودیع و معارفه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ضمن ارج نهادن به تلاش‌های ارزشمندی که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تحت مدیریت تولیت فقید آیت‌الله واعظ طبسی در آستان مقدس حضرت رضا(ع) صورت گرفته است، تصریح کرد: همچنان فضای بسیاری برای ارتقاء و پیشرفت در آستان قدس رضوی وجود دارد و برای تحقق این امر باید با نگاهی نو، توأم با خلاقیت و ابتکار در حوزه های مختلف و متناسب با مفاد حکم مقام معظم رهبری گام های بلندی برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به منشور هفت‌گانه رهبر انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی، گفت: این حکم سند بالادستی و انتظار عمومی از آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین بر تحول اداری در مجموعه آستان قدس رضوی تاکید و عنوان کرد: در آستان قدس رضوی بخش هایی وجود دارند که باید با یکدیگر ارتباط سازمانی پیدا کنند و یکپارچگی و انسجام در فرایندهای کاری ایجاد شود.

وی افزود: اگر ارتباط سازمانی به درستی ایجاد نشود، بخش های مختلف به صورت جزیره ای عمل می کنند و این امر مدیریت و نظارت را مشکل می کند.

رئیسی خواستار بازنگری فعالیت بخش های مختلف آستان قدس رضوی در این فرایند شد و گفت: کارهای اقتصادی از نوع مشهد مال و جهان مال نیز باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ امروز باید این سوال را مطرح کنیم که این مجموعه ها با حضور برندهای خارجی در آینده چه نسبتی با اقتصاد مقاومتی دارند؟

وی همچنین با بیان اینکه اسکان در کمپ ها شایسته زائران حضرت رضا(ع) نیست، اظهار کرد: کمپ ها برای موارد بحرانی استفاده می شود، نه برای شهر مشهد مقدس که به طور سالانه و مستمر پذیرایی حدود 25 میلیون زائر است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری ضمن تجلیل از اقداماتی که طی سالهای متمادی در آستان قدس رضوی انجام شده است، تصریح کرد: نباید به وضع موجود اکتفا کنیم و با پویایی، کارکارشناسی، جزم علمی، عزم عملی و دور اندیشی باید به سمت تعالی اقدامات آستان قدس رضوی حرکت کنیم.

روایت ادیبانه بیش از سه دهه تلاش، جدیت و خادمی در محضر امام رئوف(ع)


قائم مقام سابق تولیت آستان قدس رضوی نیز طی سخنانی در این جلسه به مرور فعالیت های خود طی 34 سال حضور در آستان قدس رضوی پرداخت و ضمن اشاره به توسعه اماکن متبرکه رضوی، اصلاح فرایندهای اداری و پروژه تعویض ضریح مطهر حضرت رضا(ع)، گفت: در همه مدت خدمت در آستان قدس رضوی بر گوشم آویخته بودم که مشهد پایتخت معنوی ایران است.

عزیزیان افزود: همواره باور داشتم که حرم امام رضا(ع) باید شرایطی داشته باشد که ضیوف الرحمان باور کنند، اینجا بهشت روی زمین خدا و موسم حج فقراست.

وی گفت: افتخار کلید داری ضریح رضوی و 55 روز هم نفسی با فرشتگان نزدیک به مضجع شریف حضرتش، در قلب پاک ضریح مطهرشان مثل مدالی از بهشت بر سینه حقیر و خانواده ام خواهد درخشید.

همه مانند تولیت آستان قدس، نسبت به زائران و مجاوران احساس مسئولیت داشته باشیم


قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی، عنوان کرد: مقوله تحول اداری که مورد تاکید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی قرار گرفت، مسئله مهمی است که در آموزه های اسلامی نیز بر آن تاکید شده است.

سید مرتضی بختیاری با تاکید بر اینکه سنگرهایی که ما در آن ها حضور داریم، فقط برای خدمت به مردم است، عنوان کرد: احساس مسئولیتی که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی درباره زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) دارند، باید به همه ما تسری یابد تا بتوانیم فرامین حکم مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

بختیاری با بیان اینکه اگر خادمان انگیزه ای جز خدمت‌گذاری داشته باشند، باخته اند، تصریح کرد: ما بدهکار انقلاب و شهدا هستیم و باید به وظیفه خود نسبت به این نظام اسلامی و مردم عمل کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی